Inlägg från: Snelhäst |Visa alla inlägg
  • Snelhäst

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Anonym (Man) skrev 2024-02-28 22:24:46 följande:

Han kanske blev lika förvånad som du. Prata med honom.

Jag var inte där och vet inte er historia. Var det första gången på 15 års förhållande så är det nog ingen större fara. Var bara jävligt tydlig med att detta var första och sista gången. 

Min fru har provocerat mig nå grönjävligt för att se vad som händer då hon haft tidigare partners som varit våldsamma. På över 10 år har jag inte höjt handen mot men det har fan varit nära ett par gånger. 

Vissa kvinnor slåss och beter sig hur som helst för att de vet att de har samhället i ryggen. Där är det inte jämställt för 5 öre. Säger inte att detta var ditt fel. 

Provocera gör ju både män och kvinnor, finns ju gränser och hur man hanterar det sen, men slåss är ju aldrig okej!

Varför nämna vad andra kvinnor gör i samhället, orelevant för TS situation? 
  • Snelhäst
    Anonym (S) skrev 2024-02-29 14:05:54 följande:
    Det var mkt text men kontentan är att du har dina gränser i säkert förvar, det har inte TS man. Det är hela skillnaden. TS behöver bli bättre på konflikthantering men till syvende och sist så ska man hålla sig borta från människor som saknar självkontroll. Utan den kan vad som helst hända. Se hur många mord på kvinnor som begås varje år i vårt land av deras män/ex.
    Håller med. 

Är skrämmande hur han som man förvarar TS mans situation utan att ena se det allvarliga. 

Sorgligt att man inte tar kvinnohat och mord/misshandel på allvar. 
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad