• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:26:20 följande:
    Om du redan bestämt att du har rätt i allt och inte behöver lyssna på en oliktänkande så finns det väl heller ingen mening med att gå in på ett diskussionsforum?
    Vad är du ute efter isåfall? Ryggdunkningar?
    Jag har svårt att låta bli när jag känner igen saker jag varit med om. Min förhoppning är att nån kvinna får sig en tankeställare.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:31:16 följande:
    Jag har svårt att låta bli när jag känner igen saker jag varit med om. Min förhoppning är att nån kvinna får sig en tankeställare.
    Om vad exakt? Att hon borde dejta misogyna inceltroll som generaliserar vilt om kvinnor på nätforum?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2023-10-03 08:25:57 följande:
    Det har jag inte gjort. Har du svårt att förstå skriven text?
    Eller håller du på att spricka av nyfikenhet över vad jag skrev?
    Nej, det är du som har svårt att förstå att man inte blir avstängd för att ha gett en vanlig komplimang till en annan medlem.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:38:02 följande:
    Om vad exakt? Att hon borde dejta misogyna inceltroll som generaliserar vilt om kvinnor på nätforum?
    Nej, mer att lugna sig lite, ta ett chillpill, och försöka dämpa behovet av att klanka ner på mäns kroppar, förlöjliga honom som man, tala om för honom hur han ska vara för att vara en man som attraherar kvinnor, och inte ha så mycket dubbelmoral.
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:40:20 följande:
    Nej, det är du som har svårt att förstå att man inte blir avstängd för att ha gett en vanlig komplimang till en annan medlem.
    Kanske missförstånd, mänskliga faktorn? Om jag t ex skulle skriva att jag tycker en tjej har söt snok, så skulle det kunna missuppfattas som att jag driver med henne, och säger att hon är en orm.
  • Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 08:40:20 följande:
    Tja, eftersom jag vet vad det stod som du inte vet så är det faktiskt  jag som sitter på svaret.

Hej med dig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:42:37 följande:
    Nej, mer att lugna sig lite, ta ett chillpill, och försöka dämpa behovet av att klanka ner på mäns kroppar, förlöjliga honom som man, tala om för honom hur han ska vara för att vara en man som attraherar kvinnor, och inte ha så mycket dubbelmoral.
    Sluta upp med att göra det själv om kvinnor i dina olika inceltrådar. Jag kritiserar inte män som kan bete sig. Många på forumet gör det inte. Finns ingen dubbelmoral från mitt håll heller. Den kan du föra tillbaka på dig själv istället. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:46:20 följande:
    Kanske missförstånd, mänskliga faktorn? Om jag t ex skulle skriva att jag tycker en tjej har söt snok, så skulle det kunna missuppfattas som att jag driver med henne, och säger att hon är en orm.
    Uppenbarligen så har du sagt mer än så eftersom du blev avstängd. Det är inte förbjudet att ge hövliga komplimanger till folk härinne. Inte heller att driva lätt med folk. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2023-10-03 08:46:20 följande:
    Tja, eftersom jag vet vad det stod som du inte vet så är det faktiskt  jag som sitter på svaret.

Hej med dig.
    Jag vet som sagt hur reglerna ser ut härinne och det går inte att bli avstängd för att man ger en artig komplimang eller skojar med någon. 
  • Anonym (Eko)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 08:42:37 följande:
    Nu gör du det igen. 
    Levererar din åsikt som om det är ett faktum, en kvinnlig egenskap. 
    Sen ifrågasätter du den hemmagjorda egenskapen. 
    När kvinnor förklarar att de inte är som du säger, vi drivs inte av att kränka våra män så säger du emot. Du vet nämligen allt om kvinnor, trots din ringa erfarenhet. 
    Din mamma och syster har gjort fel men deras beteende är inte en kvinnlig egenskap, det var deras. 

Om kvinnor var som du beskriver, hur lyckas  så många kvinnor bli sambos, gifta? 
    Varför är män ihop med oss? 
    Varför levde maken  med mig som tryckte ned honom, helst med publik? 
    Är vi lika jävliga mot våra söner? 

Om någon tar upp hur kvinnor historiskt sett alltid bedöms och kritiserats efter utseende och beteende stoppar du fingrarna i öronen och skriker la la la....
Svar på tråden Mobbning på FL?