• Tukt

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Våld är såklart aldrig okej. Men utifrån din berättelse så finns det en del problem i övrigt som vore bra att ta i familjeterapi. Förutsatt att du inte väljer att avsluta.
    För både att kasta kläder på golvet, och att sedan kontra med att kasta ut dessa från huset, tyder på att det är något som inte lirar.

• Tukt
    Anonym (Slå tillbaka) skrev 2024-02-28 17:36:23 följande:
    Det har fungerat bra för mig i alla fall. Jag tänker att när man sopar till tillbaka direkt på sekunden första gången blir det som en väldigt oväntad chock. 
    Fast det är väl lite det som haltar. Det som fungerar för en, fungerar inte för alla. Att efteråt veta precis exakt vad som är bäst, är rätt enkelt. I det här fallet tror jag TS fick sig en överraskning. Att då instinktivt svara med våld i det läget. Ja så fungerar sådant tur är, inte alla.
  • Tukt
    TL12 skrev 2024-02-28 22:01:45 följande:

Han gjorde så klart fel 
    han skulle gått ut å hämtat jackan på gården och gått sin väg 
    du gjorde helt rätt som blev galet förbannat över en jacka på golvet , helt klart berättigat och ett bra sätt för att han ska förstå att så gör man inte 

känns som att i Sverige  får man inte bli arga på varandra utan
    här ska vi diskutera oss fram till en lösning på alla problem 

Jo, vi får faktiskt bli arga på varandra. Men de flesta försöker prata och diskutera. Varför? Ja för att det är det enda som leder framåt, det gör inte ilska, drama, skrik och gap.
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad