• Anonym (Lo)

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Min man gav mig en örfil igårkväll allt pga av att vi städbråkade och jag slängde ut hans jacka ute i trädgården då han alltid slänger den på golvet som en 5åring och det blev droppen för jag halkade och det gjorde mig rasande. Jag är i chock, jag skämdes efter örfilen och jag vet inte varför, han fick mig och känna mig så liten och att allt var mitt fel. 
    Jag åkte hem till syrran igårkväll, min man har försökt nå mig på telefon, men jag vet inte vad jag ska säga. Jag mår illa 

• Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad
  • Anonym (Vår)
    Goneril skrev 2024-02-28 18:14:39 följande:

Gränsen har passerats, han kan inte kontrollera sina känslor. När han ånyo känner sig stressad eller arg kommer han inte att kunna hålla tillbaka känslorna, oavsett vad han säger. För min del tycker jag att det är illa nog och väldigt respektlöst att slänga jackan på golvet, vem ska ta upp den? TS är väl inget hembiträde? Redan där hade jag brutit upp.

Håller med

Man slår aldrig
  • Anonym (?)
    Anonym (Slå tillbaka) skrev 2024-02-28 17:36:23 följande:
    Det har fungerat bra för mig i alla fall. Jag tänker att när man sopar till tillbaka direkt på sekunden första gången blir det som en väldigt oväntad chock. 
    Eller så triggar det snubben till ännu mer våld .... Uselt förslag.
  • Anonym (Herakles)

Han gjorde det inte för att ni städbråkade. Han gjorde det för att han tappade kontrollen. Det är en livsfarlig människa att leva med. Helt oacceptabelt. Ta dig därifrån.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Hur länge har ni varit tillsammans? Har han visat aggressiva tendenser tidigare? T ex höjt rösten överdrivet, uppträtt hotfullt, kastat saker? Det är också en form av våld eller förstadie till våld.

Ni har båda gjort fel, men han har gjort mest fel. Du borde inte ha slängt ut hans jacka, men att han reagerar med våld är en varningsflagga oavsett hur lugn och snäll och underbar han är annars. Och varför slänger han alltid jackan på golvet? Ni verkar ha andra problem än det som hände igår kväll.

Prata med kuratorn och ta inga förhastade beslut. Varken gällande att lämna eller att ge honom en chans till.

• Anonym (Mia)

Du separerar såklart.Varför vill ens någon leva med en idiot.Livet är lättare utan.

• Anonym (Vår)

Man slår aldrig, finns ingen ursäkt

• Anonym (Erfaren)
    Anonym (Slå tillbaka) skrev 2024-02-28 17:36:23 följande:
    Det har fungerat bra för mig i alla fall. Jag tänker att när man sopar till tillbaka direkt på sekunden första gången blir det som en väldigt oväntad chock. 
    Som kan utlösa något betydligt värre. Tro mig, jag har levt med våld i åratal.
    Hade jag gjort som du förespråkar så är jag inte säker på att jag ens levt idag.
  • Anonym (Abc)

Jag killgissar att maktbalansen i förhållandet för evigt är satt ur spel. När han fattar att han har makt genom våldskapital kommer han antagligen utnyttja det och sen är det en slippery slope till att inte kunna ta sig ur. Det är vad jag killgissar.

• Anonym (Vår)
    Anonym (Abc) skrev 2024-02-28 21:16:22 följande:

Jag killgissar att maktbalansen i förhållandet för evigt är satt ur spel. När han fattar att han har makt genom våldskapital kommer han antagligen utnyttja det och sen är det en slippery slope till att inte kunna ta sig ur. Det är vad jag killgissar.

Så kan det vara
  • TL12

Han gjorde så klart fel 
    han skulle gått ut å hämtat jackan på gården och gått sin väg 
    du gjorde helt rätt som blev galet förbannat över en jacka på golvet , helt klart berättigat och ett bra sätt för att han ska förstå att så gör man inte 

känns som att i Sverige  får man inte bli arga på varandra utan
    här ska vi diskutera oss fram till en lösning på alla problem 

Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad