• Anonym (Bumbi)

Jag har tagit det nya bantningsmedlet i ett år och nu nått min målvikt. Ask me anything!

Japp, det som är till för diabetiker. 

• Svar på tråden Jag har tagit det nya bantningsmedlet i ett år och nu nått min målvikt. Ask me anything!
  • Anonym (Zelma)

Hur mycket vägde du från början och hur mycket har du gått ner?

• Anonym (Bumbi)

Gick ned på egen hand från 95-87. (Vilket jag gjort många ggr... och gått upp allt igen. Ja ni som vet ni vet). Sen 87 till 68/70 med läkemedel. 

• Anonym (Zelma)
    Anonym (Bumbi) skrev 2024-02-06 16:45:40 följande:

Gick ned på egen hand från 95-87. (Vilket jag gjort många ggr... och gått upp allt igen. Ja ni som vet ni vet). Sen 87 till 68/70 med läkemedel. 

bravo! Måste kännas skönt! 
    Hur gick du ner de första kilona? 
  • Anonym (D)

Gå ner är inga problem. Återkom när du lyckata hålla vikten i flera år. 

• Anonym (Zelma)
    Anonym (D) skrev 2024-02-06 16:54:40 följande:

För många är det ett problem att gå ner i vikt, men som du säger är det tuffare att behålla den. 

Förhoppningsvis kan man äta denna medicin livet ut, ungefär som blodtrycksmedicin eller liknande. 
  • Anonym (Bumbi)
    Anonym (D) skrev 2024-02-06 16:54:40 följande:

Jag kommer äta den förmodligen livet ut, precis som Zelda säger. Går sedan i höstas på en underhållsdos. Så har hållit vikten i ett halvår cirka.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (Bumbi) skrev 2024-02-06 16:58:10 följande:
    Jag kommer äta den förmodligen livet ut, precis som Zelda säger. Går sedan i höstas på en underhållsdos. Så har hållit vikten i ett halvår cirka.
    Har du diabetes?
  • Anonym (Bumbi)
    Anonym (Zelma) skrev 2024-02-06 16:52:46 följande:
    bravo! Måste kännas skönt! 
    Hur gick du ner de första kilona? 
    Tack! Körde på vanligt sätt, räkna kalorier nitiskt osv. Men livet kommer emellan... som alltid innan.  Nu med medicinen (tar underhållsdos) är det lätt att äta lagom och mina tankar funkar helt annorlunda. En befrielse. Tänker att det är så här det "ska" vara.
  • Anonym (Bumbi)
    Anonym (S-G) skrev 2024-02-06 16:59:17 följande:
    Har du diabetes?
    Nej.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (Bumbi) skrev 2024-02-06 17:00:47 följande:
    Nej.
    Vem skriver då ut medlet åt dig? Eller käkar du medicin utan läkares input?
Svar på tråden Jag har tagit det nya bantningsmedlet i ett år och nu nått min målvikt. Ask me anything!