• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Behövs_intemycket)
    Slagen dam skrev 2023-10-04 20:54:49 följande:
    Det finns forskning på att ju mer man investerat i någonting, ju svårare är det att ge upp det. Så om en person inte längre är kvar på ett forum kan man gå så långt att man gör ett konto där man låtsas vara personen genom att studera personens tidigare trådar, och plagiera dem. Allt för att få fortsätta investera i att läxa upp ☕🐲. 
    Är väl inte tillåtet att spekulera här, men kan tänka mig att det kan vara så rent hypotetiskt att man försöker misskreditera andra genom att låtsas vara dem.

• Slagen dam
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 21:00:59 följande:
    Är väl inte tillåtet att spekulera här, men kan tänka mig att det kan vara så rent hypotetiskt att man försöker misskreditera andra genom att låtsas vara dem.
     Jag blev avstängd när jag berättade vad som hände mig när en kvinna låtsades vara jag på ett alltmer påträngande sätt i somras. Jag uppfattade hennes plagieringar av mina gamla formuleringar som trakasserier, men det finns kanske inget regelverk för att hantera bindgalningen. Jag kan ju inte heller ange mitt gamla nick eftersom det vore att diskutera en "annan" medlem. Jag håller med dig om att det vore bättre att inte svara honom, men misstänker att de många år som man jagat honom känns bortkastade om han inte för fortsätta. Jag tror inte att han är här, lika lite som jag har varit här. 
  • Slagen dam

*om man inte får fortsätta 

Slagen dam skrev 2023-10-04 21:09:07 följande:
     Jag blev avstängd när jag berättade vad som hände mig när en kvinna låtsades vara jag på ett alltmer påträngande sätt i somras. Jag uppfattade hennes plagieringar av mina gamla formuleringar som trakasserier, men det finns kanske inget regelverk för att hantera bindgalningen. Jag kan ju inte heller ange mitt gamla nick eftersom det vore att diskutera en "annan" medlem. Jag håller med dig om att det vore bättre att inte svara honom, men misstänker att de många år som man jagat honom känns bortkastade om han inte för fortsätta. Jag tror inte att han är här, lika lite som jag har varit här. 
    Låter skumt. Varför kan denna person haft ett intresse av att plagiera dig? För att denne störde sig på vad du skrev?

• Slagen dam
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 21:19:45 följande:
    Låter skumt. Varför kan denna person haft ett intresse av att plagiera dig? För att denne störde sig på vad du skrev?
    Jag tänker att jag inte ska spekulera i det. Allt jag vet är att hon på kort tid publicerade remakes av mina trådar och formuleringar, vilket jag upplevde som trakasserier, speciellt när jag blev tvärilsk och det därefter kom in andra och skrev om att jag gått guleböjars och allt vad det var. Jag gjorde rätt som slängde mitt konto. Men även jag passar ju in på den där forskningen om investerad tid. Varför i allsin dar har jag suttit här sedan 11 i förmiddags och bevakat tråden med mitt nya, mer lakoniska nick? Jag vinner ju ingenting på detta. Men eftersom jag mådde så pass dåligt av den här skiten så bearbetar jag väl allt fortfarande. Peppar peppar så känns det ändå som om det börjar släppa lite. Jag har som sagt inget behov av att komma tillbaka hit som aktivt mobbad medlem för ett företag att tjäna kulor på, och är inte så arg längre. Det är bra om forumet återgår till att vara en plats där människor kan söka och få råd kring vanliga livssituationer utan att behöva springa gatlopp för att de inte passar in.
  • Anonym (Flippen)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 20:48:15 följande:
    Jag upplever inte att han sysslar med mobbning direkt. Han ifrågasätter och kritiserar utifrån sina preferenser angående kvinnor, precis som vissa kvinnor gör när det gäller män. Vad är skillnaden där?

Men de kvinnor här som säger att ni försökt hjälpa honom på alla sätt, men att han inte vill ta till sig detta, måste väl ändå förstå att det enda rimliga är att inte svara på hans inlägg?

Har du läst några av hans inlägg i den här tråden? Är inte kvinnoförakt samma som mobbning menar du?

Jag är inte kvinna f ö. Jag tycker inte att kvinnor ska vara så snälla mot honom som de faktiskt är. Det blir bara som att hälla bensin på en eld. Har sett honom med ökade aggressioner år efter år. Det enda rimliga är att besvara hans inlägg. aggressioner ska inte bara spridas utan att någon sätter stopp för mobbningen.

• Anonym (Flippen)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 12:17:12 följande:

Gud:
    Jo... det stämmer att kvinnor har frikort att göra lite som de själva behagar. Det började med att Eva inte kunde följa en enkel regel. Att inte äta av frukten på trädet.

Ett av de otaliga exemplen på kvinnohat och då mobbning av kvinnor i tråden.
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-04 21:52:32 följande:

Har du läst några av hans inlägg i den här tråden? Är inte kvinnoförakt samma som mobbning menar du?

Jag är inte kvinna f ö. Jag tycker inte att kvinnor ska vara så snälla mot honom som de faktiskt är. Det blir bara som att hälla bensin på en eld. Har sett honom med ökade aggressioner år efter år. Det enda rimliga är att besvara hans inlägg. aggressioner ska inte bara spridas utan att någon sätter stopp för mobbningen.

Är du säker på att det är "aggressioner"? Det kanske bara rör sig om en uppgivenhet och förvirring över hur kvinnor på forumet resonerar. Jag kan inte se att han är särskilt "aggressiv", mer ledsen och uppgiven över sin livssituation.

• Anonym (Flippen)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-04 22:22:34 följande:
    Är du säker på att det är "aggressioner"? Det kanske bara rör sig om en uppgivenhet och förvirring över hur kvinnor på forumet resonerar. Jag kan inte se att han är särskilt "aggressiv", mer ledsen och uppgiven över sin livssituation.
    Så länge någon framställer sig som "offret" så är det tydligen ok att skriva vilket kvinnohat som helst. Se ovan t ex, eller välj "visa endast" och läs med nya ögon. Tycker du inte att inlägget jag citerade är aggressivt? Vad är aggressivt i din värld då. Jag struntar om han är uppgiven ärligt talat, man kan bara inte bete sig hur som helst. Hans inlägg får gillande, alla tycker synd om honom för att han påstår saker utan belägg och den onda spiralen fortsätter. Aggressionerna är faktiskt inte ett "victimless crime" i brist på annat. speglar hur samhället tycker kvinnor är, om folk låter det passera utan protest så accepterar även samhället bilden han målar upp av kvinnor.
  • Anonym (Flippen)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 17:15:52 följande:
    Jättevanligt, vi är så vana det så vi tänker knappt på det. Som när mannen inte vill göra det som hon vill. "Vad tråkig du är"
    Kvinnor är så vana att kunna säga vad som helst, kritisera och förlöjliga honom, så de reflekterar inte ens över det. 
    Här har vi ett till exempel. Är det här en rättvis bild han målar upp av kvinnor? Enligt honom så ligger det i en kvinnas natur att förlöjliga män. Fan vad han avskyr kvinnor. 
Svar på tråden Mobbning på FL?