Mobbning på FL?
"mobbning" är ett ord som man inte skall missbruka. Det är frivilligt att vara här, det går inte alls att jämföra med människor som mobbas i skolan, i lumpen, på jobbet eller på aktiviteten för arbetslösa, dit de måste gå varje dag vad som än händer. Dessutom kan man använda flera olika medlemskap här om man vill, eller flera olika anonyma nick. Det är bara att byta om man känner sig utsatt.
MEN jag vill ändå säga, att det förekommer mycket elakheter här. Det har hänt flera gånger att jag har skrivit en trådstart, om något personligt problem - och fått så elaka svar att jag mått sämre efteråt, än om jag inte hade skrivit alls.
En gång började jag faktiskt gråta. Det handlade om olycklig kärlek, och jag blev bara hånad och kallad "kaninkokerska" och annat otäckt, fast jag aldrig hade haft en tanke på att bryta mig in i mannens hus och koka hans kaniner, eller något jämförbart. Jag tycker att man ska försöka komma ihåg, att det sitter en riktig människa på andra sidan nätuppkopplingarna...