-
Eller så triggar det snubben till ännu mer våld .... Uselt förslag.Anonym (Slå tillbaka) skrev 2024-02-28 17:36:23 följande:Det har fungerat bra för mig i alla fall. Jag tänker att när man sopar till tillbaka direkt på sekunden första gången blir det som en väldigt oväntad chock.
-
Motiverar väl inte våld? Han hade ju kunnat hysta ut hennes jacka istället för att bruka våld.Anonym (Buhu) skrev 2024-02-29 14:39:40 följande:
Jag undrar hur förnedrad din man känner sig eftersom du slängde ut hans kläder på gården. Ni har betett er som skit båda två! Kliv ur offerrollen, ta ansvar och inse art du var starkt bidragande till det som hände.
Det finns ju de som totalt saknar impulskontroll och slänger ute en jacka och de som tar till våld. Båda har passerat en gräns men just våld är totalt oförlåtligt och som många redan påpekat - lätt att det följs av mer.
Jag har levt med en kvinna som började provocera och sedan gick överstyr. Det retade henne något enormt att jag alltid var så lugn och inte drogs med.
Droppen kom när jag hade dottern på badkarskanten och sanerade en "olycka" och hon rusar in och sparkar mig!!! Gissa om hon åkte ut. -
Håller med dig, det var väldigt omoget gjort - verkligen.Anonym (Buhu) skrev 2024-02-29 15:49:17 följande:Jag vet att många tycker att våld är någon sorts helig gräns. Jag tycker att man med ord och gärningar kan kränka och förnedra långt värre än vad en örfil i stundens hetta innebär. TS är inget oskyldigt offer här.
MEN, motiverar inte våld på något sätt.
Som man sade förr - det är inte ens fel att två träter.
Förhållandet verkar i alla fall inte friskt. Kan förstå att hon inte vill behöva plocka upp efter en jättebäbis och agerade i affekt men slåss gör man fan inte. -
En reflex att slå någon i det läget bör man verkligen klara av att hålla tillbaka. Skulle en örfil vara bättre än en käftsmäll menar du?Anonym (Buhu) skrev 2024-02-29 18:50:10 följande:En örfil kan vara en reflex. Inte som att slå nån med knytnäven direkt. Det finns otroligt mycket annat som kan vara mer kränkande som inte innebär fysiskt våld.
-
Du är förhoppningsvis singel med den inställningen.Anonym (Buhu) skrev 2024-02-29 19:18:53 följande:Ja.
-
Nåja ... vi är ju en hel del som försökt förklara att man inte alls bör stanna kvar, eller hur?Anonym (Steff) skrev 2024-02-29 20:46:58 följande:
Om du reflexmässigt slår någon som kränker dig behöver du gå i terapi, både för din egen och din omgivnings skull.
Det finns såklart annat som kan vara mer kränkande än en örfil men tycker du på allvar att det är mer kränkande att få sin jacka slängd på marken än att få en örfil mitt i nyllet? Och tänk på att killen knappast kan varit särskilt rädd om jackan eftersom han slänger den på golvet.
Jag tror du försvarar våld eftersom du själv är våldsam. Du måste inte fortsätta vara en våldsam man. Det finns hjälp att få, sök den innan du går för långt och gör något som kommer förstöra både ditt liv och livet på den du slår
Misstänker att även denna kvinna kommer att förlåta och ta på sig skulden och stanna kvar i förhållandet. Ännu en siffra i statistiken.
Du har fått hur mycket stöd som helst - vad väljer du?
Ta eget ansvar! -
Man får ju hoppas att Buhu är singel ...
-
Har följt tråden men kanske missat något .....tydligen. Sorry!Anonym (Buhu) skrev 2024-03-31 21:36:28 följande:Läs tråden.