Jag har tagit det nya bantningsmedlet i ett år och nu nått min målvikt. Ask me anything!
Japp, det som är till för diabetiker.
Japp, det som är till för diabetiker.
Vad betalar du i månaden hittills (högst och lägst)?
kommer det aldrig gå atg fasa ut läkemedlet och finna balans utan?
Jag hoppas verkligen du betalar fullt pris på det. Ska du inte satsa på Wegovy som kommer nu. Dubbelt så starkt som Ozempic. Vilken jävla tur att jag själv inte tål skiten utan blir sjuk av episka mått. Men den reglerar sockret hyfsat bra.
Det är andra läkemedel på väg in för obesitas. Välj dem istället.
Det är få som lider av Obesitas som har en grundläggande medicinsk orsak till varför de går upp i vikt.
Så hur man kan patalogisera ett destruktivt beteende och brist på impulskontroll är för mig bisarrt. Och än värre är hur man maniskt försöker övertyga sig själv och andra om att ens frossande motiverar till att ta livsviktig medicin från diabetiker.
Ta sig i kragen och sluta vräka i sig behövs inte . Inte när vi kan fortsätta glufsa i oss överdrivna mängder mat och godis , tar ett piller och slippa ta tag i grundproblemet.
Moral självdiciplin och självinsikt går inte att ersätta med ett piller, har man inte orken att ta tag i sig själv får man väl vara fet då och hålla käften.
Vad betalar du i månaden hittills (högst och lägst)?
kommer det aldrig gå atg fasa ut läkemedlet och finna balans utan?
Som mest en tusenlapp, nu kanske 200 då jag tar min dos så pass sällan.
Jo det tror jag, det är det många som gör och vem vet kanske jag i framtiden. Detta är bara nuläget :)
Det är få som lider av Obesitas som har en grundläggande medicinsk orsak till varför de går upp i vikt.
Så hur man kan patalogisera ett destruktivt beteende och brist på impulskontroll är för mig bisarrt. Och än värre är hur man maniskt försöker övertyga sig själv och andra om att ens frossande motiverar till att ta livsviktig medicin från diabetiker.
Ta sig i kragen och sluta vräka i sig behövs inte . Inte när vi kan fortsätta glufsa i oss överdrivna mängder mat och godis , tar ett piller och slippa ta tag i grundproblemet.
Moral självdiciplin och självinsikt går inte att ersätta med ett piller, har man inte orken att ta tag i sig själv får man väl vara fet då och hålla käften.
Jag hoppas verkligen du betalar fullt pris på det. Ska du inte satsa på Wegovy som kommer nu. Dubbelt så starkt som Ozempic. Vilken jävla tur att jag själv inte tål skiten utan blir sjuk av episka mått. Men den reglerar sockret hyfsat bra.
Det är andra läkemedel på väg in för obesitas. Välj dem istället.
Ts: Du verkar inte ta in att även många typ 1 diabetiker får Ozempic för att kunna reglera bla blodsockret. Och nej, de hamnar inte i diabetesketoacidos.
Och nej, det inte en livsstilssykdom för alla, men för många. Precis som obsitas.
Så om även du ändrar din livsstil så lipper du både att ta ett viktigt läkemedel från diabetiker (som kan dö utan), du får ett normalt bra hälsosamt liv och en hälsosam vikt med en hälsosam BMI.
Så varför ska inte du kunna göra en livsstilsförändring när du menar att typ 2 diabetiker ska göra det?
Typ 1 diabetiker kan tycker inte få till en livsstillförändring för att slippa läkemedel.
Du vet inte ens vad du pratar om.