• tkisågildytebO

Den toxiska diskussionskulturen på FL

Jag har varit på Flashback sedan 15 årsåldern, i nära 18 år. Och där hittar man nazistern, knarkarna, radiklvänstern och allt där emellan, you name it. Ändå blir det mer sakliga ordnade diskussioner än här, vad tror ni det beror på?

Min teori är två saker. Här måste man sticka ut i sina åsikter för att bli delaktig i diskussionen, på Flashback blir de flesta inlägg bemötta oavsett om det är relativt neutrala åsikter 
    Kan det bero på att gillaknappen ersatt svar med inlägg när det gäller balanserade rationella utlägg? Och det i sin tur gör att det blir en tävling om att skrika högst?

Sen modereringen. Här är ribban betydligt lägre för vad man får skriva, men däremot är det betydligt mer aktiv moderering på Flashback, vilket håller igång diskussionen när skitinlägg plockas i realtid?

Eller är ni av en annan uppfattning?
  • Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL
  • Anonym (Reggie)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 18:27:55 följande:
    Du gillar alla män alltså?
    Nej, verkligen inte. Jag kritiserar män också som jag tycker beter sig illa.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Reggie) skrev 2024-06-11 18:29:45 följande:
    Nej, verkligen inte. Jag kritiserar män också som jag tycker beter sig illa.

Du gör något till en könsfråga när det inte är det. Det är det som är rötterna till dina misogyna åsikter. Forumet skulle bli bättre utan ditt könskrig. Sluta sprid din skit och referera inte till andra män när du gör det, det är så förbannat stötande. Ingen jävel vill bli associerad med dig och ditt könskrig som baseras på helt banala interaktioner, kan vara en gammal tant som skriver något du inte gillar på en dejtsida, eller att syrran tror att någon tjej inte är intresserad, allt förvandlas till ett mentalt patetiskt psykbryt.  

Kritiken du får handlar om dig enbart, du verkar dissociera dig från dig själv och det du skriver då du kan skriva en hel del misogyn skit, för att i nästa mening hävda sig vara så snäll mot kvinnor. verklighetsuppfattningen är noll. 

• Anonym (Reggie)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 18:40:38 följande:

Du gör något till en könsfråga när det inte är det. Det är det som är rötterna till dina misogyna åsikter. Forumet skulle bli bättre utan ditt könskrig. Sluta sprid din skit och referera inte till andra män när du gör det, det är så förbannat stötande. Ingen jävel vill bli associerad med dig och ditt könskrig som baseras på helt banala interaktioner, kan vara en gammal tant som skriver något du inte gillar på en dejtsida, eller att syrran tror att någon tjej inte är intresserad, allt förvandlas till ett mentalt patetiskt psykbryt.  

Kritiken du får handlar om dig enbart, du verkar dissociera dig från dig själv och det du skriver då du kan skriva en hel del misogyn skit, för att i nästa mening hävda sig vara så snäll mot kvinnor. verklighetsuppfattningen är noll. 

Jag är inte misogyn, men jag gillar inte hur många kvinnor beter sig. Jag har blivit sårad av många kvinnor, och jag tycker många kvinnor kan lugna sig lite. De behöver inte säga allt de tänker, för även män har känslor. Man kanske är sårbar vid nåt tillfälle och tycker inte att livet är toppen just då, man kanske gått på en nit, vad som helst, man gjorde sitt bästa... då hjälper det inte att kvinnan strör salt i såren och vill göra det ännu jävligare för honom.
  • Anonym (jag)

Jag tror att den främsta orsaken är dålig/obefintlig moderering.

Här på FL tas det ingen som som helst hänsyn till vem som beter sig som en röv, vem som startar tjafs utan går strikt efter ett ord eller ibland inte ens det utan det räcker med att någon anmäler så går det genom. 

Har varit med om att jag försökt undvika tjafs med folk jag vet älskar att provocera fram tjafs så de sen snabbt kan anmäla eventuella svar och få folk portade. Jag svarade på inlägget med /ignore. Det blev såklart anmält och gick igenom. Hur fan kan en anmälan gå igenom för att man försökt undvika provokationer med /ignore?

Jag försökte ta upp det nån gång med en moderator som råkade vara online i en tråd och fick svaret att alla har minsann rätt att anmäla sen kommer moderatorer avgöra om det går igenom eller ej. Ja men eller hur....jag försökte luska vidare hur en /ignore för at undvika tjafs kan gå igenom men fick bara undanglidande icke svar och repetitioner på samma sak.

Så det är uppenbart att modereringen på FL inte tar hänsyn till vem som skriver vad och om anmälningar missbrukas eller ej. Du kan säga vad som helst till vem du vill och är du snabbast på anmäla knappen så kommer du undan med det. Och det har många givetvis satt i system. I samma tråd som moderatorn jag tjattade med fanns en annan kvinna som utan skrupler deklarerade att hon minsann brukade gå in i trådar och anmäla alla inlägg hon inte gillade, typ som om de vore det mest naturliga i välden att sitta och tysta ner alla som inte säger det man vill höra.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (jag) skrev 2024-06-11 19:00:37 följande:

Jag tror att den främsta orsaken är dålig/obefintlig moderering.

Här på FL tas det ingen som som helst hänsyn till vem som beter sig som en röv, vem som startar tjafs utan går strikt efter ett ord eller ibland inte ens det utan det räcker med att någon anmäler så går det genom. 

Har varit med om att jag försökt undvika tjafs med folk jag vet älskar att provocera fram tjafs så de sen snabbt kan anmäla eventuella svar och få folk portade. Jag svarade på inlägget med /ignore. Det blev såklart anmält och gick igenom. Hur fan kan en anmälan gå igenom för att man försökt undvika provokationer med /ignore?

Jag försökte ta upp det nån gång med en moderator som råkade vara online i en tråd och fick svaret att alla har minsann rätt att anmäla sen kommer moderatorer avgöra om det går igenom eller ej. Ja men eller hur....jag försökte luska vidare hur en /ignore för at undvika tjafs kan gå igenom men fick bara undanglidande icke svar och repetitioner på samma sak.

Så det är uppenbart att modereringen på FL inte tar hänsyn till vem som skriver vad och om anmälningar missbrukas eller ej. Du kan säga vad som helst till vem du vill och är du snabbast på anmäla knappen så kommer du undan med det. Och det har många givetvis satt i system. I samma tråd som moderatorn jag tjattade med fanns en annan kvinna som utan skrupler deklarerade att hon minsann brukade gå in i trådar och anmäla alla inlägg hon inte gillade, typ som om de vore det mest naturliga i välden att sitta och tysta ner alla som inte säger det man vill höra.

Skulle vilja att det fanns en /ignore knapp så man kan rensa upp bland det man vill läsa.
  • Anonym (Observer)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 19:28:59 följande:
    Som sagt, du dissocierar, har en offermentalitet och bedriver ett toxiskt könskrig. Det du "råkat ut för" av kvinnor är fullständigt banalt och dina trådar om det "du råkat ut för" är fullständigt orimliga.

Jag tycker du kan lugna dig lite och inte blanda in oss andra män i dina trådar. Du står för majoriteten av toxiska trådar på familjeliv. Kanske du ska avregistrera dig för att göra forumet en tjänst?
    Kanske du som borde avregistrera dig. Istället för att diskutera sakfrågan så går du till starkt personangrepp mot en enskild medlem, lika illa. 
  • Anonym (Mer yttrandefrihet)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 19:28:59 följande:
    Som sagt, du dissocierar, har en offermentalitet och bedriver ett toxiskt könskrig. Det du "råkat ut för" av kvinnor är fullständigt banalt och dina trådar om det "du råkat ut för" är fullständigt orimliga.

Jag tycker du kan lugna dig lite och inte blanda in oss andra män i dina trådar. Du står för majoriteten av toxiska trådar på familjeliv. Kanske du ska avregistrera dig för att göra forumet en tjänst?
    Här är ett bra exempel på ot diskussion mellan två användare som borde raderas av mod. Det är ofta trådar på fm spårar ut på det här sättet. Jag har själv varit delaktig i likdanande ot-dispyter så jag vill inte beskriva mig själv som bättre men med bättre moderering borde sådana inlägg raderas.   
  • Anonym (Observer)
    Anonym (Mer yttrandefrihet) skrev 2024-06-11 19:47:19 följande:
    Här är ett bra exempel på ot diskussion mellan två användare som borde raderas av mod. Det är ofta trådar på fm spårar ut på det här sättet. Jag har själv varit delaktig i likdanande ot-dispyter så jag vill inte beskriva mig själv som bättre men med bättre moderering borde sådana inlägg raderas.   
    Håller helt med. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Observer) skrev 2024-06-11 19:38:56 följande:
    Kanske du som borde avregistrera dig. Istället för att diskutera sakfrågan så går du till starkt personangrepp mot en enskild medlem, lika illa. 
    skit bemöts med skit. Ja, jag tycker att kd borde avregistrera sig på forumet. Toxiciteten skulle dimpa på forumet. Det är ett konstaterande faktum. Jag hade inte behövt skriva ett skit om dennes inlägg. Så länge skiten skrivs så kommer du vara förberedd att det blir bemött också, om inte av mig, utav andra. Jag vill inte att familjeliv förvandlas till ett bittert incelforum, eller att män börjar bli associerade med såna som kd. Han skapar ett dåligt rykte för män då han hävdar att många män delar hans åsikter. (Hans banala skitsaker som han "råkat ut för" av kvinnor i egenskap av deras könstillhörighet)

Tycker du att kd representerar männen på forumet?
Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL