Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Finns mer giftiga platser att vistas på) skrev 2024-06-10 15:35:28 följande:
    Håller med. Är det någon plats online som är känslostyrt så är det aphuset Flashback där unga män mest kastar bajs på varann och slår sig för bröstet hellre än att delta i seriösa diskussioner.
    På FB finns iaf inte samma tjafs om moral och värdegrund. Man gaddar inte heller ihop sig på samma sätt som här. Män står oftast själva i sin uppfattning medan kvinnor oftare väljer sida och gaddar ihop sig. 
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Typ) skrev 2024-06-10 22:15:59 följande:
    Om inlägg som berör värdegrund och moral triggar dig känslomässigt och FL är fullt av dessa så är det väl bara att undvika forumet? Och om du uppfattar det som att du ofta står själv i din uppfattning kanske det är för att du är just ganska ensam om din åsikt?

Du påstår att kvinnor "går i känslomässig spinn" men dina egna inlägg är fulla av gnäll. Är man hyfsat objektiv ser man att det finns gott om gnäll och känslomässiga inlägg på såväl "SD-/Incelsidan" som "vänster-/moralkärringsidan" av FL. Däremellan finns en del inlägg från vettiga och balanserade användare också, annars hade jag inte funnits kvar.

Håller för övrigt med de som skriver att modereringen är toppen på Fb och suger på FL. Som forum skiljer de sig åt totalt; jag håller till på båda, men FL ser jag bara som ren underhållning (typ AITA-trådar).
    Jag antar att du förstår skillnaden mellan män och kvinnor där kvinnor oftare väljer sida och män står för vad dom tycker utan att gadda ihop sig med andra. Att jag pratar i generella termer är självklart.

Kvinnor tenderar att vara mer känslostyrda i en diskussion, men det är klart att det finns många vettiga både här på FL och FB. Kvinnor som män.

FL modererar fegt. Dom plockar bort många inlägg som anmäls för att det antagligen är lättast så för att slippa gnäll. Dom ger heller ingen förklaring till varför vilket också är ett enkelt sätt att slippa ta ansvar.

Men FL är mer levande på något sätt. Jag kan lätt slå ihjäl en timme framför FL. Men FB går jag bara in, läser och skriver eventuellt, sen lämnar jag.

Så det finns för- och nackdelar.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Observer) skrev 2024-06-10 23:42:54 följande:
    Hur tänkte du där nu, du skrev precis själv ett mansföraktande och fördomsfullt inlägg som skulle platsa utmärkt bland de lågt begåvade på den andra sajten. Det du anklagar andra för sitter du nu och gör själv. Du gör knappast samhället mindre hårt och hatiskt  genom att fördöma mer än halva Sveriges befolkning.  
    En fundersam man börjar dom flesta av sina inlägg med att han är man, även fast det tom står i hens användarnamn. Sen har hen genomgående åsikter som faller under feministisk agenda, men även kring ätstörningar etc. Lägg till att hen gärna utlåter sig nedlåtande om många män.
  • Anonym (Kanske)
    Tow2Mater skrev 2024-06-11 06:54:24 följande:
    Det vore trevligare om inlägg blir bemötta än individer. Du exemplifierar ett av problemen här på FL med feg smutskastning av individer, under era dubbelanomymiter.
    KD som kastar skit får höra detta och mer därtill. Det blir snudd på lynchmobb av det och det är inte många som säger ifrån när han attackeras. Individer som ständigt kastar skit på ett kön(män i detta fallet) ska alltså bemötas med ödmjukhet?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 20:02:04 följande:
    On-topic: Jag tror att toxiciteten på forumet skulle dumpa markant om kd avreggade sig. Han återkommer själv till att någon kallar honom för "otrevligaste på forumet" jag är benägen att hålla med. Han håller fanan högt för incels

Vill att forumet styrs tillbaka till ett familjeforum
    Alla får väl skriva på ett allmänt diskussionsforum? Eller är det bara dom du anser har rätt att vara här för att du inte gillar den personen?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 21:09:53 följande:
    Har du problem med min åsikt? Du tycker inte jag ska ha rätt att skriva den alltså?
    Jo, men det har även KD.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-11 23:35:25 följande:
    Precis, jag vill gärna ha tillbaka familjeforumet som det har varit i stället för hur det ser ut nu. Incelsen har tagit över och gjort forumet väldigt toxiskt. 
    Så personer som säger vad man tycker ur ett manligt perspektiv är automatiskt incels? Jag tycker det är sunt och bra att kunna ifrågasätta olika saker och personer, även kvinnor.

Jag kan alltså ifrågasätta kvinnliga beteenden, precis som manliga beteenden ifrågasätts(vilket är helt ok). Är jag en incel då trots bra jobb, familj, vänner och ett allmänt fungerande liv?
  • Anonym (Kanske)
    Moderator skrev 2024-06-12 07:02:01 följande:

Observera att det inte är okej att peka ut enskild medlemmar!
    Tråden kommer att rensas.
    /Admin

Då får ni nog vara lite bättre på att rensa upp runt KD. Han får ta emot väldigt mycket personlig skit. Det är sällan dessa personer håller sig till ämnet han vill diskutera.
Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL