• Anonym (Afrodite)

Mobbning på FL?

Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

• Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Slagen dam
    Anonym (Afrodite) skrev 2023-10-09 15:55:58 följande:
    Beklagar Men det du skriver låter inte ett dugg trovärdigt. Bara som en person som har behov att skriva långa texter i andras trådar och kapa dem med fantasier 
    Jag vet inte om någon utomstående orkar sätta sig in i allt detta. Jag har behov av att berätta om vad som hände, och du spelar besviken över att det inte tillskyndade andra användare än de som alltid brukar avhandlas i de trådar som startas om mobbning på forumet. Det är nästan så jag anar lite ånger. Men kanske är det bara fantasier. 
  • Anonym (Afrodite)
    Slagen dam skrev 2023-10-09 16:13:28 följande:
    Jag vet inte om någon utomstående orkar sätta sig in i allt detta. Jag har behov av att berätta om vad som hände, och du spelar besviken över att det inte tillskyndade andra användare än de som alltid brukar avhandlas i de trådar som startas om mobbning på forumet. Det är nästan så jag anar lite ånger. Men kanske är det bara fantasier. 

Jag tycker ärligt talat enbart det är tråkigt att min tråd blev kapad av någon uppenvart mentalt labil person istället för att handla om ämnet- mobbning. För det hade kunnat bli en intressant, konstruktiv och stöttande tråd. Istället för psykosprat och fabulatkoner.

• Slagen dam

Äckeltråden togs bort efter min anmälan, men med tanke på personens vana att lägga in mina formuleringar i Googledocs - syntes på den annars obegripliga slutklämmen i Äckeltråden "Vad kan delas med mig" - som slank med i äckeltråden, så kan personen själv hitta i sitt Googledocsdokument vart och vem den tagit formuleringarna ifrån genom att söka på dem i forumet. Personen verkade tycka om att söka på forumet. Den brukade skriva att den sökt på mitt nick. Det var det jag tyckte var stalkervarning. Tänk att sitta och söka på någons nick på forumet, någon som man tar avstånd från och hackar på. Varför? 

• Slagen dam

Ja, det skrev personen förra gången och förrförra gången personen startade en tråd om mobbning på forumet också. Att det var tråkigt med en labil person som kapat tråden. Och samma gamla drev om polissak och paranoia. I själva verket undrar jag om jag inte gör personen en tjänst genom att skriva. På så sätt kanske personen upplever sig kontrollera någonting. Men nu börjar det visst bli för underhållande att läsa igen. Jag får passa mig så att det inte blir roligt. Det är ju därför jag skriver långt och omständligt, för att det inte ska bli underhållningsvåld. Hittills tycker jag att jag lyckats ganska bra med att vara tråkig, om jag får säga det själv. Detta för att sakfrågan mobbning på Familjeliv ska fortsätta vara i fokus. Men som vanligt är personen inte intresserad av sin egen sakfråga utan av att få användning av favoritorden labil och paranoid. Men vad gör jag? Nu blev det alldeles för slagfärdigt igen. 

• PrinsCaspian
    Anonym (Afrodite) skrev 2023-10-09 16:19:43 följande:

Jag tycker ärligt talat enbart det är tråkigt att min tråd blev kapad av någon uppenvart mentalt labil person istället för att handla om ämnet- mobbning. För det hade kunnat bli en intressant, konstruktiv och stöttande tråd. Istället för psykosprat och fabulatkoner.

Ignorera Slagen dam/Fröken Allvar är mitt råd. Du kommer inte att komma någonstans det är samma tuggande hela tiden anklagelser att du och du förföljer mig. Hon har hotat människor härinne också och anklagat dom för att de ska ha sagt att hon ligger på dumpen. Tråkigt att din tråd och många andras blir kapade av denna person. 

• Slagen dam
    PrinsCaspian skrev 2023-10-09 17:02:29 följande:

Ignorera Slagen dam/Fröken Allvar är mitt råd. Du kommer inte att komma någonstans det är samma tuggande hela tiden anklagelser att du och du förföljer mig. Hon har hotat människor härinne också och anklagat dom för att de ska ha sagt att hon ligger på dumpen. Tråkigt att din tråd och många andras blir kapade av denna person. 

Ingen behöver ignorera någon. För den som mot förmodan minns detaljerna av dramatiken i de förra trådarna är det här inlägget det perfekta slutet. Perfekt. Som en film. Personen får ha det så bra personen kan i framtiden. 
  • Anonym (Afrodite)
    PrinsCaspian skrev 2023-10-09 17:02:29 följande:

Jag ska, det är ingen idé att resonera med någon som verkar totalt verklighetsfrånvänd. Så det finns en historia av sånt här alltså? Låter sjukt obehagligt, bra att anmälan gjordes. Det låter ju inte klokt. Men nu blev jag ju nyfiken, får jag skicka ett PM? 
  • PrinsCaspian
    Anonym (Afrodite) skrev 2023-10-09 17:27:56 följande:
    Jag ska, det är ingen idé att resonera med någon som verkar totalt verklighetsfrånvänd. Så det finns en historia av sånt här alltså? Låter sjukt obehagligt, bra att anmälan gjordes. Det låter ju inte klokt. Men nu blev jag ju nyfiken, får jag skicka ett PM? 
    Jag minns inte allt men självklart är du välkommen att PMa.
    Det är klokt att du inte går ut med ditt nick.
  • Anonym (Afrodite)
    PrinsCaspian skrev 2023-10-09 17:31:12 följande:
    Jag minns inte allt men självklart är du välkommen att PMa.
    Det är klokt att du inte går ut med ditt nick.
    Tack
  • Slagen dam

"PrinsCaspian" får också ha det så bra i framtiden. Det meddelande som Afrodite skrev till Prins Caspian är exakt samma meddelande som AthenaAthena använde för att håva in Fröken Allvar. "Nu blir jag nyfiken, får jag skicka ett PM". Exakt samma. Den person som är så förtjust i att söka på forumet kan kanske hitta det. Från mars. 

Svar på tråden Mobbning på FL?