Beauceron skrev 2023-07-28 19:10:24 följande:
Menar du till vardags?
Jag hade en killkompis som var typ 15 år äldre än mig som uttryckte samma åsikt till mig och jag tyckte mest det kändes obekvämt/opassande. Han skickade även bilder för att visa exempel, samtliga exempel var extremt fula och omoderna. (Vet att detta SKRIKER röda flaggor, men jag kan ändå ursäkta hans beteende eftersom jag välkänt älskar mode, cosplay och syr/designar egna kläder osv) Men jag fick bara fetish-vibbar av det hela.
Vi kvinnor klär ju oss oftast efter vår egen smak/bekvämlighet, och inte för att få nån okänd gubbe på stan att dregla...
Problemet med lack och läder/skinn är att det i princip inte går att tvätta. Vilket är jävligt ofräscht eftersom man svettas så mycket i det, med tanke på att tyget inte andas för fem öre. Väljer man trots allt att tvätta det så spricker lacket/skinnet efter bara ett par tvättar, och då är pengarna liksom kastade i sjön.
Så sammanfattningsvis är det både opraktiskt, obekvämt och för det mesta omodernt idag. Men jag har haft liknande stil/kläder på mig tidigare, och är inte alls rädd för att använda det. Men blickarna man kunde få var inte till någon hjälp, kan man ju säga...
Hej
Tack för svar.
Det är klart att det måste vara med stil och det får inte vara för mycket för då tycker jag det kan se billigt ut.
Jag menar såväl till fest som i vardagen såsom på jobbet.
Jag är en lyckligt gift man och ser mig absolut inte som någon som dreglar men absolut skänka en extra blick.