Bergegardh skrev 2024-02-12 22:27:45 följande:
Väldigt tråkigt att läsa tråden faktiskt. Inte läst allt. Håller inte med om kommentarerna om dålig bonus mamma och liknade. Ser att TS enbart försökt få hjälp att lösa situationen.
Tror bonusbarnen är deprimerande för att de inte gör något i livet. Det är inget som går att lösa snabbt. Om man inte orkar stänga av ett pipande störande ljud finns det ju mer problem än att de är bortskämda. Misstänker att det finns en ondcirkel där barnen inte vill göra något extra eftersom de känner sig meningslösa.
Tråkig situation för alla i hemmet tyvärr. Önskar TS lycka till i framtiden oavsett vad hon gör.
Ja, jag förstår inte hur ungarna kan bli så deprimerade och nedstämda när de haft två föräldrar som älskar dem över allt annat?! De har fått allt de önskar sig i pengar, saker, kärleksförklaringar och haft mor och farföräldrar som gett dem allt. Ja, helt enkelt ett perfekt lyxliv. Men det verkar som att dagens ungdomar alltid är deprimerade och tycker synd om sig själva. Denne unge gillar mest att sitta hemma utan någon kontakt från omvärlden. Att jobba är bara något som måste göras och så fort dagen är slut så är det chilla hemma och äta och YouTube som gäller. Aldrig någon glädje att träna, umgås med vänner, partner eller något annat. Finns inga mål eller planer i livet och så fort någon frågar om framtidsplaner så får ungen panik och går ifrån. Ungen har svårt för sociala sammanhang och pratar nästa aldrig i grupp, utan tittar bara ner på mobilen.inser nu att det INTE är mitt fel att allt blev så fel. Jag kan ju inte ha en normal konversation eller ens en normal tillvaro i huset när ungen är där.
Hursomhelst så bör det inte spela någon roll mer nu, men tankarna går runt i huvudet hela hela tiden. Han kallar mig barnhatare och att jag är vuxen och borde anstränga mig mer. Men har inte den orken längre. Jag sa taskiga saker om ungen som jag ångrar, men det är av ren frustration, för att det aldrig tar slut. Jag hoppades så länge på att ungen skulle flytta efter gymnasiet, som var meningen och nu har det gått över 1,5 år. Ingenting har hänt, tvärtom så är det värre än någonsin och inga som helst intentioner på att ens vara i närheten av att göra något av sitt liv, som tex att flytta.
Mitt ex vet att det är slut. Han har sagt att det är jag som valt detta när jag sa att jag inte klarar fler år som särbos pga en unge. Han väljer 21 åringen före mig och vår framtid. Då måste jag ju välja att släppa, istället för att slösa fler år av ovisshet. Dessutom hade ungen flyttat med oss även till nästa boende om vi hade flyttat, så det hade inte gjort någon skillnad.
Ju mer jag tänker, desto mer tror jag att han omedvetet förskjutit hus försäljningen pga ungen och för att han inte klarar förändringar i livet och allt vad det innebär att släppa taget om sitt gamla familje liv i familje huset. Jag kommer aldrig få plats i hans liv, lika lite som hans ex har haft. Han släpper inte in någon i sitt och barnens liv, hur gamla de än blir.