• tkisågildytebO

Den toxiska diskussionskulturen på FL

Jag har varit på Flashback sedan 15 årsåldern, i nära 18 år. Och där hittar man nazistern, knarkarna, radiklvänstern och allt där emellan, you name it. Ändå blir det mer sakliga ordnade diskussioner än här, vad tror ni det beror på?

Min teori är två saker. Här måste man sticka ut i sina åsikter för att bli delaktig i diskussionen, på Flashback blir de flesta inlägg bemötta oavsett om det är relativt neutrala åsikter 
    Kan det bero på att gillaknappen ersatt svar med inlägg när det gäller balanserade rationella utlägg? Och det i sin tur gör att det blir en tävling om att skrika högst?

Sen modereringen. Här är ribban betydligt lägre för vad man får skriva, men däremot är det betydligt mer aktiv moderering på Flashback, vilket håller igång diskussionen när skitinlägg plockas i realtid?

Eller är ni av en annan uppfattning?
  • Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 21:01:04 följande:

Han borde avregistrera sig, inte bannas. Jag ser inte honom som något offer, tvärtom, jag ser honom som en person som attackerar och för ett könskrig. Hela forumet blir styrande efter honom, varenda tråd kan han tydligen lägga in något om hur synd det är om hon för att en kvinna gett honom nobben och att andra trott att han inte skulle ha någon framgång på att ragga på en 20-åring. Ingenstans har jag någonsin läst något som visar att det är synd om honom på riktigt. Enbart banala saker som att någon klankat på honom och råkar vara kvinna. Det utlöser en hel shit-storm där ondskefulla saker tillhör det kvinnliga könet, eller hur onda kvinnor är mot mig (eller män) som det är så synd om. Han läser inga inlägg (kvinnorna) skriver utan vrider sig i plågor i sin hemstickade offerkofta. Han är väldigt attackerande och offensiv i sitt könskrig. Sen skriver han inlägg såsom att han är väldigt snäll. Ganska bisarrt. 

Det är inte mobbning, det är fullständigt rimliga reaktioner folk får på stötande trådar, både män och kvinnor reagerar på dessa oändliga trådar, han är inte en representant för män och jag (i egenskap av man) finner det stötande att han försöker dela upp människor i två läger. Jag vill inte bli associerad med något han skriver.

Det är ju lätt att åtgärda-  du skulle kunna skriva under din egen signatur (och inte använda dubbelanonymitet) så kommer vi ihåg att inte associera dig med vad han skriver. 
  • Anonym (Kanske)
    Moderator skrev 2024-06-12 07:02:01 följande:

Observera att det inte är okej att peka ut enskild medlemmar!
    Tråden kommer att rensas.
    /Admin

Då får ni nog vara lite bättre på att rensa upp runt KD. Han får ta emot väldigt mycket personlig skit. Det är sällan dessa personer håller sig till ämnet han vill diskutera.
  • Moderator

Tråden har rensats och dubbelkonton avregistrerade.
    Önskar er alla en trevlig onsdag.
    /admin

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-12 06:35:17 följande:
    Så personer som säger vad man tycker ur ett manligt perspektiv är automatiskt incels? Jag tycker det är sunt och bra att kunna ifrågasätta olika saker och personer, även kvinnor.

Jag kan alltså ifrågasätta kvinnliga beteenden, precis som manliga beteenden ifrågasätts(vilket är helt ok). Är jag en incel då trots bra jobb, familj, vänner och ett allmänt fungerande liv?
    Nej, det är dom inte. Det är inte ett "manligt perspektiv" att vara en bitter incel. Incels vill gärna kalla det för "kritik mot kvinnor" trots att det inte finns någon "kritik mot kvinnor" i deras uttalanden. Bara incelsmörja.
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 07:11:33 följande:
    Det är ju lätt att åtgärda-  du skulle kunna skriva under din egen signatur (och inte använda dubbelanonymitet) så kommer vi ihåg att inte associera dig med vad han skriver. 
    Varför det? Vad har min person med saken att göra? Familjeliv är ingen realityshow. Skulle önska att du skrev under anonyma nick då jag inte är ett dugg intresserad av dig.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 15:16:47 följande:
    Varför det? Vad har min person med saken att göra? Familjeliv är ingen realityshow. Skulle önska att du skrev under anonyma nick då jag inte är ett dugg intresserad av dig.
    Jag gav dig ett tips hur du kan lösa ditt problem. 
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 15:20:26 följande:
    Hur skulle min person lösa något, ska jag etablera mig på forumet som en man alltså? Alla kommer att veta vem jag är som en slags kändis? Hur skulle det driva en diskussion framåt? Varför inte läsa det jag skriver i stället? Tycker allt för mycket fokus läggs på personen i stället för det som står att läsa och bemöta det. Du gör det här t ex. Du vill få diskussionen handla om min person i stället för ämnet. Så jävla tröttsamt.
  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 15:20:26 följande:
    Fö så är det inte ett "problem" (eller jo, för dig uppenbarligen)
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-12 15:32:49 följande:
    Hur skulle min person lösa något, ska jag etablera mig på forumet som en man alltså? Alla kommer att veta vem jag är som en slags kändis? Hur skulle det driva en diskussion framåt? Varför inte läsa det jag skriver i stället? Tycker allt för mycket fokus läggs på personen i stället för det som står att läsa och bemöta det. Du gör det här t ex. Du vill få diskussionen handla om min person i stället för ämnet. Så jävla tröttsamt.

Du låter dock som en kvinna. 

Jag gav dig ett tips hur du inte skulle behöva associeras med vissa Du ogillar.

Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL