Mobbning på FL?
Jag kan hålla med om att mobbning är ett ord som man inte ska missbruka. Jag kan även hålla med om att funktionsnedsättningar kan vara ett skäl till att det blir mycket tjafs, även om det inte behöver vara så. Men för den som har tid och ork att tjafsa med folk på internet ligger det säkerligen ofta något problem med livet i botten. Så var det åtminstone för mig. Jag hade mycket på hjärtat och jag fick möjlighet att skriva av mig om det här. En av mina största trådar startades för exakt ett år sedan, 3 oktober 2022. Föga anade jag då vad som väntade. Att människor var väldigt elaka märkte jag snabbt så jag valde att ge igen. Det är väldigt skönt att slippa vara här och hålla på med det. Jag mådde inte alls bra av det. Jag har försökt att skriva om det som hände på olika sätt, men det är väldigt svårt att få det bra. Jag mår inte heller så bra av att tänka på det, så det bästa är nog att lägga ner det projektet.Jag har istället valt att vara med på ett annat forum. Där får man säga att folk som är troll är troll, och man kan även följa kontots tidigare inlägg bara genom att klicka på en persons profil. Det gör det betydligt enklare att vara rädd om sin egen tid genom att undvika att svara dem som man snabbt kan se gärna muckar. Jag har även själv helt lagt om diskussionsstil, och det finns inte heller någon där som kan söka på information om mig på forumet och hålla den emot mig genom att ta upp den i nya trådar. På det forumet får man inte heller koppla till andra forum eller spekulera i någons verkliga identitet, vilket har skrivits öppet att "en grupp" gjort om en medlem här. Det andra forumet har överhuvudtaget en annan typ av moderering, till exempel är trams och offtopic inte tillåtet där. Däremot får man säga nästan vad som helst till varandra så länge man håller sig till ämnet. Forumet är också långt större än det här forumet, vilket gör att den person som är ämnet för denna tråd inte skulle kunna bli så dominerande som han kan bli här. Så att det här forumet är så litet kan säkert i vissa fall bli ett problem, vilket män i den här tråden är inne på.
Någon skrev att det bara är att göra ett nytt konto. Det gäller säkert för en del. För mig har det inte fungerat. Jag blir spärrad från att läsa på forumet om jag har skrivit något som gör att det går att förstå att det är jag. Det har säkert med regler att göra, men jag har inte längre intresse av att skriva på det här forumet om annat än vad som hände mig på forumet efter det som hände mig här. Om någon ibland använder det nick jag blev utsatt via igen får jag se om jag orkar säga något. Det brukar då stå (Anonym) (Kastatnick) Det finns ingen moderering eller Forumvärd att tillgå som stöd för mina konton, så mycket har jag förstått, så det blir mycket onödigt jobb för mig.
Jag tycker fortfarande att det som hände var fruktansvärt och att det var väldigt illa hanterat av forumet. Men det stämmer att jag inte behöver vara här om jag inte vill. Enda anledningen till att jag fortfarande loggar in är för att hålla koll på den här typen av trådar. Det har även förekommit vid ett par tillfällen sedan jag slängde mitt konto och därefter fick det konto jag använde för att förklara vad som hänt i den förra av dessa trådar spärrat, inklusive IP-adress, så det räknar jag med händer även med detta konto. Jag tycker att det verkar som om forumet rullar på ungefär som innan. Jag har inte sett någon direkt mobbning sedan jag lämnade, mer än att jag anser en del trådstarter lika märkliga som Troll-Ye tyckte att de var. De brukar inte få så många svar, och får de några svar så är det trevliga och vettiga svar som är svårt för TS att göra så mycket av. Jag hoppas att ni får ordning på forumet. Det finns ändå en del bra personer här. Åtminstone 10 stycken.