anonym05swe skrev 2024-12-27 00:34:42 följande:
Jag har försökt men det är inte enkelt. Detta har tyngt ner mig i över ett åt. Känns helt tomt och hopplöst även om det skulle gå vägen för är rädd att även i en relation skulle jag inte bli sedd på rätt sätt. Hatar denna situation och som konsekvens det läget jag är i. Om jag redan haft relation sedan tidigare hade jag inte känt detta överhuvudtaget. Nu känns det bara jobbigt. Tynger bara ner mig liksom och oavsett vad jag gör känns det bara negativt för jag typ aldrig lyckas med det jag strävar efter.
Jag försöker mitt bästa att iaf följa mina egna saker jag vill uppnå (ex långvarig relation osv)
Jo men det är inte enkelt, speciellt inte i denna jobbiga situation. Vill typ bara sluta vara fast i denna situation. Är så jobbigt medans jag samtidigt vet att det finns folk som i min ålder är i stabila långvariga relationer.
Är jättejobbigt och skulle typ bara vilja springa i ngn skog i flera timmar för att kunna tänka på annat eller dylikt.
Det är klart att det är jobbigt när man vill vara i en annan situation än där man är men för att komma dit man vill så måste man VÅGA GÖRA NÅGOT! Så länge du inte vågar visa vad du känner för denna tjej (eller vilken annan tjej som helst) så kommer du aldrig att lyckas få den där relationen som du drömmer om.
Ett tips i all välmening. Du behöver gå och prata med någon, både gällande ditt behov av en kärleksrelation (varför du tror att ditt liv skulle vara så mycket mer lyckat och bättre med en relation) men också gällande ditt självförtroende.
Detta är det första inlägg jag läst av dig där du vågat visa dig lite sårbar. Där du skriver att du känner dig misslyckad för att du inte lyckas med det du strävar efter och att du inte ens tror att du kommer att bli sedd i en relation. Fundera över varför du inte lyckas. Sätter du målet för högt? Har du delmål fram till slutmålet? Varför tror du att du inte kommer att bli sedd i en relation?
I detta med tjejen du är intresserad av, sätt upp delmål. Att innan jullovet från studierna är över ska du ha frågat om hon vill ses tex och se till att faktiskt göra det istället för att hitta en massa anledningar och hinder till att inte behöva göra det. För det är vad du gjort hittills, sagt att du ska göra något för att sen komma med undanflykter till varför du inte gjort det när du sagt.
Vad gäller din sista mening om att springa i skogen och slippa tänka, GÖR DET! Träning är sjukt bra i såna lägen, det blir liksom något meditativt. Sen om det är löpträning, gymmet eller något annat spelar ingen större roll.
Nu är det snart ett nytt år, en ny start. Gör upp en lista på saker du vill ha uppnått i slutet av 2025 och bryt sedan ner dessa mål i delmål där du kan fira varje delmål du klarar.