• Anonym (Lo)

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Min man gav mig en örfil igårkväll allt pga av att vi städbråkade och jag slängde ut hans jacka ute i trädgården då han alltid slänger den på golvet som en 5åring och det blev droppen för jag halkade och det gjorde mig rasande. Jag är i chock, jag skämdes efter örfilen och jag vet inte varför, han fick mig och känna mig så liten och att allt var mitt fel. 
    Jag åkte hem till syrran igårkväll, min man har försökt nå mig på telefon, men jag vet inte vad jag ska säga. Jag mår illa 

• Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad
  • Anonym (?)
    Anonym (Buhu) skrev 2024-02-29 14:39:40 följande:

Jag undrar hur förnedrad din man känner sig eftersom du slängde ut hans kläder på gården. Ni har betett er som skit båda två! Kliv ur offerrollen, ta ansvar och inse art du var starkt bidragande till det som hände.

Motiverar väl inte våld? Han hade ju kunnat hysta ut hennes jacka istället för att bruka våld.
    Det finns ju de som totalt saknar impulskontroll och slänger ute en jacka och de som tar till våld. Båda har passerat en gräns men just våld är totalt oförlåtligt och som många redan påpekat - lätt att det följs av mer.
    Jag har levt med en kvinna som började provocera och sedan gick överstyr. Det retade henne något enormt att jag alltid var så lugn och inte drogs med.

Droppen kom när jag hade dottern på badkarskanten och sanerade en "olycka" och hon rusar in och sparkar mig!!! Gissa om hon åkte ut.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (?) skrev 2024-02-29 14:51:15 följande:
    Motiverar väl inte våld? Han hade ju kunnat hysta ut hennes jacka istället för att bruka våld.
    Det finns ju de som totalt saknar impulskontroll och slänger ute en jacka och de som tar till våld. Båda har passerat en gräns men just våld är totalt oförlåtligt och som många redan påpekat - lätt att det följs av mer.
    Jag har levt med en kvinna som började provocera och sedan gick överstyr. Det retade henne något enormt att jag alltid var så lugn och inte drogs med.

Droppen kom när jag hade dottern på badkarskanten och sanerade en "olycka" och hon rusar in och sparkar mig!!! Gissa om hon åkte ut.
    Jag vet att många tycker att våld är någon sorts helig gräns. Jag tycker att man med ord och gärningar kan kränka och förnedra långt värre än vad en örfil i stundens hetta innebär. TS är inget oskyldigt offer här. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Buhu) skrev 2024-02-29 15:49:17 följande:
    Jag vet att många tycker att våld är någon sorts helig gräns. Jag tycker att man med ord och gärningar kan kränka och förnedra långt värre än vad en örfil i stundens hetta innebär. TS är inget oskyldigt offer här. 
    Håller med dig, det var väldigt omoget gjort - verkligen.
    MEN, motiverar inte våld på något sätt.
    Som man sade förr - det är inte ens fel att två träter.

Förhållandet verkar i alla fall inte friskt. Kan förstå att hon inte vill behöva plocka upp efter en jättebäbis och agerade i affekt men slåss gör man fan inte.
  • Anonym (Z)

Du skall aldrig behöva bli slagen.
    Alternativ:
    1. Flytta
    2. Packa ihop hans saker och be honom dra ASP

• Anonym (Buhu)
    Anonym (?) skrev 2024-02-29 16:28:56 följande:
    Håller med dig, det var väldigt omoget gjort - verkligen.
    MEN, motiverar inte våld på något sätt.
    Som man sade förr - det är inte ens fel att två träter.

Förhållandet verkar i alla fall inte friskt. Kan förstå att hon inte vill behöva plocka upp efter en jättebäbis och agerade i affekt men slåss gör man fan inte.
    Nej, det mannen gjorde var inte heller rätt. De verkar dra fram det värsta hos varandra.
  • Anonym (A)
    Anonym (K) skrev 2024-02-28 17:06:31 följande:

Två personer har betett sig fel här. Du som en barnrumpa och han som en kvinnomisshandlare.

Har det hänt dig vid något tillfälle att du betett dig fel? Kan det i en sådan situation finnas något mer att säga än det konstaterandet i sig själv? Om inte, tillför konstaterandet då någonting? 
  • Anonym (Steff)

Att slå någon i ansiktet är djävligt grovt. Det är inget en normal man råkar göra i stundens hetta. Att råka knuffa till någon när man ska ta sig förbi eller ta lite för hårt i någons arm kan kanske hända men de som säger att slå någon i ansiktet inte är allvarligt har helt skevt perspektiv. 

• Anonym (Z)

Men herregud........att slå ngn i förhållande till att slänga ut kläder i trädgården.
    Det finns ingen form av jämförelse med detta aggressiva förfarande. 
    Att sitta och skriva 30 cm text med olika infallsvinklar på att detta kan vara försvarbart.

Gå ut genom dörren. Ingen skall någonsin behöva bli slagen. Det finns absolut ingen orsak till att slå någon.

• Anonym (Buhu)
    Anonym (Steff) skrev 2024-02-29 18:10:36 följande:

Att slå någon i ansiktet är djävligt grovt. Det är inget en normal man råkar göra i stundens hetta. Att råka knuffa till någon när man ska ta sig förbi eller ta lite för hårt i någons arm kan kanske hända men de som säger att slå någon i ansiktet inte är allvarligt har helt skevt perspektiv. 

En örfil kan vara en reflex. Inte som att slå nån med knytnäven direkt. Det finns otroligt mycket annat som kan vara mer kränkande som inte innebär fysiskt våld.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Z) skrev 2024-02-29 18:25:16 följande:

Men herregud........att slå ngn i förhållande till att slänga ut kläder i trädgården.
    Det finns ingen form av jämförelse med detta aggressiva förfarande. 
    Att sitta och skriva 30 cm text med olika infallsvinklar på att detta kan vara försvarbart.

Gå ut genom dörren. Ingen skall någonsin behöva bli slagen. Det finns absolut ingen orsak till att slå någon.

Jag tänker att det inte är det första hon gör när hon slänger ut hans kläder på vad som förmodligen är en blöt och lerig tomt den här tiden på året.

Hon ska gå ut genom dörren. Men det ska han också.
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad