Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Fick en örfil, känner mig förnedrad

TL12 skrev 2024-02-28 22:01:45 följande:

Han gjorde så klart fel 
    han skulle gått ut å hämtat jackan på gården och gått sin väg 
    du gjorde helt rätt som blev galet förbannat över en jacka på golvet , helt klart berättigat och ett bra sätt för att han ska förstå att så gör man inte 

känns som att i Sverige  får man inte bli arga på varandra utan
    här ska vi diskutera oss fram till en lösning på alla problem 

Fast vill han ha jackan på golvet är ju det hans sak. Men han borde ju lägga den så TS inte halkar på den. Och hon borde se upp med var hon går.
  • Tow2Mater
    Anonym (Vår) skrev 2024-02-28 23:04:58 följande:
    Se upp var hon går, det brukar knappast ligga jackor och andra kläder på golvet

Han ska inte slå
    Tvärtom, han brukar ju ha den på golvet.
  • Tow2Mater
    Agda90 skrev 2024-02-29 09:58:09 följande:

TS var inte den mognaste som kastade ut jackan. Mannen var inte så mogen han heller som saknar förmågan att hänga upp en jacka på krog/galge.

Mannen utövade våld mot sin partner vilket är olagligt. 

Jag hade inte stannat i en relation där min partner tappar kontrollen och slår mig. Jag hade polisanmält och lämnat honom omedelbart. 

Denna gången var det ett bråk om en jacka som var den utlösande faktorn. Nästa gång kanske han kommer hem sur över något och tappar kontrollen för att det blir spaghetti och köttfärssås till middag och han ville ha fisk. Man kan inte veta om det var en engångsgrej eller inte men att stanna hos någon som redan har höjt handen mot en EN gång är att välja att utsätta sig för fara. Nej, tack.

Och han borde likväl lämna henne; nästa gång kanske hon slänger ut hunden eller barnet genom fonstret när hon blir arg.
  • Tow2Mater
    Nomanisanisland skrev 2024-04-29 20:18:38 följande:
    Fast det där är ju trams. Inte så bra att slänga ut jackan genom fönstret men du fattar själv skillnaden mellan det och slänga ut barn hund, eller hur?
    Inte alls trams. Det ena kan leda till det andra. En kvinna som blir rasande bara av att halka ska man se upp med.

Varfor lyfter du gamla trådar?
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad