Tow2Mater skrev 2024-03-20 14:37:34 följande:
Det är ju elen, maten, bolånet, Internet, försäkringar och så vidare, sa hon ? detta kan tackas av barnpensionen. Bolånet = ?Mamma och min bonuspappa står på det som är kvar av lånet sedan min pappas del nästan helt betalades bort?, dvs det finns fortfarande en liten del av TS del av bolånet kvar.
Förutom det ovan så betalar jag allt mitt eget själv. Kläder, mobil, hygien, mat om jag är ensam hemma eller ensam med små halvsyskon osv. ? TS betalar bara mat om hon är ensam hemma, dvs inte annars. Kanske det betyder hon beställer pizza istället for att laga den mat som finns i kylen som mamma kopt hem.
Det är normalt i en funktionell familj att en tonåring kan se efter sina små syskon ibland.
Jag fattar inte att en del av er kan se utnyttjande i detta; TS mamma verkar vara en normal forälder som älskar sin dotter, men kanske tycker att pappans del av forsorjningspengar faktist ska gå just till att forsorja TS, inte mest till en massa kläder och t ex pizza.
Vadå tex massa kläder och pizza! Hon betalar kläder något alla behöver, mat, ts har aldrig skrivit att hon köper massa pizza utan det är dina egna fördomar! Och även sina hygien artiklar, busskort telefon allt. köper hon på egen hand. Detta går pappas pension till och studiebidrag. Ska hennes mamma få barnpensionen så ska dottern sluta betala allt och Mamman ska ta över kostnaderna!