Inlägg från: Anonym (Observer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Observer)

Den toxiska diskussionskulturen på FL

Det är många företeelser som spelar in här.
    -dubbelanonymiteten är ett skit och gör det lätt att hacka på medlemmar och vara allmänt otrevlig.
    - finns medlemmar här som går under radarn och alltid gaddar ihop sig för att gå på någon skribent som de har fått nåt slags agg till, oavsett vad personen skriver och oavsett i vilken tråd personen skriver så följer de efter och häcklar, medvetet missförstår och försöker få personen att sluta skriva eller bli avstängd.
    - det är för mycket könskrig och båda sidor är lika världsfrånvända och självupptagna av just sin egna profetia. 
    - modereringen är inte helt bra, man får heller ingen feedback på varför ens inlägg stängdes, det finns ingen som helst feedback så man kan lära sig vad som är tillåtet och inte. Varningar, avstängningar känns väldigt godtyckligt.
    Tror det finns för få nya medlemmar, tror det är en klick få stammisar som är de som är mest engagerade i de flesta trådar.

• Anonym (Observer)
    enfunderandeman skrev 2024-06-10 23:21:08 följande:

Jag som man, tycker nog att det mest är klappträn till män som beter sig som pojkar hänger där.  Och mycket bittra män. Och bittra incels. En del inlägg är rätt roande, för det är så jävla korkade till att börja med.

Kan inte tänka mig att många av dom där är speciellt framgångsrika med kvinnor i verkliga livet. Dom lever nog ut sina fantasier och drömmar i text där.

Och om det nu är någon stackars kvinna som har ihop det med någon av dessa låg begåvade män. Skulle jag tippa på att hon antingen inte har några större krav på en partner, väldigt dåligt självförtroende. Eller så går hon med på mycket skit i förhållandet. Är mer vanligt än man tror sorgligt nog.

Det finns bara två sätt det pratar om kvinnor, antingen nedlåtande eller som objekt

Och till er kvinnor, nej alla vi män beter oss inte så där.
    Skulle skämmas om mina systrar eller systerdöttrar såg mig bete mig så där. Jag vill vara ett bra föredöme. Speciellt nu när allt fler kvinnor verkar ta avstånd. Våran kultur emellan män och kvinnor är inte bra i Sverige längre. Och jag tror det återspeglar sig lite i det låga födelsetalen. Samhället är mer hårt och hatiskt idag tyvärr.

Hur tänkte du där nu, du skrev precis själv ett mansföraktande och fördomsfullt inlägg som skulle platsa utmärkt bland de lågt begåvade på den andra sajten. Det du anklagar andra för sitter du nu och gör själv. Du gör knappast samhället mindre hårt och hatiskt  genom att fördöma mer än halva Sveriges befolkning.  
  • Anonym (Observer)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 19:28:59 följande:
    Som sagt, du dissocierar, har en offermentalitet och bedriver ett toxiskt könskrig. Det du "råkat ut för" av kvinnor är fullständigt banalt och dina trådar om det "du råkat ut för" är fullständigt orimliga.

Jag tycker du kan lugna dig lite och inte blanda in oss andra män i dina trådar. Du står för majoriteten av toxiska trådar på familjeliv. Kanske du ska avregistrera dig för att göra forumet en tjänst?
    Kanske du som borde avregistrera dig. Istället för att diskutera sakfrågan så går du till starkt personangrepp mot en enskild medlem, lika illa. 
  • Anonym (Observer)
    Anonym (Mer yttrandefrihet) skrev 2024-06-11 19:47:19 följande:
    Här är ett bra exempel på ot diskussion mellan två användare som borde raderas av mod. Det är ofta trådar på fm spårar ut på det här sättet. Jag har själv varit delaktig i likdanande ot-dispyter så jag vill inte beskriva mig själv som bättre men med bättre moderering borde sådana inlägg raderas.   
    Håller helt med. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL