Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 16:43:03 följande:
Man har väl känt ibland att nåt känns fel, men med åldern ser jag saker på ett annat sätt, mer för hur det verkligen är. Det är ett system där kvinnor ska tala om för män hur män ska vara, för män är mindre vetande, och vet inte vad som är bäst för oss. Och tydligen så är det nödvändigt att kvinnor bestämmer vilka som män får träffa.
Tror du att de flesta män känner så för kvinnor?
Tror du att män skulle fortsätta leva i hop och vilja vara tillsammans med kvinnor om det vore så?
Varför skulle män utsätta sig för det?
Varför skulle någon man vilja leva i ett förhållande där kvinnor hela tiden sa hur dom ska vara och och bestämma över dom och uppföra sig mot dom som om dom vore mindre vetande och inte vad som är bäst för dom?
Tror du verkligen inte mer om män än att dom bara låter det vara så?
Att män är kuvade under kvinnor och inte kan prata för sig?
Dina tankar är ju inte bara låga om kvinnor utan även om män.
Du nedvärderar ju män otroligt mycket som små mähän som blir styrda av kvinnor.
Är det så det ser ut i samhället tycker du?
I förhållanden?
På arbetsplatser?
I Samhället i stort?
Kvinnor bestämmer över män och män bara godtar det bara sväljer det?
Du gör män till tofflar.
Din beskrivning av män som blir styrda av kvinnor känner inte jag igen alls ifrån män jag umgås med.
Du kanske har blivit styrd av kvinnor och du har fått höra ifrån kvinnor vilka du ska träffa och hur du ska vara och att du fått uppleva att du är mindre vetande.
Du kan verkligen inte säga att det är vanligt att män känner samma sak.
Du kan inte prata för män i stort och klumpa i hop män med dina familjeerfarenheter, de flesta har inte sådan familj som du haft.
Du nedvärderar både kvinnor och män på dina beskrivningar.
De flesta män vill leva med kvinnor och de flesta är inte kuvade av kvinnor
även dom dom finns precis som män kan kuva kvinnor.
Att du inte har levt med en kvinna ger dig inte rätt att dra med dig män i stort i dina värderingar som är så negativa om både kvinnor och män.
Hur orkar du ens vara så negativ mot alla hela tiden.
Du hånar både kvinnor och män med dina påståenden.