Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Den toxiska diskussionskulturen på FL

Tycker någons användarnamn är helt ointressant. Så varför ens ha dessa? tycker inlägg borde få en ny automatisk anonymitet. Enda sättet att få andra att bete sig är att faktiskt reagera på skiten som skrivs. Har testat vid ett tillfälle att googla någons användarnamn och då står det en del saker om denne i andra sammanhang. Fullständigt onödigt och till viss del integritetskränkande. Skulle vilja att användarnamn slopas helt och hållet och att fokus läggs på texten som står skriven i stället.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2024-06-10 14:29:54 följande:

Håller med. Här spårar trådarna ofta ur och folk är mer rabiata. Av dom anledningar du nämner men också att man kan gå tillbaka och läsa vad folk skrivit. Vilket ofta används emot en. 

man kan inte vara för privat heller då det går att lista ut vem man är. 

seriösa sakliga trådar startar jag på fb, här diskuterar jag mer relationer och personalia saker. 

Har sett några trådar förstöras av att andra försöker berätta/ lista ut/ hitta på för alla vem den anonyma personen är, vad den möjligen har skrivit i en annan tråd, av ingen egentlig anledning. Det den anonyma skriver ignoreras. Vill man vara en kändis på familjeliv och göra forumet till en realityshow, eller vill man att forumet faktiskt ska vara ett forum så behöver saker andra skriver bemötas, i stället för personen bakom.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-11 16:33:28 följande:
    KD som kastar skit får höra detta och mer därtill. Det blir snudd på lynchmobb av det och det är inte många som säger ifrån när han attackeras. Individer som ständigt kastar skit på ett kön(män i detta fallet) ska alltså bemötas med ödmjukhet?
    Tycker du KD är en representant för män? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Reggie) skrev 2024-06-11 16:50:43 följande:
    Jag tycker själv att jag är som många andra män är.
    Det tycker inte jag, visst, det råder en hel del misogyni och kvinnoförakt på forumet. Jag skulle inte vilja bli associerad med dig däremot, och det tycker jag inte någon av mina vänner (männen) heller är. Ingen vill bli repred av dig. Du kör ditt eget rejs och ansvarar för själv för skiten du sprider. Blanda inte in andra män i det.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Reggie) skrev 2024-06-11 17:55:59 följande:
    Helt ok att du inte tycker det. Jag vet att jag är som många andra män.
    Haha! Nenej grabben!! Eller tror du att iom att du fungerar som en gödselspridare så fastnar din skit på andra män? Kritiken du får på dina misogyna inlägg är riktade till dig enbart. Men jag antar att det får dig att må bättre genom att inbilla dig att du tillhör en större grupp. Du är en av de största  (om inte DEN största) bidragaren till den toxiska miljön som råder på familjeliv. Skulle du sluta könskriga så skulle forumet vara mycket bättre.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Reggie) skrev 2024-06-11 18:15:39 följande:
    Jag är inte misogyn. Jag har flera olika sidor, och har samma erfarenheter som många andra män har.
    Att kvinnor är bajs är ditt budskap hela tiden. Skulle påstå att det är förbannat misogynt. Det du hela tiden skriver om din morsa eller syrra är så fruktansvärt banalt. Din reaktion på det är så otroligt överdrivet. Nej, män "råkar inte ut för" det du gör.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Reggie) skrev 2024-06-11 18:27:00 följande:
    Ja, det stämmer att jag kritiserar vissa kvinnor som jag tycker beter sig illa. Det betyder inte att jag är misogyn. Jag har alltid gillat kvinnor. Men inte alla.
    Du gillar alla män alltså?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Reggie) skrev 2024-06-11 18:29:45 följande:
    Nej, verkligen inte. Jag kritiserar män också som jag tycker beter sig illa.

Du gör något till en könsfråga när det inte är det. Det är det som är rötterna till dina misogyna åsikter. Forumet skulle bli bättre utan ditt könskrig. Sluta sprid din skit och referera inte till andra män när du gör det, det är så förbannat stötande. Ingen jävel vill bli associerad med dig och ditt könskrig som baseras på helt banala interaktioner, kan vara en gammal tant som skriver något du inte gillar på en dejtsida, eller att syrran tror att någon tjej inte är intresserad, allt förvandlas till ett mentalt patetiskt psykbryt.  

Kritiken du får handlar om dig enbart, du verkar dissociera dig från dig själv och det du skriver då du kan skriva en hel del misogyn skit, för att i nästa mening hävda sig vara så snäll mot kvinnor. verklighetsuppfattningen är noll. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (jag) skrev 2024-06-11 19:00:37 följande:

Jag tror att den främsta orsaken är dålig/obefintlig moderering.

Här på FL tas det ingen som som helst hänsyn till vem som beter sig som en röv, vem som startar tjafs utan går strikt efter ett ord eller ibland inte ens det utan det räcker med att någon anmäler så går det genom. 

Har varit med om att jag försökt undvika tjafs med folk jag vet älskar att provocera fram tjafs så de sen snabbt kan anmäla eventuella svar och få folk portade. Jag svarade på inlägget med /ignore. Det blev såklart anmält och gick igenom. Hur fan kan en anmälan gå igenom för att man försökt undvika provokationer med /ignore?

Jag försökte ta upp det nån gång med en moderator som råkade vara online i en tråd och fick svaret att alla har minsann rätt att anmäla sen kommer moderatorer avgöra om det går igenom eller ej. Ja men eller hur....jag försökte luska vidare hur en /ignore för at undvika tjafs kan gå igenom men fick bara undanglidande icke svar och repetitioner på samma sak.

Så det är uppenbart att modereringen på FL inte tar hänsyn till vem som skriver vad och om anmälningar missbrukas eller ej. Du kan säga vad som helst till vem du vill och är du snabbast på anmäla knappen så kommer du undan med det. Och det har många givetvis satt i system. I samma tråd som moderatorn jag tjattade med fanns en annan kvinna som utan skrupler deklarerade att hon minsann brukade gå in i trådar och anmäla alla inlägg hon inte gillade, typ som om de vore det mest naturliga i välden att sitta och tysta ner alla som inte säger det man vill höra.

Skulle vilja att det fanns en /ignore knapp så man kan rensa upp bland det man vill läsa.
Svar på tråden Den toxiska diskussionskulturen på FL