• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Hilda)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 22:46:27 följande:
    Jag själv har två förhållanden bakom mig. Det första förhållandet hade jag först när jag var 30 år fyllda och det var den finaste kärlek jag någonsin upplevt. Från tonåren och uppåt var jag sedd som en tönt och en grå mus av tjejer som var totalt ointressant. Jag har hela mitt liv upplevt att kvinnor ställer oerhört höga krav, förutom när det gäller min första f.d., som var väldigt speciell och vi hade mycket gemensamma nämnare. Men jag känner så väl igen KD:s berättelser och förstår verkligen hur han känner. I tonåren var det de tuffa och coola killarna som fick tjejerna. Jag var ointressant och jag var dessutom bland de sämsta i idrott (gympalektionerna) och var en av de som blev sist vald i olika bollsporter. När jag flyttade hemifrån i 17-års-åldern ville jag kompensera detta och började dricka kopiöst, bland annat för att jag märkte att jag blev mer intressant för tjejer när jag var full och vågade prata om djupare saker. Sedan hamnade jag i skiten och har nu varit nykter i drygt 4 år och har börjat komma igen på flera plan. Mitt föryngringsexperiment har att göra med att jag vill bli sedd som mer attraktiv och gångbar. Och det har gett vissa resultat.

Men summa summarum så har jag numer verkligen börjat förstå hur jävla utseende- och åldersfascistiskt samhället är, och jag har bara att anpassa mig till det. DÄRFÖR känner jag empati med och förståelse för de som har det svårt på relationsmarknaden.

Klart man känner empati med de som har det svårt. Men det är inte "kvinnors" fel att vissa inte blir valda eller sedda. Det finns kvinnor som inte heller blir valda eller sedda. Antingen får man acceptera det eller jobba för förändring.
    Att anklaga alla kvinnor för fula saker för man är besviken över livets gång är inte ok och hjäper föga. 
    Om man nu föraktar kvinnor och deras beteenden så mycket så är det jättekonstigt varför man skulle vilja ha ett förhållande med en, är det inte bara bättre och släppa tanken på kärlek då?
    Kanske dags att inse att kvinnor inte är några magiska älvor utan helt vanligt folk som precis som män gör fel ibland och som man kan prata normalt med (utan att tänka på om det ska leda till sex eller om hon flörtar hela tiden).

i slutändan är nyckeln till det mesta med förhållanden att vara bra på att bygga vänskaper, djupa relationer med folk. Så öva på att skaffa och behålla vänner, vänner man kan ha både roligt med, men även vara sårbar. De jag känner som är äldre och singlar som varit ensamma i stort sätt hela livet, har väldigt få vänner och är svåra i sociala situationer. Det gäller och hitta sin "grupp".

• Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-04 21:56:43 följande:
    Ett av de otaliga exemplen på kvinnohat och då mobbning av kvinnor i tråden.
    Kan man mobba en majoritetsgrupp?
  • Auditanne
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 01:02:38 följande:
    Inte i ordets mest strikta bemärkelse nej men kränkningar har likväl samma effekt, oavsett storlek på den målgrupp som attackeras. 
  • RaYzLeR
    Jag tycker mig mer se manshat än kvinnohat på detta forum.

På Flashback är det tvärtom.
  • Anonym (Flippen)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 00:31:44 följande:
    Han är en jävla gnällspik men mobbare?
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 22:46:27 följande:
    Jag själv har två förhållanden bakom mig. Det första förhållandet hade jag först när jag var 30 år fyllda och det var den finaste kärlek jag någonsin upplevt. Från tonåren och uppåt var jag sedd som en tönt och en grå mus av tjejer som var totalt ointressant. Jag har hela mitt liv upplevt att kvinnor ställer oerhört höga krav, förutom när det gäller min första f.d., som var väldigt speciell och vi hade mycket gemensamma nämnare. Men jag känner så väl igen KD:s berättelser och förstår verkligen hur han känner. I tonåren var det de tuffa och coola killarna som fick tjejerna. Jag var ointressant och jag var dessutom bland de sämsta i idrott (gympalektionerna) och var en av de som blev sist vald i olika bollsporter. När jag flyttade hemifrån i 17-års-åldern ville jag kompensera detta och började dricka kopiöst, bland annat för att jag märkte att jag blev mer intressant för tjejer när jag var full och vågade prata om djupare saker. Sedan hamnade jag i skiten och har nu varit nykter i drygt 4 år och har börjat komma igen på flera plan. Mitt föryngringsexperiment har att göra med att jag vill bli sedd som mer attraktiv och gångbar. Och det har gett vissa resultat.

Men summa summarum så har jag numer verkligen börjat förstå hur jävla utseende- och åldersfascistiskt samhället är, och jag har bara att anpassa mig till det. DÄRFÖR känner jag empati med och förståelse för de som har det svårt på relationsmarknaden.
    Nytt konto?
    Vad hände med det gamla?Vilken sanning blir man avstängd för?
    Slagen dam skrev 2023-10-04 10:27:53 följande:
    [...]
    Jag har istället valt att vara med på ett annat forum. Där får man säga att folk som är troll är troll, och man kan även följa kontots tidigare inlägg bara genom att klicka på en persons profil.´

[...]

Det var en medlem som försvann för ett tag sen, hon såg troll i trådar utan troll, det kan vara därför man inte får säga att folk är troll.
    Gnällspik javisst, men det ena utesluter inte det andr. vad ska man kalla det om någon hänvisar till Adam och Eva och hur dåliga kvinnor jämt har varit, eller att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män är bara en bråkdel av allt han skriver bara i den här tråden. Vet inte om vanligt kvinnohat klassificerar sig som mobbning. särskilt snällt är det inte. Han utmålar sig som ett offer och känner sig därför ha rätt till att skriva precis vad han vill.
  • Anonym (Flippen)
    Ska vi kalla det för kvinnohat i stället? 
  • Slagen dam

Till RaYzLeR:

Jag minns när du kom hit till Familjeliv. Du sa då att du hade blivit avstängd från Flashback i sex månader. Sedan började du trivas på Familjeliv. För mig var det tvärtom. Jag fick höra av en medlem här, som även nämnt det i denna tråden, att det var lättare för honom på Flashback. Jag upplever hittills att det varit lättare på Flashback. Jag trodde inte det, och det kan ändras, men det som skapar problemen här är att några få personer har behov som driver trådarna i en förutsägbar riktning. Jag tror dig när du jämför med Flashback och säger att det är lika mycket mobbning där. På. Flashback är det tillåtet att kalla ett troll för ett troll och att förolämpa andra hur grovt som helst så länge du håller dig till ämnet. Men du kan alltså inte, som på Familjeliv, skriva om dig själv i andras trådar om det inte har med ämnet att göra. Jag uppfattar i och för sig inte att det är ett stort problem för Flashback att folk gör det. Det är lite olika hård moderering i olika delforum där.

Till ClumsySmurf:

Jag vidhåller min bedömning att många av trådarna 2022-08-01 till 2023-07-11 var trolltrådar, men det verkar som om den som skrev trolltrådarna har lugnat sig och inte får samma näring. Nu om folk ens svarar i de jämförelsevis få trolltrådarna är det oftast ett så vänligt svar att det är svårt för trollet att göra något av svaren.

Mitt inlägg som återvändare:

Igår startade någon en familjeinriktad tråd. Den fick noll svar. Den här tråden har nu fått över 4000 visningar, vilket är långt färre än de 30.000-40.000 visningar som underhållningsvåldet vilket utövades mot mitt första konto fick. Trådar där underhållningsvåldet riktades mot den äkta draken fick både många visningar och många inlägg. Det har att göra med att det är roligare att titta på när någon som inte fattar vad den blir utsatt för prövar att försvara sig mot människor, oftast kvinnor i drakens fall, som inte kan låta honom vara ifred eftersom han är den perfekta slagpåsen och som sådan får klä skott för kvinnors problem med män. Varför skulle man ge upp en sådan gottepåse frivilligt? Jo, man skulle träffa en man. En man som inte är jämnårig, läskig, barnlös drömmer man om. Men den mannen kanske vill ha någon yngre, är man rädd för, enligt tidigare inlägg i tråden, och kritiserar därför draken för hur han i sin tur valt att stanna i en dröm om hon den yngre som en gång var. För tänk om det finns fler män som gör som draken? Det gör ont att tänka på, enligt tidigare inlägg i tråden. 

De inlägg som blir citerade i den här tråden är skrivna av någon som kan sin drakhistoria, men inte förstår hur det är att vara en drake.

Sedan vill jag tillägga att under mitt sökande efter fler vänner är det statistiska resultatet att dessa nya "vänner" försvinner om de träffar en man. Därför tror jag att den som sa att vänner är en biprodukt av ett sammanhang har en poäng, för då har man fortfarande hobbyn gemensam. Man kan också träffa en partner via en hobby.

Jag hoppas att draken träffat någon. Han har åtminstone ändrat beteende på forumet, om han ens är här, och vad säger det om oss som fortfarande väljer att diskutera honom i en tråd som skulle handla om mobbning på FL utifrån en "bekant" som "lämnade för ett tag sedan" ? Jo, vi har blivit berörda av honom. Draken väcker våra känslor. 

I vanlig ordning tog jag åt mig av inlägget om mobbning på Familjeliv och vill gärna ge min bild av vad som hände. Ju fler gånger jag gör det, ju mer inser jag hur liten andel av forumets medlemmar som faktiskt är aktiva, men när man kommer ny tror man att det är fler än 10-20 aktiva medlemmar. Dessa medlemmars agerande framöver kan påverka vilken riktning forumet tar. 

• Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 22:22:34 följande:
    Är du säker på att det är "aggressioner"? Det kanske bara rör sig om en uppgivenhet och förvirring över hur kvinnor på forumet resonerar. Jag kan inte se att han är särskilt "aggressiv", mer ledsen och uppgiven över sin livssituation.
    Du verkar vara den enda som förstår vad jag menar. 

Jag ser att jag inte ens behöver vara med i diskussionerna längre eftersom andra diskuterar mig och hittar på saker som inte stämmer.
    Är sånt tillåtet här?
    Och angående mobbing, tycker att speciellt en balanserar på gränsen i tråden. Är det bara jag som ser det?
  • Slagen dam
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-05 07:23:58 följande:
    Du verkar vara den enda som förstår vad jag menar. 

Jag ser att jag inte ens behöver vara med i diskussionerna längre eftersom andra diskuterar mig och hittar på saker som inte stämmer.
    Är sånt tillåtet här?
    Och angående mobbing, tycker att speciellt en balanserar på gränsen i tråden. Är det bara jag som ser det?
    Kan du med handen på hjärtat säga att du är KD som under sommaren gjort en språkutveckling av guds nåde (och samtidigt helt tappat stilen)
    Och "är sånt tillåtet här", så skulle den förre draken aldrig uttrycka sig. Han visste precis hur allt låg till. Och retoriska frågor istället för påståenden? 
  • Anonym (Mx)
    RaYzLeR skrev 2023-10-05 02:19:43 följande:
    Jag tycker mig mer se manshat än kvinnohat på detta forum.

På Flashback är det tvärtom.
    Jag kan bara hålla med. Om jag generaliserar både kvinnor och män i något specifikt ämne, så är det bara perspektivet gentemot kvinnor som envist  ifrågasätts.

De ämnen som är känsligast är övervikt och att män gillar yngre kvinnor. Då går drevet igång direkt. Men jag har då aldrig sett en tråd kring övervikt för män, eller för den delen en tråd där äldre kvinnor gillar yngre män som blir lika kaosartat.

Män bryr sig knappt om dessa trådar. Inte ens trådar med liten-snopp-tema blir speciellt upprörda. 
Svar på tråden Mobbning på FL?