• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (psykolog)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 12:27:22 följande:
    Det är mer ett beroende, jag har inte mycket till liv. 
    Du har aldrig tänkt tanke att ditt beroende av att vara på en sån här ytlig och destruktiv plats hindrar dig från att bli lycklig? Från att utveckla meningsfulla och utvecklande relationer nån annanstans?
  • Anonym (Pool)
    Anonym (psykolog) skrev 2023-10-04 14:33:50 följande:
    Du har aldrig tänkt tanke att ditt beroende av att vara på en sån här ytlig och destruktiv plats hindrar dig från att bli lycklig? Från att utveckla meningsfulla och utvecklande relationer nån annanstans?
    Nej, jag är öppen för att träffa nån. Jag är med på dejtsidor och skulle gärna lära känna en trevlig kvinna för en fin relation.
  • Anonym (Behövs_intemycket)
    Anonym (AA) skrev 2023-10-03 07:38:48 följande:

ja det förekommer mobbig på sajten och det är en liten manshatande grupp kvinnor som tror att de kan styra samtalet härinne. 

Det har varit så länge tyvärr. Därför ska man försöka hålla sig till trådar som inte lockar till sig dessa som myror till en sockerbit. Det blir bara tjafs, kiv och bråk. För att dessa vill ha det så. Varför bemödar de sig annars med att svara hela tiden?

• Anonym (Afrodite)
    Core skrev 2023-10-04 13:41:13 följande:

För mig är iallafall mobbing någonting som är personligt, under anonyma alias är det ett annat anonymt alias man isåfall mobbar, inte en person.

Sen ska man väl hålla en viss nivå, men såna här forum drar ofta till sig folk som sitter hemma på kammarn och muttrar. Samma på Flashback, det blir en viss jargong under anonymitet som vi inte hade sett om man stod med sitt namn

Det håller jag med om, befann mig faktiskt här på den tiden man inte lika lättvindigt kunde vara anonym. Visst var folk elaka men ingen tog åt sig som idag då man lätt kunde se vilken medlem det var som bara skrev elaka inlägg och inte så mycket mer. 
  • Anonym (Siw)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 10:28:40 följande:
    För att det betydde nåt för mig, jag har inte känt så för nån på många år som jag skrev. Och jag såg hur män ska tryckas ner och förlöjligas om man har känslor för en yngre tjej. Och vilken skillnad det är när kvinnor själva har känslor för nån.
    Fast det stämmer ju inte. När jag (kvinna) skrev om mannen jag var kär i, fick jag läsa här att det verkade som att vi inte hade någon relation alls, att jag inbillade mig, och att om jag fortsatte med mina försök att upprätthålla en kontakt till honom så var jag en "kaninkokerska". Detta ord syftar på den sinnessjuka kvinnan i filmen "Fatal attraction", som trappar upp sina stalkingbeteenden tills hon dödar familjens kanin, kidnappar familjens barn och till slut försöker döda mannen och hans fru. Hur tror du DET kändes? Jag var fruktansvärt nere...

Att så många ger sig på just dig, beror troligen på att du skriver så mycket och så ofta, och spammar ner andras trådar och tar över diskussionen där, så att dessa människor inte kan få någon hjälp. Folk tröttnar.
  • Core
    Slagen dam skrev 2023-10-04 13:53:45 följande:
    Det finns en Core på Flashback. Jag har tänkt att det är du. 

Jag tror inte att du vet så mycket om nätmobbning. Jag mådde verkligen skit av att inte kunna skriva i en enda tråd under mitt slängda nick utan att personliga saker jag skrivit på forumet togs upp och vreds till. Gör inte det gott folk! Alltså skriv ingenting om er själva! Inte ens att ni gillar att göra er fina för er fru, eller att ni funderar på att flytta till Huddinge, eller har häst och katter. Det finns en person här som är helt sjuk i huvudet och har fått mig att ifrågasätta hela min verklighet innan jag kom på att hennes många konton bara var en person som har hur mycket tid som helst för att sitta och samla information om en ifall hon vill. Det finns ett par personer här som vet vem jag är på riktigt och jag är livrädd för henne och att hon på något sätt skulle komma efter mig utanför forumet via dem på något sätt. När hon började trakassera mig genom att hävda att Familjeliv hjälpt henne att göra en polisanmälan av mitt alias blev jag rädd på riktigt. 

Ja det stämmer att det kan vara mig du tänker på då. Finns flera nick i olika utformningar med det ordet, men ja jag är en av dom.

Jag har aldrig uppfattat mig själv som en nätmobbare, och hoppas inte att jag uppfattas som en sån. Visst kan jag vara hård i tonen, men det är oftast i direkt respons till någon som är överdrivet övertygad av sin egen syn på saker.

• Slagen dam
    Core skrev 2023-10-04 15:59:43 följande:

Ja det stämmer att det kan vara mig du tänker på då. Finns flera nick i olika utformningar med det ordet, men ja jag är en av dom.

Jag har aldrig uppfattat mig själv som en nätmobbare, och hoppas inte att jag uppfattas som en sån. Visst kan jag vara hård i tonen, men det är oftast i direkt respons till någon som är överdrivet övertygad av sin egen syn på saker.

Nej. Jag har inte uppfattat dig som en nätmobbare. Jag har tyckt att du är bra och saklig. 
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Siw) skrev 2023-10-04 15:47:29 följande:
    Fast det stämmer ju inte. När jag (kvinna) skrev om mannen jag var kär i, fick jag läsa här att det verkade som att vi inte hade någon relation alls, att jag inbillade mig, och att om jag fortsatte med mina försök att upprätthålla en kontakt till honom så var jag en "kaninkokerska". Detta ord syftar på den sinnessjuka kvinnan i filmen "Fatal attraction", som trappar upp sina stalkingbeteenden tills hon dödar familjens kanin, kidnappar familjens barn och till slut försöker döda mannen och hans fru. Hur tror du DET kändes? Jag var fruktansvärt nere...

Att så många ger sig på just dig, beror troligen på att du skriver så mycket och så ofta, och spammar ner andras trådar och tar över diskussionen där, så att dessa människor inte kan få någon hjälp. Folk tröttnar.
    Jag pratar om hur det ser ut generellt. Och nej, jag såg det där redan i mina första trådar. Då hade jag ännu inte börjat tjata.
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 12:31:26 följande:
    Jag är inte galen och tror att vi ska bli ihop. Jag vet att jag fick nej, för jag minns det. Det hände mig. Ingen annan här. Det hände mig.
    Det är inte det jag pratar om. Jag tar upp henne som exempel för att det är talande för hur det ser ut. Det är skillnaderna jag pratar om. När en kvinna är förälskad så är det finare, mer legitimt, och mer värt än när en man känner på samma sätt.

Fast det är ju inte det. Det handlade ju inte om att du bara råkade vara en man. Jag kommer ihåg din tråd, och jag skrev då också att det var en dålig idé att försöka nåt, dels pga åldersskillnaden men också pga att ni jobbade ihop.

Vi är många tjejer som haft betydligt äldre kollegor stöta på oss och det är aldrig kul. Många gånger är det ju också rent obehagligt att nån som kunde vara ens pappa flörtar med en, nån man dessutom måste jobba med sen. Ja, DU upplevde just det där, men det är inte som att vi andra lever i ett vakuum här. VI har ju upplevt rätt mycket vi med, och många gav dig ju faktiskt riktigt bra råd där efter de erfarenheter de själva haft.

Det är faktiskt absurt att du fortsätter grina om det där, nu flera år senare, och även gör det till en könsgrej, när det aldrig val tal om nåt sånt.

Svar på tråden Mobbning på FL?