Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-21 03:21:03 följande:
Nej, jag är inte det minsta avtrubbad. Det är därför jag reagerar med sunda äckelkänslor när perversa människor stoltserar med sina störda beteenden.
En avtrubbad människa rycker hellre på axlarna åt allt likt en livlös zombie.
Nej igen, det är inte samma sak. Man föds inte med viljan att vilja göra sjuka saker mot andra, såvida man inte är en psykopat då. Även sådana personer formas dock av sin omgivning och allt hänger inte på gener.
De flesta mammor har stövlar på sig ibland. Detta innebär inte att majoriteten utav män går igång på stövlar. Det du säger bevisar ingenting, bara för att några få män får konstiga klädfetisher som de fixerar vid i vuxen ålder.
De flesta människor är inte fixerade vid detaljer, det är ett avvikande beteende att ha fixeringar. Genen du pratar om kallas autism isåfall. De är kända för att snurra in sig på detaljer och inte klara att se helheter.
Vad skulle sexuella störningar annars bero på, om inte trauman? Några få nedsatta autister då med socialt, avvikande beteende. Representerar inte ett normalt synsätt på sex och sexualitet.
Struntprat från dig igen. Personlighetsstörningar som Borderline och ADHD är kända för kriterier om gränslöst och impulsivt beteende, så även när det kommer till sexuellt beteende.
Är man normal i sitt eget psyke så är man också klok nog att hålla sig från att dejta människor med sociala nedsättningar och psykiska sjukdomar. Särskilt såna som kommer med ett gränslöst sexuellt beteende. Otrogna, promiskuösa, sprider könssjukdomar och osunda porrskadade uppfattningar hur ett normalt sexliv ska se ut.
Du är helt enkel negativ mot sånt som inte ens berör dig. Om man är nöjd med sitt eget liv, även sitt eget sexliv så är man inte negativ mot vad andra gör. Så länge de inte skadar någon, så angår det ingen annan. Är man själv nöjd så reagerar man inte ett dugg på det. Titta bara på din nick! Det säger ju allt.
Vad 17 har det med psykopat att göra? Du verkar inte veta vad det är.
JO, majoriteten av Män GÅR IGÅNG på stövlar. Eller nästan. En tredjedel, läste jag en gång. Om de är ihop med en kvinna som har en sån inställning som du, så lär de ju förtiga det.
Detaljer? Autism? Nu är du inne på ett väldigt konstigt spår. Jag har själv i många år jobbat med personer med autism. Jag kan delvis hålla med om att det blir konstigt om någon är mer fokuserad på en pryl än på partnern. Det är klart, om någon inte hittar någon partner, har sociala brister (vanligt hos unga killar som sitter mycket framför datorn) och sedan BLIR fixerade på dessa kinks, ISTÄLLET för att gå ut och träffa riktiga tjejer - det är förstås skadligt. Det senaste var väl att man kan ha en AI-flickvän också. Inte bra. Men detta är förstås en minoritet.
En gång till: Det är INTE störningar: Man har just ändrat detta, det ses inte som störning längre. Och det finns väl anledningar för detta. Poängen är dock - oavsett hur det har uppstått, så finns det hos många. Och att leva ut det är nog det enda sättet. Jo, jag känner flera människor, men tänker då framför allt på en närastående människa som skickades av partnern till psykiater, gick i terapi. Resutatet var att sexlivet avstannade helt. Kinksen försvann inte, men all sex blev negativt då. Det går INTE att terapera bort kinks. Lika lite som det går att bota homosexualitet.
Nu blir jag förbannad! Kallar du ADHD för personlighetsstörningar??? Vet du vad en personlighetsstörning ÄR? Nej, jag avslutar diskussionen här. Vill inte prata med en person som mobbar folk med NPF.