Inlägg från: Anonym (Siw) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Siw)

Mobbning på FL?

"mobbning" är ett ord som man inte skall missbruka. Det är frivilligt att vara här, det går inte alls att jämföra med människor som mobbas i skolan, i lumpen, på jobbet eller på aktiviteten för arbetslösa, dit de måste gå varje dag vad som än händer. Dessutom kan man använda flera olika medlemskap här om man vill, eller flera olika anonyma nick. Det är bara att byta om man känner sig utsatt. 

MEN jag vill ändå säga, att det förekommer mycket elakheter här. Det har hänt flera gånger att jag har skrivit en trådstart, om något personligt problem - och fått så elaka svar att jag mått sämre efteråt, än om jag inte hade skrivit alls.

En gång började jag faktiskt gråta. Det handlade om olycklig kärlek, och jag blev bara hånad och kallad "kaninkokerska" och annat otäckt, fast jag aldrig hade haft en tanke på att bryta mig in i mannens hus och koka hans kaniner, eller något jämförbart. Jag tycker att man ska försöka komma ihåg, att det sitter en riktig människa på andra sidan nätuppkopplingarna...

• Anonym (Siw)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 10:28:40 följande:
    För att det betydde nåt för mig, jag har inte känt så för nån på många år som jag skrev. Och jag såg hur män ska tryckas ner och förlöjligas om man har känslor för en yngre tjej. Och vilken skillnad det är när kvinnor själva har känslor för nån.
    Fast det stämmer ju inte. När jag (kvinna) skrev om mannen jag var kär i, fick jag läsa här att det verkade som att vi inte hade någon relation alls, att jag inbillade mig, och att om jag fortsatte med mina försök att upprätthålla en kontakt till honom så var jag en "kaninkokerska". Detta ord syftar på den sinnessjuka kvinnan i filmen "Fatal attraction", som trappar upp sina stalkingbeteenden tills hon dödar familjens kanin, kidnappar familjens barn och till slut försöker döda mannen och hans fru. Hur tror du DET kändes? Jag var fruktansvärt nere...

Att så många ger sig på just dig, beror troligen på att du skriver så mycket och så ofta, och spammar ner andras trådar och tar över diskussionen där, så att dessa människor inte kan få någon hjälp. Folk tröttnar.
  • Anonym (Siw)
    Anonym (Pool) skrev 2023-10-04 17:03:48 följande:
    När blev det så? Att kvinnor är måttstocken på det som bra och rätt. Att allt ska godkännas av kvinnor, annars är det dåligt. Män gör bara fel. Vill han träffa en kvinna så gör han fel. Hon har fel ålder. När kvinnan vill träffa en man så gör hon rätt. Mannen hon träffar har rätt ålder. Kvinnor har rätt att lägga sig i vad män gör. Tala om för honom att allt han gör är fel.
    Men du läser ju inte vad någon skriver. Jag t.ex. berättade precis här, att jag blev fruktansvärt sårad en gång när jag bad om råd o stöd på Familjeliv, när jag var olyckligt kär i en man. Och då fick jag höra att jag var en kaninkokerska, att jag skulle låta mannen vara, och att jag inte skulle inbilla mig att någon ville ha mig, typ. Eller i alla fall inte den intressanta mannen. 

Det handlar inte om kvinnor mot män här. Kvinnor får lika elaka svar av andra kvinnor som män får. Därför ska man inte fråga om något verkligt privat och känsligt här. 
Svar på tråden Mobbning på FL?