Anonym (Gammal i gamet) skrev 2023-10-06 07:44:07 följande:
Gick med -05 och jag upplever att tonen i forumet blivit hårdare. Något som jag upplever som ett problem är att moderatorerna inte hinner med, en tråd startas av någon som har allvarliga problem av något slag, och tråden kan sönderhackas av inlägg som är nedlåtande och mer eller mindre uttalat anklagar trådskaparen för att vara ett troll som startat 100-tals trådar med påhittade liknande teman. Som om det inte skulle kunna finnas flera människor som har liknande problem i sina relationer, för det är ofta relationsproblem det handlar om.
Det kan faktiskt vara i alla fall gränsfall till mobbning. Om man anmäler inlägg tas de ofta bort men det kan ta en evighet. Det tycker jag är mycket tråkigt.
Bland annat detta har gjort att jag är mindre och mindre här och mer på Flashback. Flashback modereras mycket hårdare och mer aktivt och det tycker jag är bra.
Jaha, märkligt att du som är så gammal i gamet missat att det minst lika ofta är personen som har allvarliga problem som själv drar igång pajkastningen när personen inte får de svar hen önskat sig.
Märklig att du även missat att de som gillar att anmäla andras inlägg är ofta de som själva uttryckts sig precis lika illa och använder anmäla knappen som ett sätt att bli av med meningsmotståndare?
Märkligt att du även missa att dessa självutnämnda "moderatorer" som anser sig ha tolkningsföreträde över vad tråden handlar om och vad andra får eller inte får skriva och som av en händelse så råkar det bara stämma överens med vad personen själv tycker och börjar rensa upp i trådar och anmäla allt som inte faller personen i smaken?
Däremot kan jag hålla med om att modereringen här på FL är värdelös.