• Anonym (Lo)

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Min man gav mig en örfil igårkväll allt pga av att vi städbråkade och jag slängde ut hans jacka ute i trädgården då han alltid slänger den på golvet som en 5åring och det blev droppen för jag halkade och det gjorde mig rasande. Jag är i chock, jag skämdes efter örfilen och jag vet inte varför, han fick mig och känna mig så liten och att allt var mitt fel. 
    Jag åkte hem till syrran igårkväll, min man har försökt nå mig på telefon, men jag vet inte vad jag ska säga. Jag mår illa 

• Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad
  • Anonym (Man)

Han kanske blev lika förvånad som du. Prata med honom.

Jag var inte där och vet inte er historia. Var det första gången på 15 års förhållande så är det nog ingen större fara. Var bara jävligt tydlig med att detta var första och sista gången. 

Min fru har provocerat mig nå grönjävligt för att se vad som händer då hon haft tidigare partners som varit våldsamma. På över 10 år har jag inte höjt handen mot men det har fan varit nära ett par gånger. 

Vissa kvinnor slåss och beter sig hur som helst för att de vet att de har samhället i ryggen. Där är det inte jämställt för 5 öre. Säger inte att detta var ditt fel. 

• Tukt
    TL12 skrev 2024-02-28 22:01:45 följande:

Han gjorde så klart fel 
    han skulle gått ut å hämtat jackan på gården och gått sin väg 
    du gjorde helt rätt som blev galet förbannat över en jacka på golvet , helt klart berättigat och ett bra sätt för att han ska förstå att så gör man inte 

känns som att i Sverige  får man inte bli arga på varandra utan
    här ska vi diskutera oss fram till en lösning på alla problem 

Jo, vi får faktiskt bli arga på varandra. Men de flesta försöker prata och diskutera. Varför? Ja för att det är det enda som leder framåt, det gör inte ilska, drama, skrik och gap.
  • Snelhäst
    Anonym (Man) skrev 2024-02-28 22:24:46 följande:

Jag var inte där och vet inte er historia. Var det första gången på 15 års förhållande så är det nog ingen större fara. Var bara jävligt tydlig med att detta var första och sista gången. 

Min fru har provocerat mig nå grönjävligt för att se vad som händer då hon haft tidigare partners som varit våldsamma. På över 10 år har jag inte höjt handen mot men det har fan varit nära ett par gånger. 

Vissa kvinnor slåss och beter sig hur som helst för att de vet att de har samhället i ryggen. Där är det inte jämställt för 5 öre. Säger inte att detta var ditt fel. 

Provocera gör ju både män och kvinnor, finns ju gränser och hur man hanterar det sen, men slåss är ju aldrig okej!

Varför nämna vad andra kvinnor gör i samhället, orelevant för TS situation? 
  • Anonym (S)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-28 22:24:46 följande:

Vad finns det att säga menar du?

Så länge TS stannar finns det ingen given sista gång. Det kan vara sista, eller så kan det bli en till gång till eller en hel massa gånger till. Enda sättet att göra det till garanterat sista gången med den här mannen är att inte vara där så att det kan ske.
  • Anonym (S)

Han gjorde så klart fel 
    du gjorde helt rätt som blev galet förbannat över en jacka på golvet , helt klart berättigat och ett bra sätt för att han ska förstå att så gör man inte 

Arg får man bli men man kan aldrig ta till våld, för då finns relationen inte kvar som den var.
  • Anonym (Kim)

Jag förstår att du åkte på en orre. Med det inte sagt att det var rätt gjort. Du hämtade väl in jackan du slängde ut? Varför kastade du ut den? Varför kan han inte hänga upp jackjäveln? Ni har större problem än då när det urartar så totalt. Att fly är också rätt fegt. Ni får stå för era handlingar. Inte läge med en konstruktiv diskussion när det är överhettat. Ni måste verkligen prata om era problem innan de går över styr totalt. Att slåss är över gränsen. 

• Tow2Mater

Han gjorde så klart fel 

Fast vill han ha jackan på golvet är ju det hans sak. Men han borde ju lägga den så TS inte halkar på den. Och hon borde se upp med var hon går.
  • Anonym (Vår)
    Snelhäst skrev 2024-02-28 22:45:15 följande:
    Provocera gör ju både män och kvinnor, finns ju gränser och hur man hanterar det sen, men slåss är ju aldrig okej!

Varför nämna vad andra kvinnor gör i samhället, orelevant för TS situation? 
    Håller med
  • Anonym (Gå)

Jag har erfarenhet sv våld i nära relation. Tro mej TS: Det är dags att lämna nu medan du kan.

• Anonym (Vår)
    Tow2Mater skrev 2024-02-28 22:59:09 följande:
    Fast vill han ha jackan på golvet är ju det hans sak. Men han borde ju lägga den så TS inte halkar på den. Och hon borde se upp med var hon går.
    Se upp var hon går, det brukar knappast ligga jackor och andra kläder på golvet

Han ska inte slå
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad