Den ena metoden, oavsett om det gäller kommentarer eller trolltrådar är ju att härma någon annans formuleringar. Någon har använt sig av det två gånger i den här tråden redan.
Den andra metoden är att anklaga andra för sådant som man själv gör. Om man gör en callout av dig gör du en ny callout osv
Jag har lärt mig väldigt mycket av det här, även om jag inte ens vill använda sådana metoder. Men det är bra att få syn på dem så att man känner igen dem när någon använder dem. Min akilleshäl är att jag vill att rätt ska vara rätt. Det är samma akilleshäl som den användare som tydligen blivit så påverkad av den otydliga modereringen att han börjat blogga över gränsen. Det gör mig beklämd att se. Jag har inte kontakt med honom. Jag hoppas att han mår mycket bättre än när han bloggade detta.
Den person som startade trolltrådarna som fick mig att slänga mitt konto har en annan akilleshäl. Den är inte alls så bra på att härma som den är på att stalka och samla information. Men de som ville tro att jag var den som startade de vidriga trådarna i somras då de följt dramat som du menar att jag drev - jag var absolut delaktig eftersom jag ville väl, ville vara här då, blev ledsen, blev förbannad, och så vidare, tills jag såg att det på riktigt fanns en person som var villig att posta trådar med information om mig så att folk trodde att det var jag. Då hade min gräns nåtts och jag skrev till den personen, med rätta att den var en sjuk jävel och ett äckel som klippt och klistrat på min bekostnad.
Det ihop med vad som hände bakom kulisserna gjorde att jag slängde kontot.
De olika nicken kan fortsätta att hålla med varandra om att en polisanmälan av mig var rätt och att jag låg bakom trolltrådarna. Jag hamnar inte ur balans på samma sätt eftersom jag inte vill vara här längre, då personer som gör allt ovanstående finns här också. Jag tror som jag redan skrivit att det finns personer på FL som har behov av någon att slå på. Hur aktivt liv man än har kan man bära på sorg och frustration.
Jag tyckte synd om den här personen/de här personerna först. Det gör jag nog fortfarande på ett sätt. Jag tyckte att det var tråkigt att så få hjälpte mig, framför allt från forumets sida hade jag efterlyst något försök att lösa det. Vad är grejen med att göra trådar utifrån vad någon annan skrivit? Har man ett liv med aktiviteter som räcker för alla ens behov då?