• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:27:27 följande:
    Ofta kan man dock fundera på vad som är hönan och ägget, dvs vem som började vara otrevlig mot vem. Tycker man ser gott om kommentarer som är direkt nedtryckande och elaka mot vissa män. Sedan när man påtalar detta förnekas det givetvis. Då har de minsann "ALDRIG" sagt så.
    Och så ska man leta upp trådar för att bevisa att man har rätt. Skrattretande. Har man lyckats missa såna trådar, så vill man helt enkelt inte se, och det spelar ingen roll om Gud själv stiger ner från Himmelen och intygar att det är så.
  • Anonym (Eko)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 10:32:06 följande:
    Nej, jag skulle aldrig säga till en kvinna hur hon ska vara som kvinna för att män ska vilja ha henne, inte heller klanka ner på hennes kropp, och så skulle jag inte tala om för henne vilka män hon får träffa, och vilka åldrar männen ska vara i.
    Läs mitt inlägg och försök igen. 
    Jag förstår att du har svårt att tolka ord men försök. Jag talar inte om hur du  talar med kvinnor i din omgivning. 
    Jag talar (förlåt, skriver) om din egen dubbelmoral.
  • Anonym (Behövs_intemycket)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-03 10:34:09 följande:
    Och så ska man leta upp trådar för att bevisa att man har rätt. Skrattretande. Har man lyckats missa såna trådar, så vill man helt enkelt inte se, och det spelar ingen roll om Gud själv stiger ner från Himmelen och intygar att det är så.
    Ja, och dessutom är sökfunktionen på FL högst bristfällig. Jag har sett en massa rent elaka och kränkande kommentarer mot vissa män här. Vissa är dock försiktiga nog att "hålla balansgången" för att kunna vara elaka inom ramen för forumets regler, medan andra är det mera öppet, utan att åtgärdas.

När jag sedan söker efter de elakheter/ epitet som skrivs så kan man få bläddra som tusan innan man hittar det. Jag har skärmdumpat en hel del nu att visa vid behov, men är osäker på om det är så lämpligt att göra det på forumet, men skickar gärna till den som vill ha.

Är ju inte heller man alltid orkar hålla på och söka och bläddra bara för att någon ska få bevis på vad denne förnekar att hen skrivit.

• Anonym (Pool)
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-03 10:48:02 följande:
    Ja, och dessutom är sökfunktionen på FL högst bristfällig. Jag har sett en massa rent elaka och kränkande kommentarer mot vissa män här. Vissa är dock försiktiga nog att "hålla balansgången" för att kunna vara elaka inom ramen för forumets regler, medan andra är det mera öppet, utan att åtgärdas.

När jag sedan söker efter de elakheter/ epitet som skrivs så kan man få bläddra som tusan innan man hittar det. Jag har skärmdumpat en hel del nu att visa vid behov, men är osäker på om det är så lämpligt att göra det på forumet, men skickar gärna till den som vill ha.

Är ju inte heller man alltid orkar hålla på och söka och bläddra bara för att någon ska få bevis på vad denne förnekar att hen skrivit.
    Precis, och de kan leta själva. Jag är för lat. Och så har jag ingen lust att försöka övertyga såna som avfärdar allt. T o m om Gud Fader själv berättade hur det ligger till.
  • Anonym (Pool)

Gud:
    Jo... det stämmer att kvinnor har frikort att göra lite som de själva behagar. Det började med att Eva inte kunde följa en enkel regel. Att inte äta av frukten på trädet.

• Anonym (Behövs_intemycket)

Mycket av bråken uppkommer också av att man vägrar ta in den andre personens utgångsläge, preferenser, livsituation och hur händelser i personens liv har format denne så att hon/han blivit den person denne är idag. Man stämplar epitet innan man vet ett skit om trådstartaren, samt att det ofta förutsätts, främst av kvinnor, att en person som uttrycker sig på ett likartat sätt som en annan skribent som de ogillar, är "samma person".

Jag kan tänka mig att personer som är nya på forumet och som inte är vana vid den här "förutfattade-meningar- som-ger-mig-rätt-att-slänga-första-epitetet"-jargongen, kan bli chockerade över svaren de får när de ställde en fråga eller skrev något denne ville ha input på i ren allmänhet.

• Tow2Mater

Det finns de som skriver dubbelanonymt och förföljer andra som skriver under sina nick, genom hela FL och ger trista kommentarer som 'du igen', 'dina värdelösa åsikter igen', och mer direkta personlig påhopp, etc. Men de vågar inte själva skriva under sina nick.

• tankfull
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-03 07:44:08 följande:
    De flesta klagotrådar jag har sett härinne har riktat sig mot kvinnor i grupp och dessa trådar är så gott som alltid skapade av incels med tydliga sociala hinder, typ Asperger eller ADHD, som gör dem näst intill omöjliga att tala förnuft med. 

De får sina knasiga resonemang kring kvinnor ifrågasatta och svarar då med att det skulle handla om manshat. Löjligt så det förslår. 
    Jag har varit här några dagar nu och några dagar för typ 1-2 år sen och det finns en man härinne som verkar ha stora psykiska problem och jag förstår inte att inte forumet kan blockera honom. Han var här för ett år sen redan och skrev EXAKT samma sak då som han skriver nu gång på gång på gång: han var intresserad av en yngre tjej en gång och hon var uppenbarligen inte lika intresserad och nu påstår mannen att "kvinnor" som grupp säger en massa saker och tycker saker som kvinnorna här inte håller med om. Mannen spammar var och varannan tråd och det är han som gör att jag inte trivs här för hans beteende är sjukt. Att det är nån kvinna ibland som är för självgod är inte lika jobbigt även om vissa borde sluta tro de är bättre än andra.
  • Anonym (Hilda)

Man skulle ju kunna kalla det mobbning att det varje dag dyker upp 17 olika trådar om hur medelålders män är kåta på mycket yngre kvinnor. Ett ältande som inte har ett slut som bara förstärker känslan att man som kvinna inte duger till varken sex eller förhållande efter 40.

Man skulle kunna kalla det mobbning att dumförklara och anklaga en hel folkgrupp för egenskaper som resten av världen inte håller med. Hade du basunerat ut samma typ av påståenden om ett etniskt folkslag så hade det varit andra ord och visor.

Jag ser faktiskt sällan samma typ av ältande och generaliserande om mäns negativa beteenden. För hade vi kartlagt dom så blir vi ju genast blivit kallade en massa fula saker. 

Nu kan jag bara prata för mig (!), men nej jag får inte den tankeställaren du vill att jag ska få. då JAG inte praktiserar dubbelmoral och JAG kommenterar definitivt inte mäns kroppar negativt.

Det som däremot händer (inom mig) är att du får mig att känna mig obekväm med min ålder (ingen man i min ålder kommer vilja vara med mig då alla bara dagdrömmer om 20åringar) OCH jag kommer aldrig ge de barnlösa oerfarna medelålders männen en chans för "ni" verkar rätt läskiga.
    Känns detta som ett bra resultat på vad DU vill åstadkomma?

• Anonym (Pool)
    Anonym (Hilda) skrev 2023-10-03 21:24:02 följande:

Man skulle ju kunna kalla det mobbning att det varje dag dyker upp 17 olika trådar om hur medelålders män är kåta på mycket yngre kvinnor. Ett ältande som inte har ett slut som bara förstärker känslan att man som kvinna inte duger till varken sex eller förhållande efter 40.

Man skulle kunna kalla det mobbning att dumförklara och anklaga en hel folkgrupp för egenskaper som resten av världen inte håller med. Hade du basunerat ut samma typ av påståenden om ett etniskt folkslag så hade det varit andra ord och visor.

Jag ser faktiskt sällan samma typ av ältande och generaliserande om mäns negativa beteenden. För hade vi kartlagt dom så blir vi ju genast blivit kallade en massa fula saker. 

Nu kan jag bara prata för mig (!), men nej jag får inte den tankeställaren du vill att jag ska få. då JAG inte praktiserar dubbelmoral och JAG kommenterar definitivt inte mäns kroppar negativt.

Det som däremot händer (inom mig) är att du får mig att känna mig obekväm med min ålder (ingen man i min ålder kommer vilja vara med mig då alla bara dagdrömmer om 20åringar) OCH jag kommer aldrig ge de barnlösa oerfarna medelålders männen en chans för "ni" verkar rätt läskiga.
    Känns detta som ett bra resultat på vad DU vill åstadkomma?

www.familjeliv.se/forum/thread/82595112-du-som-attraheras-av-eller-t-o-m-traffar-nan-mycket-yngre
Svar på tråden Mobbning på FL?