• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 23:06:36 följande:
    Bara för att gruppen krymper så gör inte hatet det. Det är fullt möjligt att hata gruppen kvinnor. Att någon anser att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män är inte hatfullt enligt dig. 
    Nej det tycker jag inte. Tycker inte heller det är hat att säga det ligger i kvinnors natur att ta hand om barn eller det ligger i kvinnors natur att stå vid spisen eller .... whatever.
  • ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 23:24:57 följande:
    Nej det tycker jag inte. Tycker inte heller det är hat att säga det ligger i kvinnors natur att ta hand om barn eller det ligger i kvinnors natur att stå vid spisen eller .... whatever.
    den där ser ju kvinnohat och misogynitet i allt möjligt
    men i tråden där jag skämtade, "varför så arga på stackars feminister?" tråden där några av feministerna inte kunde skilja på personangrepp och argument, då såg h*n inget konstigt. sen verkar ts ha raderat sin egna tråd så nu finns inga bevis för bordeline beteendet.

v
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 23:24:57 följande:
    Jag skulle inte klassa det direkt som kvinnohat heller. Lite beroende på vad efterföljande kommentarer blir. Hänvisa till Adam och Eva som starten på kvinnors onda natur klassar jag som kvinnohat. Och ja, bara för att gruppen är stor så betyder det inte att hatet existerar. 
  • Anonym (Flippen)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 23:35:27 följande:
    den där ser ju kvinnohat och misogynitet i allt möjligt
    men i tråden där jag skämtade, "varför så arga på stackars feminister?" tråden där några av feministerna inte kunde skilja på personangrepp och argument, då såg h*n inget konstigt. sen verkar ts ha raderat sin egna tråd så nu finns inga bevis för bordeline beteendet.
    Pratar du om mig? Jag har inte startat någon tråd om feminister.
  • ClumsySmurf
    RaYzLeR skrev 2023-10-05 22:48:24 följande:
    Jag får varningar och avstängningar för allt möjligt här på Familjeliv. På Flashback är dom inte lika hårda.
    med tanke på den löjligt låga tröskeln håller jag med men jag har bara fått ca 25 på två år vilket blir löjligt lite med tanke på tröskeln.

den första varningen jag fick meddelande om var den 10e. Modereringen verkar vara oseriös.
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 23:36:44 följande:
    Jag skulle inte klassa det direkt som kvinnohat heller. Lite beroende på vad efterföljande kommentarer blir. Hänvisa till Adam och Eva som starten på kvinnors onda natur klassar jag som kvinnohat. Och ja, bara för att gruppen är stor så betyder det inte att hatet existerar. 
    Du menar Bibliska figurer, som de lättkrankta inte ens tror existerade? ha ha.

Men det var ju starten på synden. Och människans, inklusive kvinnans (!), onda natur. Ser inte vad felet är med att säga det. Och kvinnan gav äpplet åt mannen, det brukade man t o m kunna skämta om. Men tydligen inte längre.
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 23:49:11 följande:
    Du menar Bibliska figurer, som de lättkrankta inte ens tror existerade? ha ha.

Men det var ju starten på synden. Och människans, inklusive kvinnans (!), onda natur. Ser inte vad felet är med att säga det. Och kvinnan gav äpplet åt mannen, det brukade man t o m kunna skämta om. Men tydligen inte längre.

Du vet säkert att det inte var skämtsamt menat, i princip alla dennes inlägg handlar mer eller mindre om hur dåliga kvinnor är och hur synd det är om män.

Sen så verkar du lättkränkt över att folk tror att bibeln är science fiction med tanke på att du nödgas nämna det. Inte tvärtom.

• Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-06 00:05:46 följande:

Du vet säkert att det inte var skämtsamt menat, i princip alla dennes inlägg handlar mer eller mindre om hur dåliga kvinnor är och hur synd det är om män.

Sen så verkar du lättkränkt över att folk tror att bibeln är science fiction med tanke på att du nödgas nämna det. Inte tvärtom.

Men va. Kränkt? Jag tycker ju det är roligt!
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-06 00:17:47 följande:
    Men va. Kränkt? Jag tycker ju det är roligt!
    Vänta nu, tror du på allvar att folk blir kränkta över att du säger att Adam och Eva fanns på riktigt? Ok
  • Anonym (***)

Klimatet är hårdare o otrevligare än då jag gick med -05.
    På den tiden kunde man ställa frågor o ha diskussioner utan att bli idiotförklarad o elakt bemött i varje tråd man skrev i.
    Man fick stöttning o råd...även om inte alla råd var bra.
    Nu kommer det ofta elakheter o folk blir kränkta utan anledning.
    Man väljer att ta det som skrivs, på fel sätt o så börjar man att kasta skit.
    Likaså FL har blivit hårdare o väljer oftare än förr, att läsa inlägg på fel sätt o då blockera. 

Svar på tråden Mobbning på FL?