• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Slagen dam
    ClumsySmurf skrev 2023-10-06 20:46:47 följande:

jag har länkat till hans inlägg med länk till bloggen så vi vet ju vem det är.

Ja, men vi vet inte om han är kvar här. Han kanske sitter åtalad och jag är näst på tur, enligt inlägg i tråden som man får värdera som trakasserier eller medlemsservice. Jag kan bara säga att ingen polisanmälan nått mig, och understryka att jag är här för att få stopp på trollandet med mitt gamla nick. Men nu känner jag i mina funny bones att tråden börjar bli. Lite för underhållande så vi får vänta på att spärren släpper för Anonym (Pool) och Anonym (Floppen) så de kan återvända för nya rolllekar som draken och prinsessan. God afton. 🐲+👸=, 🤘👿🦋
  • Anonym (Hujedamig)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 20:37:31 följande:

en av de som försvann hade länkat till sin 'blogg' i sidfoten
    vad kallar du det markerade?

Verkar som om den försmådde Vimmerbybon "Räfsan Jakbak"fått ytterligare ett hizzyfit.
    Hujeda mig.

Citat:
    Charlotte Evert

Denna träskpadda är admin för sajten/ diskussionsforumet Familjeliv.se, som hon styr med järnhand. Skriver man minsta lilla som kan råka reta upp eller förarga någon medlem eller admin själv (det behöver inte röra sig om personpåhopp utan endast att man säger sin åsikt eller sina tankar) så får man en varning och blir avstängd från forumet 1 dag - 1 vecka.  Efter ett antal varningar blir man avstängd permanent. Som du säkert kan förstå varnars även alla som inte skriver politiskt korrekt, då Familjeliv.se är ett utpräglat forum för vänstermänniskor, feminister, sossar, miljömuppar och Liberaler / centerpartister. Ska du tycka något som går emot PK (av svenska etablissemanget godkända åsikter och tankar) får du uttrycka dig väldigt försiktigt. Det är ofta omöjligt att hålla balansgången och veta vad man får och inte får skriva på detta diskussionsforum.

Ofta händer det att medlemmar får varningar utan att inlägget det hänvisas till har innehållit någon form av personpåhopp, kränkning eller otrevligt bemötande. Det räcker alltså med att en person subjektivt blir förargad på något någon har skrivit, så tas inlägget bort och den som skrev det får en varning.

Vi har inte många diskussionsforum i Sverige där man kan diskutera allt mellan himmel och jord. Det enda alternativet tycks vara Flashback, där ordet är helt (nåja) fritt och alla åsikter tillåts.

Som jag personligen ser det ska det vara lite hetta i debatten och om man inte ens får kalla någon "idiot" för att man tycker att personen är det, så är yttrandefriheten inte mycket värd. Det ska vara lite hårda ord ibland (inte hela tiden) och pajkastning när det hettar till. Det gör debatten så mycket mer underhållande och människans personlighet kommer fram mer om denne tillåts uttrycka sig mer fritt och inte så hämmat och försiktigt.

Denna Charlotte Evert har förargat många människor med sina borttagningar av inlägg utan förklaring och sina varningar och avstängningar av folk  som inte tycker och tänker "

Nu har hon tydligen också skaffat skyddad adress. Tänkte med mitt team göra en påhälsning hos henne och över en kopp kaffe diskutera yttrandefriheten på Familjeliv.s, men hon är tydligen för feg för att våga stå för vad hon gör. Det skulle jag också vara om jag var hon. För vi vet ju alla att karman slår tillbaka när den elaka minst anar det.::
    Slut citat.

• Anonym (Flippen)
    Slagen dam skrev 2023-10-06 20:54:11 följande:
    Ja, men vi vet inte om han är kvar här. Han kanske sitter åtalad och jag är näst på tur, enligt inlägg i tråden som man får värdera som trakasserier eller medlemsservice. Jag kan bara säga att ingen polisanmälan nått mig, och understryka att jag är här för att få stopp på trollandet med mitt gamla nick. Men nu känner jag i mina funny bones att tråden börjar bli. Lite för underhållande så vi får vänta på att spärren släpper för Anonym (Pool) och Anonym (Floppen) så de kan återvända för nya rolllekar som draken och prinsessan. God afton. 🐲+👸=, 🤘👿🦋
    Vad är det som är så provokativt du anser att jag skrivit?
  • ClumsySmurf
    Han har ju skrivit i den här tråden.
  • Anonym (Flippen)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-06 22:24:09 följande:
    Han har ju skrivit i den här tråden.
    Vem pratar du om? Med tanke på att du verkar ha ett passivt aggressivt agerande runt min person så antar jag att du fått för dig saker om mig. Och nej, jag har i alla fall inte hotat någon någonsin. Jag har aldrig polisanmält någon eller blivit anmäld själv. Slagen dam verkar däremot paranoid.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-07 00:15:09 följande:
    Vem pratar du om? Med tanke på att du verkar ha ett passivt aggressivt agerande runt min person så antar jag att du fått för dig saker om mig. Och nej, jag har i alla fall inte hotat någon någonsin. Jag har aldrig polisanmält någon eller blivit anmäld själv. Slagen dam verkar däremot paranoid.

Du är också paranoid.

• Slagen dam

Godmorgon. 

Jag märker att det biter inte längre på samma sätt med okvädningsorden. Om man vet hur en person brukar agera blir det mer förutsägbart och ja, opersonligt. 

Det tragiska i somras var att se saker jag skrivit om mig själv under året 2022-2023 i syfte att hjälpa andra och att själv få hjälp klippas isär och klippas ihop efter eget behag i trolltrådar om mig, och se de som roas av sådant skriva sina okvädningsord eller sina roade små verbala drag på smilbanden.

Det är förstås synd om oss som inte mår bra och inte förstår vårt eget bästa. Det är synd att det utnyttjas av ett företag. Men det är glädjande trots allt att forumet sedan i somras tömts på svar till troll och att de som ger svar, svarar vänligt. 

Av skäl som jag redan talat om till leda kommer jag inte att vara en av dem som svarar, eftersom forumet lät det som hände mig ske utan att ingripa, trots att jag informerade dem om allt jag visste. Men om man är en person som varit här länge och vill att forumet ska fungera så får man nog göra jobbet med att svara i trådar, om man nu tycker att det är etiskt riktigt att göra så. 

• Anonym (jaha)
    VI ska nog heller inte glömma att det finns en hel del psykisk störa människor både i de fria och i anstalter som förmodligen oxå skriver på forum.

Min sambo jobbar på rätts psyk och där har de intagna fri tillgång till internet (de köper egna donglar). För inte så länge sen hade det framkommit att en av dem stalkat en tjej på nätet.
  • Slagen dam
    Anonym (jaha) skrev 2023-10-09 11:37:47 följande:
    VI ska nog heller inte glömma att det finns en hel del psykisk störa människor både i de fria och i anstalter som förmodligen oxå skriver på forum.

Min sambo jobbar på rätts psyk och där har de intagna fri tillgång till internet (de köper egna donglar). För inte så länge sen hade det framkommit att en av dem stalkat en tjej på nätet.
    Mycket möjligt. Det är upp till forumet att välja hur det förhåller sig till publicering av personuppgifter. Jag vet vilka personer från forumet som har tillgång till mina och eftersom det inte är många så skulle det vara lätt att berätta för polis vid eventuell polisanmälan vem spridit och postat mina personuppgifter. Vilket jag inte tror någon av dem om.

Jag anmälde det av inläggen i tråden som strider mot utlämning av personuppgifter och fick beskedet att det lämnades utan åtgärd. Det som handlar om polissak kan jag i vanlig i inte anmäla. Jag är bara glad att mina inlägg och synpunkter på att användare postar lögner om att det blivit polissak mot det nick som utsattes för trakasserier genom inlägg i tråd efter tråd och ett par riktigt vidriga trolltrådar baserade på mina inlägg har fått stå kvar denna gång.

Huruvida det finns stalkers från rättspsyk på Familjeliv hör som jag ser det inte till ämnet. 
  • Slagen dam

*I vanlig ordning inte anmäla 

Svar på tråden Mobbning på FL?