• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Tixer
    anonym05swe skrev 2024-12-21 01:09:35 följande:
    Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 
    Nej och åter nej det kommer inte vara hennes förlust. Du har slösat dig och oss ett helt år på din feghet. Hon vet inte ens om du gillar henne så hur ska hon vet att hon förlorar något. Hon vinner bara alltid där du aldrig lyckas fråga it henne för kommer komma någon mycket bättre i hennes live men du fortfarande sätter massa dumma regler på dig.

Du kommer vara för evigt singel om du håller på såhär det kan jag lova dig
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 16:38:36 följande:
    Nej jag ska inte slösa ytterligare ett år helst i denna situation. Om Juni kommer och jag inte har en flickvän har jag alltså gått 20 år utan att någonsin ha en flickvän (2 år i vuxen ålder och ytterligare 2-3 år då jag kunde varit i en seriös relation) uhhh så ja, tufft läge. 

Klarat vissa. Ja, ska hem idag. Så jag kommer träffa folk ja. 

Jättebra att du ska umgås med folk! (Inte bara familj va?)
    Passa på att öva dig på att prata, öppna upp dig om hur du har det, hur det varit att flytta, hur ensam du r -kanske till och med nåt om tjejen...

• Tixer
    Nej jag ska inte slösa ytterligare ett år helst i denna situation. Om Juni kommer och jag inte har en flickvän har jag alltså gått 20 år utan att någonsin ha en flickvän (2 år i vuxen ålder och ytterligare 2-3 år då jag kunde varit i en seriös relation) uhhh så ja, tufft läge. 

Klarat vissa. Ja, ska hem idag. Så jag kommer träffa folk ja. 
    Jo det kommer du och kommer lösa dom närmsta 80 år på detta 
  • Anonym (X)
    Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 
    Varför är det hennes förlust om hon inte är intresserad av dig? Mycket konstig sak att säga.
  • Tixer
    Tixer skrev 2024-12-22 09:32:33 följande:
    Jo det kommer du och kommer lösa dom närmsta 80 år på detta 
    Slösa ska det stå
  • Anonym (X)
    Klarat vissa.
    Det här låter förresten inte bra, det låter som du har ett flertal du inte klarat.
    Har du en plan för hur du tar igen det, en studiegrupp eller liknande? (Kanske bra sätt att lära känna kursare bättre, föreslå att ni hjälper varann och pluggar tillsammans)
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-12-22 09:33:28 följande:
    Varför är det hennes förlust om hon inte är intresserad av dig? Mycket konstig sak att säga.
    Du missförstår. Alltså är hennes förlust om hon tolkar det fel. Sluta misstolka hela tiden. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)
    Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 
    Vad i det här är det som ska gå att utläsa som att det är om hon tolkar fel det gäller?!
    Ja, du ska nog oroa dig för vad alla tror om du är så otydlig som du är här i tråden. :-/
    anonym05swe skrev 2024-12-22 09:49:23 följande:
    Du missförstår. Alltså är hennes förlust om hon tolkar det fel. Sluta misstolka hela tiden. 

• Anonym (Tvillingmorsan)
    anonym05swe skrev 2024-12-22 09:49:23 följande:
    Vad skulle hon förlora om hon - mot förmodan - tolkar dig fel?

Det låter som du har betydligt mer att förlora än vad hon har.

Ärligt talat låter du inte som en kille man bör bli tillsammans med, i alla fall inte i dagsläget. Du verkar ha för stora problem. Det handlar inte bara om att du är osäker och oerfaren, det är många i din ålder.

Men om lumpar-tjejen mot förmodan känner för dig som du känner för henne, och om du mot förmodan får ändan ur vagnen någon gång och får till en träff med henne, önskar jag er all lycka. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?