olof 45 skrev 2024-02-14 08:15:51 följande:
Du måste ha en tydlig handlingsplan för dig själv om detta händer! Ha den nerskriven och vik inte en tum! det är känslor inblandade, så det kan vara svårt att vara rationell.
Vad har du lärt dig av tråden? Vilka krav bör du ha? Vad vill du, egentligen?
Om jag vore du så skulle jag absolut inte nöja mig med löften eller små steg, utan tänka på mig själv som singel tills situationen är LÖST. Förstår du? Inga tomma löften eller ord. HANDLING. RESULTAT.
Det kan ske på tre sätt, varav noll är ett grundkrav för alla framtida alternativ
0. Han pratar med en psykolog om situationen så han får höra från någon annan än dig att situationen är aningen absurd, och hans barn ÄR vuxen. Hans beteende handikappar barnet. När han kommit till denna insikt och ALDRIG tänker svänga med ord som barnhatare gentemot dig igen, då kan ni kika på alternativ 1-3.
1. Ni är utalat särbos. Du säger att det inte fungerar för er relation att du hamnar mitt i hans curling-cirkus (tell it how it is), och du mår dåligt i närheten av hans barn, eftersom hen inte beter sig bra gentemot dig. Så du säger att ni kan umgås hos dig, eller när barnet är borta. Säg dock att du känner att du egentligen är för gammal för den sortens arrangemang, och att du då i hjärtat kommer leta efter en riktig relation. Det är risken han tar, om han väljer detta alternativ (som jag faktiskt inte rekommenderar)
2. Ungen har inte bara hittat ett annat boende, utan flyttat ut! DÅ kan ni ses igen.
3. Huset är de facto sålt, och ungen bor kvar tills dess att nya ägarna flyttar in men bara OM hen betalar för sig och beter sig vuxet.
Bästa tips!!
Har fotat allt du skriver så jag har det i mobilen och kan titta på det och påminna mig. Det värsta är att vi förmodligen kommer att hitta andra partners under 1 år och då lär det vara försent när han väl säljer huset och hon väl flyttat ut.
MEN jag vet ju att jag inte har mer tålamod att vänta på försäljningen eller att hon ska flytta längre. Står inte ut! Blir galen!! Därför måste jag stå på mig och riskera att förlora mannen i mitt liv, som är en jättebra och fin man, MEN han inser inte att han curlar sina ungar och det kommer återigen bli hans stora sorg. Han har gjort samma misstag med sina två senaste ex och han ångrade det bittert när det redan var försent. Med mig ville han göra rätt, men han faller alltid tillbaka i fällan där ungen styr och ställer och vinner. NÄR ska han lära sig??
Jag tror tyvärr att, även om ungen flyttar ut, så kommer ungen aldrig vara för långt ifrån utan kommer ändå vilja ha hjälp av pappan non stop, så han aldrig kommer bli befriad. Jag märker ju att det inte gjorde någon skillnad att ungen har en egen partner sedan ett år. Ungen ska ändå bo kvar hemma och sova hemma, pappan måste köra och ställa upp och fixa och dona. Partnern är bara en bricka i spelet som hen träffar någon enstaka gång i veckan, trots att partnern har en egen fin lägenhet mitt i storstan. Partnern har bett ungen att flytta in flera gånger, men ungen bor hellre hemma hos föräldrarna. Vad är felet??
Jag kommer följa dina råd!