• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:13:31 följande:
    Åtminstone kan man säga vad man tycker på ett vänligt sätt.
    Ja, eller varför inte sköta sig själv? Kvinnor vet inte allt om andra kvinnor, vad andra kvinnor vill ha. Kvinnor behöver inte avgöra om en man är manlig eller inte i andra kvinnors ögon.
  • Anonym (Behövs_intemycket)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 06:13:42 följande:
    Mest en massa ensamma, misogyna troll som sprider hat och missaktning på detta forum enligt min erfarenhet.

Kvinnor är ofta tillmötesgående, åtminstone till en början. Det finns dock gränser för hur mycket skit man kan ta innan det blir dags att spegla den tillbaka. 
    Tvärtom är det väl oftast? Här är en hel del kvinnor som hatar ensamma och ledsna män, och som i många år gjort allt för att trycka ner dem och vara elaka. Det finns även gränser för hur mycket skit de kan ta innan det blir dags att spegla den tillbaka.

Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 07:33:31 följande:
    Jo, sånt som många här skriver till mig och andra, det skulle jag aldrig skriva till nån här. Jag har blivit spärrad flera gånger och då har jag inte skrivit saker på den nivån som andra gör. Så det är skillnad på folk.
    Nej, jag har inte rätt att kritisera kvinnor, enligt många kvinnor. För det betyder att jag inte gillar kvinnor.
    Det lär finnas flera som råkat ut för samma. Man kan kolla vissa trådar som handlar om detta med sökfunktionen, där kan du se att du inte är ensam.

• Bis mis
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:16:33 följande:
    Tvärtom är det väl oftast? Här är en hel del kvinnor som hatar ensamma och ledsna män, och som i många år gjort allt för att trycka ner dem och vara elaka. Det finns även gränser för hur mycket skit de kan ta innan det blir dags att spegla den tillbaka.
    Vi ser bevisligen inte samma sak. När det dyker upp män som uttrycker sin ledsnad så kommer det många hjälpsamma svar. Dryga men samtidigt svaga inlägg får självklart inte så mkt hjälp. Vem vill hjälpa en mobbare liksom.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:23:06 följande:
    Det lär finnas flera som råkat ut för samma. Man kan kolla vissa trådar som handlar om detta med sökfunktionen, där kan du se att du inte är ensam.
    Bara senaste dagarna är det medlemmar som skriver saker som gör mig förvånad att de inte rykt för längesen.
    Bis mis skrev 2023-10-03 10:24:11 följande:
    Vi ser bevisligen inte samma sak. När det dyker upp män som uttrycker sin ledsnad så kommer det många hjälpsamma svar. Dryga men samtidigt svaga inlägg får självklart inte så mkt hjälp. Vem vill hjälpa en mobbare liksom.
    Ofta kan man dock fundera på vad som är hönan och ägget, dvs vem som började vara otrevlig mot vem. Tycker man ser gott om kommentarer som är direkt nedtryckande och elaka mot vissa män. Sedan när man påtalar detta förnekas det givetvis. Då har de minsann "ALDRIG" sagt så.

• Anonym (Eko)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 10:15:27 följande:
    Ja, eller varför inte sköta sig själv? Kvinnor vet inte allt om andra kvinnor, vad andra kvinnor vill ha. Kvinnor behöver inte avgöra om en man är manlig eller inte i andra kvinnors ögon.
    Men det är ok för dig att berätta hur kvinnor är? Du är dessutom  man tmmen hävdar oförtrutet att du vet hur  kvinnor är, känner osv. Du säger ibland  emot kvinnor som berättar om sig själv. Till mig personligen skrev du igår att jag ljög. 

Varför kan inte just du sköta dig själv? Varför är din dubbelmoral okey?
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Eko) skrev 2023-10-03 10:28:18 följande:
    Men det är ok för dig att berätta hur kvinnor är? Du är dessutom  man tmmen hävdar oförtrutet att du vet hur  kvinnor är, känner osv. Du säger ibland  emot kvinnor som berättar om sig själv. Till mig personligen skrev du igår att jag ljög. 

Varför kan inte just du sköta dig själv? Varför är din dubbelmoral okey?
    Nej, jag skulle aldrig säga till en kvinna hur hon ska vara som kvinna för att män ska vilja ha henne, inte heller klanka ner på hennes kropp, och så skulle jag inte tala om för henne vilka män hon får träffa, och vilka åldrar männen ska vara i.
  • Anonym
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:09:05 följande:
    Det behövs inte mycket för att bli avstängd från FL. Finns de som blivit det utan att ens ha begått regelbrott. Kan räcka med att man skrivit en sanning som vissa inte vill höra eller att någon blivit kränkt av en åsikt.
    Precis så är det. Jag blev verkligen förvånad när jag blev bestraffas för det jag skrev  Kan inte på något sätt förstå vad felet var.
  • Bis mis
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:27:27 följande:
    Ofta kan man dock fundera på vad som är hönan och ägget, dvs vem som började vara otrevlig mot vem. Tycker man ser gott om kommentarer som är direkt nedtryckande och elaka mot vissa män. Sedan när man påtalar detta förnekas det givetvis. Då har de minsann "ALDRIG" sagt så.
    Jag tror faktiskt inte att det blir otrevliga svar på en vettig TS. Blir det strösvar som är uppåt väggarna kan man sålla, troll kommer alltid att finnas. 

Startar man med en TS vissa själva verkar eller låtsas är neutral och får mkt mothugg - då kan man börja självrannsaka. Varför kommer reaktionen osv. Om man själv ofta får problem i sociala sammanhang och märker att den gemensamma nämnaren är man själv - vad kan slutsatsen bli? Fel på hälften av befolkningen verkar inte troligt.
Svar på tråden Mobbning på FL?