Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Mobbning på FL?

Anonym (Gammal i gamet) skrev 2023-10-06 07:44:07 följande:
    Gick med -05 och jag upplever att tonen i forumet blivit hårdare. Något som jag upplever som ett problem är att moderatorerna inte hinner med, en tråd startas av någon som har allvarliga problem av något slag, och tråden kan sönderhackas av inlägg som är nedlåtande och mer eller mindre uttalat anklagar trådskaparen för att vara ett troll som startat 100-tals trådar med påhittade liknande teman. Som om det inte skulle kunna finnas flera människor som har liknande problem i sina relationer, för det är ofta relationsproblem det handlar om.

Det kan faktiskt vara i alla fall gränsfall till mobbning. Om man anmäler inlägg tas de ofta bort men det kan ta en evighet. Det tycker jag är mycket tråkigt.

Bland annat detta har gjort att jag är mindre och mindre här och mer på Flashback. Flashback modereras mycket hårdare och mer aktivt och det tycker jag är bra.
    Jaha, märkligt att du som är så gammal i gamet missat att det minst lika ofta är personen som har allvarliga problem som själv drar igång pajkastningen när personen inte får de svar hen önskat sig.

Märklig att du även missat att de som gillar att anmäla andras inlägg är ofta de som själva uttryckts sig precis lika illa och använder anmäla knappen som ett sätt att bli av med meningsmotståndare?

Märkligt att du även missa att dessa självutnämnda "moderatorer" som anser sig ha tolkningsföreträde över vad tråden handlar om och vad andra får eller inte får skriva och som av en händelse så råkar det bara stämma överens med vad personen själv tycker och börjar rensa upp i trådar och anmäla allt som inte faller personen i smaken?

Däremot kan jag hålla med om att modereringen här på FL är värdelös.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Gammal i gamet) skrev 2023-10-06 16:21:57 följande:
    Jag är nog inte så aktiv längre att jag ser sånt. Är inne ibland och scannar av nya trådar men väljer bara att följa vissa som intresserar mig och det är nog inom andra ämnen skulle jag tro. Var betydligt mer aktiv för 10-15 år sedan när mina barn var små. Jag vet förstås inte, men har en känsla av att dessa problem kommit på senare år.
    Nja, det är inget nytt skulle jag vilja säga, väldigt många människor verkar bara vara väldigt omogna och ha väldigt svårt för ifrågasättande eller kritik, eller att andra helt enkelt inte tycker som dem och ska genast börja försöka få tyst på alla som säger emot, först genom att börja babbla om att alla som inte tycker som dem minsann är jätte OT och när det inte hjälper så ger man sig på anmäla knappen.

Och 9 av 10 trådar om relationsproblem handlar inte om att få råd utan om att få medhåll, förståelse och ryggklappar. Och när man inte får det så bli man jättesur och så startar man 3 nya trådar för att se om man får bättre respons där.

Det är bara att konstatera att vuxna människor helt enkelt inte alltid är så vuxna som de tror  Flört
  • Anonym (jaha)
    Slagen dam skrev 2023-10-06 20:54:11 följande:
    Ja, men vi vet inte om han är kvar här. Han kanske sitter åtalad och jag är näst på tur, enligt inlägg i tråden som man får värdera som trakasserier eller medlemsservice. Jag kan bara säga att ingen polisanmälan nått mig, och understryka att jag är här för att få stopp på trollandet med mitt gamla nick. Men nu känner jag i mina funny bones att tråden börjar bli. Lite för underhållande så vi får vänta på att spärren släpper för Anonym (Pool) och Anonym (Floppen) så de kan återvända för nya rolllekar som draken och prinsessan. God afton. 🐲+👸=, 🤘👿🦋
    VI ska nog heller inte glömma att det finns en hel del psykisk störa människor både i de fria och i anstalter som förmodligen oxå skriver på forum.

Min sambo jobbar på rätts psyk och där har de intagna fri tillgång till internet (de köper egna donglar). För inte så länge sen hade det framkommit att en av dem stalkat en tjej på nätet.
  • Anonym (jaha)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 11:47:37 följande:
    Mycket möjligt. Det är upp till forumet att välja hur det förhåller sig till publicering av personuppgifter. Jag vet vilka personer från forumet som har tillgång till mina och eftersom det inte är många så skulle det vara lätt att berätta för polis vid eventuell polisanmälan vem spridit och postat mina personuppgifter. Vilket jag inte tror någon av dem om.

Jag anmälde det av inläggen i tråden som strider mot utlämning av personuppgifter och fick beskedet att det lämnades utan åtgärd. Det som handlar om polissak kan jag i vanlig i inte anmäla. Jag är bara glad att mina inlägg och synpunkter på att användare postar lögner om att det blivit polissak mot det nick som utsattes för trakasserier genom inlägg i tråd efter tråd och ett par riktigt vidriga trolltrådar baserade på mina inlägg har fått stå kvar denna gång.

Huruvida det finns stalkers från rättspsyk på Familjeliv hör som jag ser det inte till ämnet. 
    Dina personliga erfarenheter hör lika lite/mycet till ämnet som ett psykfall som stalkar en kvinna på nöätet. Tråden handlar inter om DIG, den handlar om mobbing på FL. 
Svar på tråden Mobbning på FL?