Jag har tagit det nya bantningsmedlet i ett år och nu nått min målvikt. Ask me anything!
Japp, det som är till för diabetiker.
Japp, det som är till för diabetiker.
De flesta med typ 2 diabetes är överviktiga, så varför inte ge överviktiga chansen att gå ner i vikt innan de drabbas av följdsjukdomar såsom diabetes typ 2?
Det är ju i princip samma grupp människor vi pratar om?
Fetma kostar samhället mycket pengar i form av följdsjukdomar, så jag ser bara fördelar för individ och samhälle när man kan gå ner i vikt på ett bra sätt.
Överviktskirurgi är inte svaret för alla.
Mrs Moneybags: Nej, det är inte samma som insulin. Men skrivs ut till många med typ 1 dom har svårt att reglera sitt blodsockret.
Det finns redan mycket bra läkemedel som är framställda för just fetma. Överviktiga kan ta det istället.
Och nej, alla med typ 2 är inte överviktiga och har inte fått typ 2 pga övervikt.
Mrs Moneybags: Nej, det är inte samma som insulin. Men skrivs ut till många med typ 1 dom har svårt att reglera sitt blodsockret.
Det finns redan mycket bra läkemedel som är framställda för just fetma. Överviktiga kan ta det istället.
Och nej, alla med typ 2 är inte överviktiga och har inte fått typ 2 pga övervikt.
Frågar igen, hur mycket betalar du i månaden för läkaren/abonnemanget och för läkemedlet.
är det skillnad mot hur mycket du betalade i början när vikt edgången var större?
Det finns redan bra fungerade läkemedel som är för fetma/onsitas. Ozempic är INTE en av dessa och kommer ALDRIG att bli!
Har jag fattat rätt...TS hade 15-17 kg övervikt som det tog 1 år av medicinering att bli av med?
Frågar igen, hur mycket betalar du i månaden för läkaren/abonnemanget och för läkemedlet.
är det skillnad mot hur mycket du betalade i början när vikt edgången var större?