Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 12:31:26 följande:
Jag är inte galen och tror att vi ska bli ihop. Jag vet att jag fick nej, för jag minns det. Det hände mig. Ingen annan här. Det hände mig.
Det är inte det jag pratar om. Jag tar upp henne som exempel för att det är talande för hur det ser ut. Det är skillnaderna jag pratar om.
När en kvinna är förälskad så är det finare, mer legitimt, och mer värt än när en man känner på samma sätt.Fast det är ju inte det. Det handlade ju inte om att du bara råkade vara en man. Jag kommer ihåg din tråd, och jag skrev då också att det var en dålig idé att försöka nåt, dels pga åldersskillnaden men också pga att ni jobbade ihop.
Vi är många tjejer som haft betydligt äldre kollegor stöta på oss och det är aldrig kul. Många gånger är det ju också rent obehagligt att nån som kunde vara ens pappa flörtar med en, nån man dessutom måste jobba med sen. Ja, DU upplevde just det där, men det är inte som att vi andra lever i ett vakuum här. VI har ju upplevt rätt mycket vi med, och många gav dig ju faktiskt riktigt bra råd där efter de erfarenheter de själva haft.
Det är faktiskt absurt att du fortsätter grina om det där, nu flera år senare, och även gör det till en könsgrej, när det aldrig val tal om nåt sånt.