• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Behövs_intemycket)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 18:39:49 följande:
    Var? Jag har läst på Flashback och flera utländska forum. Det är samma där när det gäller t ex åldersskillnader och dubbla måttstockar.
    Jag tycker iallafall att man som man blir betydligt bättre bemött och förstådd där än här.  Kan ju ha att göra med att det är lite andra sorters personer som skriver där. Även Reddit är bättre och med mer positiva människor som inte har ett direkt behov av att slå ner på folk.

• Anonym (Mx)

Har aldrig sett någon allmän mobbing, möjligtvis av draken.. men han är rätt provocerande själv också.

• Slagen dam

#128, #131
    Instämmer. Det är tydligare. Man vet vem som är moderator. Man vet vem som har skrivit inlägg. Anonymiteten här är vad som gör att någon kan bli trakasserad av en person som ser ut som fjorton. 

• Core
    Slagen dam skrev 2023-10-04 16:07:31 följande:
    Nej. Jag har inte uppfattat dig som en nätmobbare. Jag har tyckt att du är bra och saklig. 
    Tack 🙌🏽
    Anonym (Mx) skrev 2023-10-04 19:06:32 följande:

Har aldrig sett någon allmän mobbing, möjligtvis av draken.. men han är rätt provocerande själv också.

Ett förslag är ju att de som inte gillar hans inlägg inte behöver svara?

• Anonym (Du hånar män och kvinnor!)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 18:32:48 följande:
    Ja, kanske är samma som för kvinnor när det gäller män. Det finns få bra kvinnor. De flesta är inget att ha.
    Är det därför du inte har haft ett förhållande menar du?
    Du till hör inte dom få bra männen som är något att ha?
    Är det du menar om dig själv eller?
  • Anonym (Du hånar män och kvinnor!)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 18:16:04 följande:
    Ja, gör vi inte som hon vill så får vi ta konsekvenserna också. Kvinnor får göra som de vill, och talar gärna om för andra hur de ska göra. Men ingen ska tala om för dom vad de ska göra.
    Så dom flesta andra män lever alltså med kvinnor som säger åt män vad dom ska göra? männen är alltså då tofflar och mähän. 
    Det är precis vad du säger, du nedvärderar män något så fruktansvärt.
    Mer än kvinnor faktiskt när du säger så.
    Du förminskar män å det grövsta!
  • Anonym (Flippen)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 19:23:27 följande:
    Ett förslag är ju att de som inte gillar hans inlägg inte behöver svara?

Du menar sprida förakt över kvinnor oemotsagt. 

ja, jag tycker draken är en mobbare. Vem pratar om kvinnor på det sättet? En väldigt arg person. Det han är arg över är ju påhittade saker. Oftast yttrade genom någon slags självömkan, eller självömkan över gruppen män. Någon som är tyst när den ser mobbning är lika illa själv.

Anonym (Flippen) skrev 2023-10-04 20:30:36 följande:

Du menar sprida förakt över kvinnor oemotsagt. 

ja, jag tycker draken är en mobbare. Vem pratar om kvinnor på det sättet? En väldigt arg person. Det han är arg över är ju påhittade saker. Oftast yttrade genom någon slags självömkan, eller självömkan över gruppen män. Någon som är tyst när den ser mobbning är lika illa själv.

Jag upplever inte att han sysslar med mobbning direkt. Han ifrågasätter och kritiserar utifrån sina preferenser angående kvinnor, precis som vissa kvinnor gör när det gäller män. Vad är skillnaden där?

Men de kvinnor här som säger att ni försökt hjälpa honom på alla sätt, men att han inte vill ta till sig detta, måste väl ändå förstå att det enda rimliga är att inte svara på hans inlägg?

• Slagen dam
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 20:48:15 följande:
    Jag upplever inte att han sysslar med mobbning direkt. Han ifrågasätter och kritiserar utifrån sina preferenser angående kvinnor, precis som vissa kvinnor gör när det gäller män. Vad är skillnaden där?

Men de kvinnor här som säger att ni försökt hjälpa honom på alla sätt, men att han inte vill ta till sig detta, måste väl ändå förstå att det enda rimliga är att inte svara på hans inlägg?
    Det finns forskning på att ju mer man investerat i någonting, ju svårare är det att ge upp det. Så om en person inte längre är kvar på ett forum kan man gå så långt att man gör ett konto där man låtsas vara personen genom att studera personens tidigare trådar, och plagiera dem. Allt för att få fortsätta investera i att läxa upp ☕🐲. 
Svar på tråden Mobbning på FL?