• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-18 21:25:57 följande:
    Hon är värd det men det är inte enkelt. 

Läs ursprungsinlägget 
    Igen!
    Vad ska till? Inte vaga formuleringar nu utan exakt vad?
    Du har slösat bort ett år, ska du slösa ett till?

Du är vuxen nu, börja lev!
    Hur går det på utbildningen? Har du klarat tentorna?
    Ska du hem på ledigheten?
    På plats eller hemma, kommer du umgås irl med några människor? Jag tror du skulle behöva det.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 22:15:36 följande:
    Igen!
    Vad ska till? Inte vaga formuleringar nu utan exakt vad?
    Du har slösat bort ett år, ska du slösa ett till?

Du är vuxen nu, börja lev!
    Hur går det på utbildningen? Har du klarat tentorna?
    Ska du hem på ledigheten?
    På plats eller hemma, kommer du umgås irl med några människor? Jag tror du skulle behöva det.
    Nej jag ska inte slösa ytterligare ett år helst i denna situation. Om Juni kommer och jag inte har en flickvän har jag alltså gått 20 år utan att någonsin ha en flickvän (2 år i vuxen ålder och ytterligare 2-3 år då jag kunde varit i en seriös relation) uhhh så ja, tufft läge. 

Klarat vissa. Ja, ska hem idag. Så jag kommer träffa folk ja. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 16:38:36 följande:
    Nej jag ska inte slösa ytterligare ett år helst i denna situation. Om Juni kommer och jag inte har en flickvän har jag alltså gått 20 år utan att någonsin ha en flickvän (2 år i vuxen ålder och ytterligare 2-3 år då jag kunde varit i en seriös relation) uhhh så ja, tufft läge. 

Klarat vissa. Ja, ska hem idag. Så jag kommer träffa folk ja. 
    Ja, men det är ju ditt eget fel. Man får ingen flickvän om man bara sitter hemma. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-20 20:12:17 följande:
    Ja, men det är ju ditt eget fel. Man får ingen flickvän om man bara sitter hemma. 
    Fast jag har inte ens fått känslor innan detta för ngn på flera år. Vill inte bli ihop med ngn som jag saknar känslor för. 

Ja men dejtingappar är inte bra överhuvudtaget direkt, jag tror inte heller direkt att den rätta (om detta inte går vägen) finns på ngn bar direkt ex osv.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 20:14:55 följande:
    Fast jag har inte ens fått känslor innan detta för ngn på flera år. Vill inte bli ihop med ngn som jag saknar känslor för. 

Ja men dejtingappar är inte bra överhuvudtaget direkt, jag tror inte heller direkt att den rätta (om detta inte går vägen) finns på ngn bar direkt ex osv.

Bla bla, det är väl inget svar på det jag skrev. 

Du har ju inte gjort något fast du har hittat hon du vill du vill vara i en relation med. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-20 21:09:03 följande:

Bla bla, det är väl inget svar på det jag skrev. 

Du har ju inte gjort något fast du har hittat hon du vill du vill vara i en relation med. 

Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 01:09:35 följande:
    Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 
    Hon har väl permission över jul?
    Nu har du chansen att fråga henne om ni kan träffas.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 01:09:35 följande:

Fast du gör inte det. Du bara skriver att du ska hels tiden, men du gör det inte. 

Varför ska någon tro på dig? 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-12-21 06:24:39 följande:

Fast du gör inte det. Du bara skriver att du ska hels tiden, men du gör det inte. 

Varför ska någon tro på dig? 

Det är som sagt en fråga om NÄR snarare än OM. Ska göra det när det passar men har ingen tid som är riktigt bra för det nu. Kanske ngn helg typ. Om detta inte går vägen har jag ingen aning heller vad som jag ska göra efteråt. Vill verkligen träffa henne och allra helst bli hennes. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 19:10:40 följande:
    Det är som sagt en fråga om NÄR snarare än OM. Ska göra det när det passar men har ingen tid som är riktigt bra för det nu. Kanske ngn helg typ. Om detta inte går vägen har jag ingen aning heller vad som jag ska göra efteråt. Vill verkligen träffa henne och allra helst bli hennes. 
    Visst, inbilla dig det. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?