Inlägg från: Anonym (Afrodite) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Afrodite)
    Core skrev 2023-10-04 13:41:13 följande:

För mig är iallafall mobbing någonting som är personligt, under anonyma alias är det ett annat anonymt alias man isåfall mobbar, inte en person.

Sen ska man väl hålla en viss nivå, men såna här forum drar ofta till sig folk som sitter hemma på kammarn och muttrar. Samma på Flashback, det blir en viss jargong under anonymitet som vi inte hade sett om man stod med sitt namn

Det håller jag med om, befann mig faktiskt här på den tiden man inte lika lättvindigt kunde vara anonym. Visst var folk elaka men ingen tog åt sig som idag då man lätt kunde se vilken medlem det var som bara skrev elaka inlägg och inte så mycket mer. 
  • Anonym (Afrodite)
    Anonym (GÖLL) skrev 2023-10-05 08:03:40 följande:

Varje tråd i denna stil blir precis likadan där folk som varit riktigt jävliga gråter ut. De som verkligen blivit påverkade av elakheter försvinner bara då de inte förstår alls varför folk är elaka.

Det stämmer ju. Och det är ganska tydligt vem det är bakom nytt nick som månad efter månad skriver samma snyftinlägg som hela våren och vintern. Det var riktigt labila inlägg där personen ifråga gick totalt blindgalen och ansåg sig förföljd av flera olika människor. Precis som du skriver de som blivit mobbade och utsatta på riktigt bruka inte sitta och älta i tråd efter tråd oombedd. Få bryr sig ens om ett nick på ett nätforum men detta dyker upp då och då för att att förklara-men för vem?
    Jag har också läst om denna persons drama sen årskiftet och kontentan är med lite inside information att det var bra att denna polissak blev och att identiteten kom fram i ljuset. 
  • Anonym (Afrodite)
    Anonym (***) skrev 2023-10-06 00:27:39 följande:

Klimatet är hårdare o otrevligare än då jag gick med -05.
    På den tiden kunde man ställa frågor o ha diskussioner utan att bli idiotförklarad o elakt bemött i varje tråd man skrev i.
    Man fick stöttning o råd...även om inte alla råd var bra.
    Nu kommer det ofta elakheter o folk blir kränkta utan anledning.
    Man väljer att ta det som skrivs, på fel sätt o så börjar man att kasta skit.
    Likaså FL har blivit hårdare o väljer oftare än förr, att läsa inlägg på fel sätt o då blockera. 

Det håller jag med om. Och den som anser sig kränkt ältar och ältar detta om och om igen. Man märker det periodvis på forumet tycker jag.
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 12:23:35 följande:
    Absolut är det så. Tråden verkar vara skapad i syfte att ifrågasätta den bekant som lämnade FL på grund av mobbning. Jag hade ju tagit det med min bekant personligen om jag inte hade velat höra andras erfarenheter. Sedan har tråden på grund av FLs jämfört med Flashback bristande moderering fyllts av diverse inlägg, varav de flesta om en särskild manlig användare som är viktig som slagpåse för en del kvinnliga användare. Själv valde du att berätta vart din sambo jobbar. 
    Jag har redan pratat med min bekant men jag ville veta om detta var något som drabbat många. Hur ska hen veta det? Därför skapade jag tråden.
    I ditt fall verkar det inte vara mobbning alls. Verkar mer som du är väldigt besatt av att berätta och grotta runt i detta. Men jag har aldrig sett den förföljelse som du skriver om. Men det var eller är ganska enkelt att ränka ut vilket nick du hade om man läser dina texter i denn tråd. Det jag minns från trådar från i våras så verkar det enda konstiga vara din besatthet av vad jag åtminstone kan se en annan medlem du anklagar för allt möjligt men den enda man ser älta i långa texter och inlägg är du med dig själv. Det känns faktiskt inte speciellt hälsosamt och jag kan förstå om du polisanmälts. Det är tråkigt att du kapar hela tråden med ditt ältande om något ingen mer än du verkar ha märkt av.
  • Anonym (Afrodite)
    Anonym (jaha) skrev 2023-10-09 12:04:04 följande:
    Dina personliga erfarenheter hör lika lite/mycet till ämnet som ett psykfall som stalkar en kvinna på nöätet. Tråden handlar inter om DIG, den handlar om mobbing på FL. 
    Ja, det är så tråkigt när ens tråd kapas av diskussioner om Kaffedraken samt denna person. Men då jag minns vad nicket hette är jag inte förvånad. Många trådar verkar ha drabbats av denna person
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 13:26:08 följande:
    Tack för att jag kunde berätta i tråden. Jag vet att du inte tycker att det är mobbning och vi vet båda vilka varandra är, alltså jag förstår av hur du skriver vilken person det är som startat tråden. Jag förstod det redan från början. Jag håller med dig om att det inte är hälsosamt att läsa trolltrådarna om mig, men att skriva i den här var en del i bearbetningen. 

Ingen aning vem du är mer än dina nick. Jag ha svårt att se någon mobbning när bara en person anser sig vara mobbad men jag inte kan se några inlägg. Det var ganska väntat att du skulle tro att jag är den person du konstant skriver om. Många är vi nick som blivit anklagande för det. Jag har inte sett några trolltrådar om dig. Jag läste däremot trolltrådar jag gissar är skrivna av dig. Det är den enda mobbningen jag sett härinne. Och tråden av personen med nätbe som du kallade äckel och skrev massor med okvädningsord om som jag minns att jag anmälde. Såna grova påhopp mot TS. Jag kan omöjligt veta men jag kan förstå polisanmälan helt och då har jag nog inte ens läst hälften då jag har ett rätt aktivt liv utanför nätet.

• Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 13:50:20 följande:
    Mm. Jag önskar att du får ett sånt bra liv utanför nätet du också. Nu är vi nog klara med varandras upprepningar. Jag tror inte ens att "Guleböjars" tycker att det är roligt att titta på längre. 
    Guleböjars?
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 14:50:29 följande:

Den  ena metoden, oavsett om det gäller kommentarer eller trolltrådar är ju att härma någon annans formuleringar. Någon har använt sig av det två gånger i den här tråden redan.

Den andra metoden är att anklaga andra för sådant som man själv gör. Om man gör en callout av dig gör du en ny callout osv 

Jag har lärt mig väldigt mycket av det här, även om jag inte ens vill använda sådana metoder. Men det är bra att få syn på dem så att man känner igen dem när någon använder dem. Min akilleshäl är att jag vill att rätt ska vara rätt. Det är samma akilleshäl som den användare som tydligen blivit så påverkad av den otydliga modereringen att han börjat blogga över gränsen. Det gör mig beklämd att se. Jag har inte kontakt med honom. Jag hoppas att han mår mycket bättre än när han bloggade detta. 

Den person som startade trolltrådarna som fick mig att slänga mitt konto har en annan akilleshäl. Den är inte alls så bra på att härma som den är på att stalka och samla information. Men de som ville tro att jag var den som startade de vidriga trådarna i somras då de följt dramat som du menar att jag drev - jag var absolut delaktig eftersom jag ville väl, ville vara här då, blev ledsen, blev förbannad, och så vidare, tills jag såg att det på riktigt fanns en person som var villig att posta trådar med information om mig så att folk trodde att det var jag. Då hade min gräns nåtts och jag skrev till den personen, med rätta att den var en sjuk jävel och ett äckel som klippt och klistrat på min bekostnad. 

Det ihop med vad som hände bakom kulisserna gjorde att jag slängde kontot. 

De olika nicken kan fortsätta att hålla med varandra om att en polisanmälan av mig var rätt och att jag låg bakom trolltrådarna. Jag hamnar inte ur balans på samma sätt eftersom jag inte vill vara här längre, då personer som gör allt ovanstående finns här också. Jag tror som jag redan skrivit att det finns personer på FL som har behov av någon att slå på. Hur aktivt liv man än har kan man bära på sorg och frustration. 

Jag tyckte synd om den här personen/de här personerna först. Det gör jag nog fortfarande på ett sätt. Jag tyckte att det var tråkigt att så få hjälpte mig, framför allt från forumets sida hade jag efterlyst något försök att lösa det. Vad är grejen med att göra trådar utifrån vad någon annan skrivit? Har man ett liv med aktiviteter som räcker för alla ens behov då?

Beklagar Men det du skriver låter inte ett dugg trovärdigt. Bara som en person som har behov att skriva långa texter i andras trådar och kapa dem med fantasier 
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 16:13:28 följande:
    Jag vet inte om någon utomstående orkar sätta sig in i allt detta. Jag har behov av att berätta om vad som hände, och du spelar besviken över att det inte tillskyndade andra användare än de som alltid brukar avhandlas i de trådar som startas om mobbning på forumet. Det är nästan så jag anar lite ånger. Men kanske är det bara fantasier. 

Jag tycker ärligt talat enbart det är tråkigt att min tråd blev kapad av någon uppenvart mentalt labil person istället för att handla om ämnet- mobbning. För det hade kunnat bli en intressant, konstruktiv och stöttande tråd. Istället för psykosprat och fabulatkoner.

• Anonym (Afrodite)
    PrinsCaspian skrev 2023-10-09 17:02:29 följande:

Ignorera Slagen dam/Fröken Allvar är mitt råd. Du kommer inte att komma någonstans det är samma tuggande hela tiden anklagelser att du och du förföljer mig. Hon har hotat människor härinne också och anklagat dom för att de ska ha sagt att hon ligger på dumpen. Tråkigt att din tråd och många andras blir kapade av denna person. 

Jag ska, det är ingen idé att resonera med någon som verkar totalt verklighetsfrånvänd. Så det finns en historia av sånt här alltså? Låter sjukt obehagligt, bra att anmälan gjordes. Det låter ju inte klokt. Men nu blev jag ju nyfiken, får jag skicka ett PM? 
  • Anonym (Afrodite)
    PrinsCaspian skrev 2023-10-09 17:31:12 följande:
    Jag minns inte allt men självklart är du välkommen att PMa.
    Det är klokt att du inte går ut med ditt nick.
    Tack
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 17:38:39 följande:

"PrinsCaspian" får också ha det så bra i framtiden. Det meddelande som Afrodite skrev till Prins Caspian är exakt samma meddelande som AthenaAthena använde för att håva in Fröken Allvar. "Nu blir jag nyfiken, får jag skicka ett PM". Exakt samma. Den person som är så förtjust i att söka på forumet kan kanske hitta det. Från mars. 

Jag sökte faktiskt på ditt nick. Jag kan inte hitta något alls av det du påstår. Du verkar leva i ditt eget drama. Jep, jag är den enda som blivit nyfiken på något härinne och bett att få skicka ett PM på FL någonsin. 
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 17:50:04 följande:

Det är inte jag som lever i mitt eget drama, det är personen som sökte kontakt med Fröken Allvar i mars som lever i sitt eget drama. Detta specifika drama är inte ämnet för tråden. Ämnet är mobbning på FL. Ibland får människor kontakt via FL. Ibland går det bra även utanför FL och ibland inte, men det är inte ämnet för tråden. 

Du har ju redan kapat hela tråden så med dina osammanhängande textväggar. Jaha, men nyss var jag ju personen som kontaktat Fröken Allvar hur ska du ha det? Samma person du hänvisar till i tråden som ser ut som en 14 åring? 
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 18:09:06 följande:

Jag menade 1 person och 14 konton. 

Svammel svammel
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 18:09:06 följande:

Jag menade 1 person och 14 konton. 

Då är du tydligen inte läs och skrivkunnig

inlägg 133 citerar #128, #131
    Instämmer. Det är tydligare. Man vet vem som är moderator. Man vet vem som har skrivit inlägg. Anonymiteten här är vad som gör att någon kan bli trakasserad av en person som ser ut som fjorton. 

Nej, du menade inte 1 person och 14 konton. 
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 19:11:10 följande:

Anonymiteten här är vad som gör att någon kan bli trakasserad av en (1)person som ser ut som fjorton (14) personer.

Det är smickrande att du intresserar dig så mycket för mina "textväggar" och mitt "svammel" så jag hjälper dig lite med "läskunnigheten" .

Nu blev det jobbigt att ljuga? När jag citerade ditt eget inlägg du försöker att få till något annat trots att du själv skrivit svart på vitt det jag påtalade
  • Anonym (Afrodite)

Tack Prins Caspian för pratstunden och förklaringarna. Helt sjukt men ja nu förstår jag ju :)

Hoppas du får en trevlig resa nu (min inkorg går inte att komma in på just nu)

Svar på tråden Mobbning på FL?