• Anonym (Nyfiken)

Lack och läder

Hej,

Jag är en man runt 50 som tycker det är mycket snyggt och sexigt med kvinnor som klär sig i t ex lackbyxor, skinnkläder och stövlar (gärna lårhöga).
    Jag hade gärna sett fler kvinnor klä sig i detta.

Jag är lite nyfiken på frågorna nedan. Kanske skulle postat i annan kategori men lägger den här då ordet sexig väger tungt för mig.

Hur ser ni kvinnor på klädval som dessa?
    Vad anser ni kvinnor som inte använder denna typ av kläder om detta?
    Finns ni kvinnor som skulle vilja klä er lite mer vågat men inte riktigt ?vågar??

• Svar på tråden Lack och läder
  • MrBundy
    Sussi79 skrev 2024-04-04 22:29:06 följande:

Lårhöga stövlar och underkläder i lack och skinn tar jag gärna på mig när jag och min man ska älska. Både tycker det är läckert och upphetsande. Ser gärna att min man också har på sig något i lack eller skinplagg på sig. Däremot har jag inte lårhöga stövlar synligt på stab, då har jag kjol eller vida byxor utanpå.

Håller med om att det är snyggt och upphetsande! Min sambo har en hel garderob med lack och skinn som ofta används när vi har sex. Hon har även ofta skinnbyxor eller skinnkjol på jobbet. Allt väldigt uppskattat av både mig och hennes manliga kollegor 🤩
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-03-31 23:04:53 följande:
    Troligen de flesta kvinnors och mäns åsikt. Det låter mer som att trådstartaren vill pådyvla andra människor sin egen fetisch.

Tråkigt att män med fetischer ofta har denna fula tendens - att fläka ut många av sina egna perversioner och försöka få dessa att framstå som något "heeeeelt normalt" Drömmer
    Fast vad spelar det för roll om något är heeeeelt normalt eller inte?
    Det jag tänder på är bra för mig, det min man blir kåt av är bra för honom - spelar väl ingen roll om det är ¨normalt¨. Och vem definierar för resten vad som är ¨normalt¨?
  • Anonym (Nyfiken)
    Sussi79 skrev 2024-04-04 22:29:06 följande:

Lårhöga stövlar och underkläder i lack och skinn tar jag gärna på mig när jag och min man ska älska. Både tycker det är läckert och upphetsande. Ser gärna att min man också har på sig något i lack eller skinplagg på sig. Däremot har jag inte lårhöga stövlar synligt på stab, då har jag kjol eller vida byxor utanpå.

Härligt att läsa att även du som kvinna uppskattar och går igång på att ha lack och läder och inte minst att du gör det om mannen också har det. Vad för typ av kläder i lack och läder är det du uppskattar att han har?
    Har du lack och läder även utanför sovrummet?
  • Anonym (Tröttsamma män)
    PunkPyret skrev 2024-04-05 22:27:34 följande:
    Fast vad spelar det för roll om något är heeeeelt normalt eller inte?
    Det jag tänder på är bra för mig, det min man blir kåt av är bra för honom - spelar väl ingen roll om det är ¨normalt¨. Och vem definierar för resten vad som är ¨normalt¨?
    Vem definierar vad som är normalt? Kanske normala människor. Majoriteten av folket som inte har en massa sexfixerade kinks de tvångsmässigt måste skriva om överallt. 
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-04-06 04:56:49 följande:
    Vem definierar vad som är normalt? Kanske normala människor. Majoriteten av folket som inte har en massa sexfixerade kinks de tvångsmässigt måste skriva om överallt. 
    Detta är väl ett diskussionsforum? Eller är det bara till för de människor som du definierar som ¨normala¨?
    För jag tvivlar faktiskt på att du har något underlag för att uttala dig om vad ¨majoriteten av folket¨ har för uppfattning.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-03-31 23:04:53 följande:
    Lack och läder
    Troligen de flesta kvinnors och mäns åsikt. Det låter mer som att trådstartaren vill pådyvla andra människor sin egen fetisch.

Tråkigt att män med fetischer ofta har denna fula tendens - att fläka ut många av sina egna perversioner och försöka få dessa att framstå som något "heeeeelt normalt"  // Drömmer
    Tycker lite synd om dig som inte har förmågan att se utanför den trångsynta lilla bubblan du befinner dig i. Det är min normala åsikt!

PunkPyret skrev 2024-04-07 00:15:15 följande:
    Detta är väl ett diskussionsforum? Eller är det bara till för de människor som du definierar som ¨normala¨?
    För jag tvivlar faktiskt på att du har något underlag för att uttala dig om vad ¨majoriteten av folket¨ har för uppfattning.

Det är ganska enkelt - hade fetischer varit något normalt som alla ägnade sig åt så hade de inte kallats för just - fetischer. 

Fast dessa trådar används inte för att diskutera på ett neutralt sätt utan snarare som runkmaterial av störda män som inte får sex i verkliga livet.

Familjeliv är inte tänkt att nyttjas som en ren sexsajt vilket den tyvärr gör av vissa sjuka typer härinne.

Anonym (Nyfiken) skrev 2024-04-07 01:35:29 följande:
    Tycker lite synd om dig som inte har förmågan att se utanför den trångsynta lilla bubblan du befinner dig i. Det är min normala åsikt!

Jag är snarare sund eftersom jag har en normal sexualitet och inte omfamnar en massa störda fetischer. 
    Trångsynt är man snarare när man fixerar vid knäppa detaljer istället för att se helheten i en sexuell situation. Likt fetischister. 
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-04-07 05:23:01 följande:

Det är ganska enkelt - hade fetischer varit något normalt som alla ägnade sig åt så hade de inte kallats för just - fetischer. 

Fast dessa trådar används inte för att diskutera på ett neutralt sätt utan snarare som runkmaterial av störda män som inte får sex i verkliga livet.

Familjeliv är inte tänkt att nyttjas som en ren sexsajt vilket den tyvärr gör av vissa sjuka typer härinne.

Förstår inte hur du kan vara så störd av vad andra gör. Om vi gör något som vi båda gillar så är det bra för oss, då spelar det ingen som helst roll om det är något ¨normalt¨ som alla ägnar sig åt.
    Självklart går det inte att diskutera på ett neutralt sätt. Man kan bara diskutera utifrån sin egen person.
    PunkPyret skrev 2024-04-07 22:44:52 följande:
    Förstår inte hur du kan vara så störd av vad andra gör. Om vi gör något som vi båda gillar så är det bra för oss, då spelar det ingen som helst roll om det är något ¨normalt¨ som alla ägnar sig åt.
    Självklart går det inte att diskutera på ett neutralt sätt. Man kan bara diskutera utifrån sin egen person.
    Jo, det är fullt möjligt att diskutera ett ämne på ett neutralt sätt utan att få det att låta som en porrnovell ägnad åt runknissarna som inte har på ett familjeforum att göra överhuvudtaget.

Lack och läder är fortfarande fula plagg. För att inte tala om opraktiska, obekväma, ohygieniska, äckliga.
Svar på tråden Lack och läder