• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:52:39 följande:
    Låter inte trovärdigt. Vad mer då, utöver komplimangen?

Var det nåt explicit i ditt ordval? Opåkallat snuskprat? Snoppbilder ses inte heller som en komplimang utan snarare ofredande och något kvinnor är benägna att anmäla om. 
    Du får tro vad du vill.
    Det var ingen bild jag lade ut och jag uppskattar inte heller bilder på könsdelar.
    Kan såklart inte skriva vad jag skrev då eftersom det kostade ett dygns utelåsning.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2023-10-03 08:06:58 följande:
    Du får tro vad du vill.
    Det var ingen bild jag lade ut och jag uppskattar inte heller bilder på könsdelar.
    Kan såklart inte skriva vad jag skrev då eftersom det kostade ett dygns utelåsning.
    Då har du kanske lärt dig en läxa då. Inte okej att ofreda folk med sexuellt explicit språk heller.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:39:46 följande:
    Det är tillåtet att vara nedlåtande mot varann. Också att kritisera grupper som ex. kvinnor och invandrare, så länge som man samtidigt följer regelverket och inte hatar, hetsar eller skriker grova glåpord runt sig. Civiliserat helt enkelt. 

Men som jag tidigare påpekat så får du räkna med att kvinnor kritiserar dig tillbaka om du inleder ett personligt korståg mot dem som folkgrupp. Prova att vara vänlig och saklig istället. Ja, om du nu vill slippa motattacker då.
    Jag förstår om kvinnor inte gillar att män kritiserar saker de tycker de har rätt att göra, men blev förvånad över den låga nivån på verbala angrepp.
    Jag tycker att jag inte är så otrevlig och ovänlig, jag hittar inte på saker som andra gör, utan säger som det är.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:52:39 följande:
    Låter inte trovärdigt. Vad mer då, utöver komplimangen?

Var det nåt explicit i ditt ordval? Opåkallat snuskprat? Snoppbilder ses inte heller som en komplimang utan snarare ofredande och något kvinnor är benägna att anmäla om. 
    Får kvinnor dickpics här också?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:14:36 följande:
    Jag förstår om kvinnor inte gillar att män kritiserar saker de tycker de har rätt att göra, men blev förvånad över den låga nivån på verbala angrepp.
    Jag tycker att jag inte är så otrevlig och ovänlig, jag hittar inte på saker som andra gör, utan säger som det är.
    Enligt din egen uppfattning. Du vet att folk kan ha olika tankar och idéer om hur sanningen ser ut.

Att du får dina egna tankar ifrågasatta handlar sannolikt om kritik och inte om renodlat hat. Sånt får man också tåla på diskussionsforum.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:18:52 följande:
    Enligt din egen uppfattning. Du vet att folk kan ha olika tankar och idéer om hur sanningen ser ut.

Att du får dina egna tankar ifrågasatta handlar sannolikt om kritik och inte om renodlat hat. Sånt får man också tåla på diskussionsforum.
    Ja, enligt vad jag har sett. Andra har också sett det. Jag hävdar bestämt att jag har rätt till 100%
    Men det är inget att bråka om, alla kan inte tycka samma. Ja, man får tåla en del på såna här forum. Men jag har kallats för kvinnohatare och att jag gör narr av cancersjuka, det tycker jag är för mycket. Jag tycker inte att det är ok.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:15:55 följande:
    Får kvinnor dickpics här också?
    Ja, jag har läst om en del kvinnor härinne som fått snoppbilder i sina privata inkorgar utan att ha bett om dessa. Riktigt vidrigt ofredarbeteende som borde leda till permanent avstängning enligt mig.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:22:47 följande:
    Ja, jag har läst om en del kvinnor härinne som fått snoppbilder i sina privata inkorgar utan att ha bett om dessa. Riktigt vidrigt ofredarbeteende som borde leda till permanent avstängning enligt mig.
    Ja, det kan jag hålla med om. Undrar hur man tänker där? Obestämd
  • Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:14:28 följande:
    Då har du kanske lärt dig en läxa då. Inte okej att ofreda folk med sexuellt explicit språk heller.
    Det har jag inte gjort. Har du svårt att förstå skriven text?
    Eller håller du på att spricka av nyfikenhet över vad jag skrev?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:22:32 följande:
    Ja, enligt vad jag har sett. Andra har också sett det. Jag hävdar bestämt att jag har rätt till 100%
    Men det är inget att bråka om, alla kan inte tycka samma. Ja, man får tåla en del på såna här forum. Men jag har kallats för kvinnohatare och att jag gör narr av cancersjuka, det tycker jag är för mycket. Jag tycker inte att det är ok.
    Om du redan bestämt att du har rätt i allt och inte behöver lyssna på en oliktänkande så finns det väl heller ingen mening med att gå in på ett diskussionsforum?
    Vad är du ute efter isåfall? Ryggdunkningar?
Svar på tråden Mobbning på FL?