Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 10:33:54 följande:
Jag såg henne för ett tag sen och det högg till, jag kände vemod. Så är det med vissa, de är speciella och man kanske aldrig glömmer dom helt. Jag har försökt med andra kvinnor sen dess, men jag har inte haft såna känslor sen den tjejen. Kanske dröjer 12 år igen, vem vet?
Så här är det för alla andra med, bara att du inte ser detta.
du har fått massor med hjälp och råd genom åren men tillslut tröttnar man när du bara slänger skit tillbaka. Du behöver lära dig att acceptera att inte alla tyckte din förälskelse var logisk och möjlig. många av de råd du fick som du tycker var negativa var för att skona dig besvikelsen.
Det är klart att det gör ont, men det är du som behöver lära dig att begränsa hur mycket känslor du lägger i saker där du har låg sannolikhet att vinna (både den yngre tjejen och diskussioner som denna). Du gräver gång på gång ner dig så långt att du inte kan komma upp. Vill du ha en chans att lyckas med någon relation så behöver du bestämma dig för att släppa allt runt denna historien och släppa alla orättvisetankar du har här inne.
Ingen annan ältar en förälskelse dom hade för så många år sen, även om dom bär med sig besvikelsen och den alltid kommer smärta. Vi är flera som är ensamma singlar som har sånt här i bagaget, men man får helt enkelt släppa det annars äter det upp en.
Jag blev förälskad för första gången på18år (för några år sen), han dumpade mig för en annan. Det sänkte min självkänsla totalt. Jag drömde och längtade efter honom i flera år trotts att han behandlade mig respektlöst. Är det någon jag ska vara arg på är det honom och inte hela gruppen "män". Hade jag startat en tråd om detta så hade jag säkerligen fått en massa råd och skambeläggning på om jag gjorde rätt saker för att attrahera honom, hade jag rakat benen, snippan, sminkat mig och gjort mig fin för honom, hade jag sparat mig och inte varit för lössläppt innan, var jag aktiv under sexet eller låg jag där som en klubbad säl osv. Ändå hör du inte mig basonera ut hur hemska män är som ligger med kvinnor och sedan dumpar dom i var och varannan tråd.
Ja det känns rätt orättvist att vissa av oss har svårt att bli förälskade och att det inte alltid blir som man hoppats, men det vi kan göra är att försöka läka och utvecklas positivt tills nästa gång det sker.