• PunkPyret

Lack och läder

Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-03-31 23:04:53 följande:
    Troligen de flesta kvinnors och mäns åsikt. Det låter mer som att trådstartaren vill pådyvla andra människor sin egen fetisch.

Tråkigt att män med fetischer ofta har denna fula tendens - att fläka ut många av sina egna perversioner och försöka få dessa att framstå som något "heeeeelt normalt" Drömmer
    Fast vad spelar det för roll om något är heeeeelt normalt eller inte?
    Det jag tänder på är bra för mig, det min man blir kåt av är bra för honom - spelar väl ingen roll om det är ¨normalt¨. Och vem definierar för resten vad som är ¨normalt¨?
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-04-06 04:56:49 följande:
    Vem definierar vad som är normalt? Kanske normala människor. Majoriteten av folket som inte har en massa sexfixerade kinks de tvångsmässigt måste skriva om överallt. 
    Detta är väl ett diskussionsforum? Eller är det bara till för de människor som du definierar som ¨normala¨?
    För jag tvivlar faktiskt på att du har något underlag för att uttala dig om vad ¨majoriteten av folket¨ har för uppfattning.
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-04-07 05:23:01 följande:

Det är ganska enkelt - hade fetischer varit något normalt som alla ägnade sig åt så hade de inte kallats för just - fetischer. 

Fast dessa trådar används inte för att diskutera på ett neutralt sätt utan snarare som runkmaterial av störda män som inte får sex i verkliga livet.

Familjeliv är inte tänkt att nyttjas som en ren sexsajt vilket den tyvärr gör av vissa sjuka typer härinne.

Förstår inte hur du kan vara så störd av vad andra gör. Om vi gör något som vi båda gillar så är det bra för oss, då spelar det ingen som helst roll om det är något ¨normalt¨ som alla ägnar sig åt.
    Självklart går det inte att diskutera på ett neutralt sätt. Man kan bara diskutera utifrån sin egen person.
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-04-08 06:10:27 följande:
    Lack och läder är fortfarande fula plagg. 
    Skrattande År det ett objektiv konstaterande menar du? Eller är det din subjektiva åsikt?
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-04-10 10:22:57 följande:
    Hela tråden handlar om subjektiva åsikter dumbom. 
    Ja det var just det jag skrev i ett tidigare inlägg; 

¨Självklart går det inte att diskutera på ett neutralt sätt. Man kan bara diskutera utifrån sin egen person.¨

Däremot får du sitta ensam i den sandlådan där man kallar någon med annan uppfattning än den egna för dumbom. Jag tillåter mina medmänniskor att ha andra uppfattningar än mina. 
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-04-23 01:48:42 följande:
    Jag kan inte förklara mig mer tydligt heller så. Personer är inte per automatik homofober eller religiösa bara för att de inte vill se ett familjelivsforum förvandlas till en ren porrsajt där folk skriver ner grova sexnoveller om sina egna fetischer, samtidigt som de sitter och onanerar till folks svar.

Till alla inceltroll härinne - var anständiga nog att ge oss kvinnor härinne en fristad från er egen sexfixering. Vänd er nån annanstans. Det finns typ tusen olika sexsajter online. Familjeliv är INTE en av dem. 
    Du har ingen som helst rätt att tala för ¨oss kvinnor härinne¨! Du får som alla andra nöja dig med att tala för dig själv och ingen annan. (Fast du är rätt komisk med alla dina olika nicks i olika trådar. Skrattande)

Denna delen av familjeliv.se heter sex och samlevnad. Om du inte vill läsa när folk skriver om sex så är ju det enklaste att inte läsa i denna tråden. Elementärt, faktiskt!
    Själv har jag t ex noll intresse för fotboll, alltså håller jag inte på och skriver på olika fotbollssajter om hur andefattigt det är att titta på fotboll....
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-05-12 00:52:21 följande:
    Jag talar för alla normala kvinnor som inte har sexuella störningar jo. Och för kvinnor som faktiskt är kvinnor och inte män som gömmer sig bakom kvinnliga nick.

Och igen - sex och samlevnad på detta forum inbegriper inte sexnoveller eller sexchattande utan är menat att diskuteras neutralt. 
    Nej! Du har ingen som helst rätt att utse dig själv att tala för människor som inte har gett dig befogenhet att tala för dem. Oavsett om du utnämner dem till ¨normala¨ eller något annat. Och jag har inte sett en enda här inne som har utnämnt dig att föra deras talan.
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-02 22:28:54 följande:
    Jag talar för alla normala kvinnor jo. Så mycket jag vill.
    Normala människor har inga fetischer eftersom fetischer är avvikande störningar och något en minoritet av folket ägnar sig åt.
    Fortfarande har jag inte sett en enda här som har utsett dig att tala för dem. 
    Så NEJ, du talar endast för dig själv.
    Och inte för någon annan. Det gör inte jag heller. Jag talar också för mig själv. 
    Det är det som är demokrati. Alla äger sin egen röst, ingen annan kan beslagta den.
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-10 01:13:09 följande:
    Då måste du vara hyfsat blind. Finns massvis med asociala kufar härinne som försöker pådyvla vanliga människor sina egna perversioner och vågar man säga emot dessa störda typer så blir man stämplad som tillknäppt och frikyrklig.

Lite lustigt faktiskt med tanke på att de flesta svenskar inte är ett dugg religiösa idag. Inte på det sättet iallafall. Man behöver liksom inte vara religiös för att känna avsmak inför skruvade beteenden. 

Lack och läderplagg är fult, vulgärt, ohygieniskt och obekvämt. Tacksam är jag att ingen man jag hittills mött uttryckt en så dålig smak i sina egna sexuella preferenser. 
    Du verkar ju själv vara rätt social....med dina obehärskade rallarsvingar åt alla håll. Skrattande
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-14 00:33:07 följande:
    Bryr mig inte om dina partiska och PK-influerade bluffforskningsrapporter. Att vara avvikande sexuellt är inte att vara normal som sagt. Snarare ett tecken på att man är en sexuellt frustrerad incel som utvecklat en porrskada till följd av sitt eget missbruk. 

Eller en fet och uttjänt pensionär som desperat försöker göra sig själv attraktiv på marknaden igen genom att låtsas vara "kinky" och spännande. Patetiskt är det, inget annat.
    Visst är det konstigt? Fast du egenhändigt har utnämnt dig själv till talesman för ¨alla normala¨ människor - så är det inte en enda som håller med dig här på FL. 
    Förresten, varför ska man vara normal?
Svar på tråden Lack och läder