Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

    Lack och läder

    Hej,

    Jag är en man runt 50 som tycker det är mycket snyggt och sexigt med kvinnor som klär sig i t ex lackbyxor, skinnkläder och stövlar (gärna lårhöga).
    Jag hade gärna sett fler kvinnor klä sig i detta.

    Jag är lite nyfiken på frågorna nedan. Kanske skulle postat i annan kategori men lägger den här då ordet sexig väger tungt för mig.

    Hur ser ni kvinnor på klädval som dessa?
    Vad anser ni kvinnor som inte använder denna typ av kläder om detta?
    Finns ni kvinnor som skulle vilja klä er lite mer vågat men inte riktigt ?vågar??

  • Svar på tråden Lack och läder
  • Anonym (Nyfiken)
    Beauceron skrev 2023-07-28 19:10:24 följande:

    Menar du till vardags?

    Jag hade en killkompis som var typ 15 år äldre än mig som uttryckte samma åsikt till mig och jag tyckte mest det kändes obekvämt/opassande. Han skickade även bilder för att visa exempel, samtliga exempel var extremt fula och omoderna. (Vet att detta SKRIKER röda flaggor, men jag kan ändå ursäkta hans beteende eftersom jag välkänt älskar mode, cosplay och syr/designar egna kläder osv) Men jag fick bara fetish-vibbar av det hela.

    Vi kvinnor klär ju oss oftast efter vår egen smak/bekvämlighet, och inte för att få nån okänd gubbe på stan att dregla...

    Problemet med lack och läder/skinn är att det i princip inte går att tvätta. Vilket är jävligt ofräscht eftersom man svettas så mycket i det, med tanke på att tyget inte andas för fem öre. Väljer man trots allt att tvätta det så spricker lacket/skinnet efter bara ett par tvättar, och då är pengarna liksom kastade i sjön.

    Så sammanfattningsvis är det både opraktiskt, obekvämt och för det mesta omodernt idag. Men jag har haft liknande stil/kläder på mig tidigare, och är inte alls rädd för att använda det. Men blickarna man kunde få var inte till någon hjälp, kan man ju säga...


    Hej
    Tack för svar.
    Det är klart att det måste vara med stil och det får inte vara för mycket för då tycker jag det kan se billigt ut.
    Jag menar såväl till fest som i vardagen såsom på jobbet.
    Jag är en lyckligt gift man och ser mig absolut inte som någon som dreglar men absolut skänka en extra blick.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Man) skrev 2023-07-29 11:30:54 följande:

    Är man men svarar ändå trots att du primärt verkar rikta sig till kvinnor. Jag kan också det det är snyggt och sexigt. För mig är det dock viktigt att det görs med stil. 


    Har en sambo som har hel del skinnplagg, främst fejkskinn då. Hon kan ha skinnbyxor eller skinnkjol på jobbet. Hemma går hon ofta runt i skinnleggings. Hon har även några lackbyxor och en lackklänning, men de har hon bara på sig när vi är själva ;)

    Hon säger att hon känner sig sexig i det och hon brukar få blickar och kommentarer!


    Verkar som vi har samma uppfattning.

    Min fru klär sig gärna i ett par skinnbyxor eller bikerjacka till fest men inte så mycket till vardags. Dock har hon några plagg i lack hon endast använder hemma när vi är själva Vilket jag också uppskattar.
  • Anonym (Nyfiken)
    CleoX skrev 2023-07-30 00:31:20 följande:

    Jag klär mig gärna i åtsittande skinnbyxor när jag går ut. Har även blanka latex leggings om jag vill vara ännu mer utmanande. Funkar utmärkt med ett par höga lackpumos. I sängen och för sexträffar har fler busiga blanka outfits som alltid gör succé. På jobbet är jag mer klassiskt strikt men alltid höga skor så klart. 


    Härligt att det finns kvinnor som vågar ta ut svängarna lite och även uppskattar att klä sig i skinn/lack/latex.
    Låter spännande med blanka outfits (vad kan det vara?)😊
  • Anonym (Nyfiken)

    Håller helt med om att det kan se trashy ut om det blir för mycket men med stil och i lagom mängd blir det ofta väldigt snygg, elegant (beroende på de övriga kläderna) men också oerhört sexigt.
    Det är ju i princip bara tjejer/kvinnor som bär skinn och lack. Hur ser ni tjejer på om en man skulle ha t ex skinnbyxor eller rent av lackbyxor eller en skinnskjorta?

  • Anonym (Nyfiken)
    Beauceron skrev 2023-07-31 15:19:59 följande:
    Glömde tillägga att jag inte alls håller med tidigare skribent om att man ska vara på något visst sätt för att ha på sig skinn. Det är lite löjligt. Ålder, utseende, vikt osv. ska aldrig begränsa en. Jag ska klart som fan vara lika vågad, om inte snäppet värre, när det kommer till utstyrsel, när jag är gammal och grå! Däremot blir det svårare om man är väldigt överviktig. Egentligen inte för att något passar ens kroppsform mer eller mindre, utan för att utbudet och tillgängligheten blir tämligen begränsat.
    Jag tycker det är tråkigt med kvinnor som så fort de fyllt 40 måste klä sig som tanter. Jag förstår inte heller vad klädstilen har med t ex BDSM att göra. Åtminstone inte utanför ?sovrummet?.
    Håller även med om att vi killar är mycket mer återhållsamma än tjejer generellt avseende klädval.
    Trevligt att du tycker att även män klär i skinn. Funkar ett par lackbyxor också eller blir det för mycket?
  • Anonym (Nyfiken)
    Beauceron skrev 2023-08-01 18:32:45 följande:
    Hur användandet av glansiga material till kläder/accessoarer tolkas beror nog mest som sagt på hur det används, och med vad. Att det kan förknippas som porrigt, kan väl vem som helst förstå, var konflikten kommer in handlar nog snarare om var man själv drar gränsen. Finner man alla glansiga svarta material oacceptabelt att bära på kroppen oavsett omständigheter så är man nog lite... ja, lite dum i huvudet. Finns värre saker att oroa sig över liksom. Har man energi att lägga på att ta illa vid sig av andras klädval så har man levt ett för lätt liv.

    Men i alla fall. Eftersom du riktar denna frågan direkt till mig så får jag väl erkänna att det kan bli lite väl riskabelt med lackbyxor på en man, i min åsikt. Men jag har nog kollat på lite väl knäppa filmer tror jag. För bilden av lackkläder på en man får mig direkt att tänka på gubbig bögporr... Eh, så det är väl upp till dig vad du vill förmedla med dina kläder, kanske..? Eller ja, om man väljer att bry sig om andras åsikter eller inte. :) Respekt förtjänar man oavsett utseende. 👍
    Tack för ditt svar.
    Även om jag tycker det är snyggt och sexigt med tjejer i lack och läder och önskar att det varit OK även för en kille att t ex ha lackbyxor är jag för feg och det skulle inte alls passa in i min tillvaro. Även jag hade nog reagerat på en kille i lack och bögporr är ju inget jag vill förmedla (inget ont om bögar).
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tant Sunshine) skrev 2023-08-01 18:32:34 följande:
    Lack och läder

    När det gäller just högklackade skor och stövlar, lack, latex och läder, hur är njutningen för er män jämfört med oss tjejer?
    killar är ju ofta visuella, min man vill gärna kyssa och känna på mina klackar som förspel och helst att jag beordrar honom att göra det som en del av leken. Är det vanligt?
    Jag känner mig mest kvinnlig och lite dominant vilket är lite kul och pirrig. Hur gör och känner ni? Jag leker ju bara med min man och har inte så mycket att jämföra med som vissa andra här.


    Hej,
    Du får gärna beskriva (utveckla) den njutning du har för lack och läder mm?
    Jag vet inte om jag kan beskriva det på något annat sätt än du gör ovan. För mig utstrålar det, om det sker med stil, självsäkerhet, sexualitet, att man är en person som vågar synas och ta plats. Du nämner dominans vilket jag håller med om. Om det du skriver om din man är kanske inte så vanligt men vem vet. Själv går jag igång på samma saker som din man och för mig handlar det nog, förutom om kläderna om att en dominant kvinna, i mina ögon, är en kvinna som visar engagemang, vad hon vill och självsäkerhet i sexlivet. Det uppskattas!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tant Sunshine) skrev 2023-08-01 21:54:55 följande:
    Så du går igång på samma saker som min man, vad trevligt, och säkert inte ovanligt alls. Min man har alltid tjatat på att han vill att jag ska ha höga skor och stövlar, men det tog faktiskt en tid innan han vågade erkänna att verkligen gillade att jag skulle låta honom kyssa och smeka dom, gärna där jag beordrar honom att gå ner på knä och göra det eller att jag vi helt enkelt ligger och myser och jag bestämt trycker upp klacken mot hans ansikte och han får kyssa dom. Gärna med sexiga kläder i lack och läder så klart. Först tyckte jag det lät jättemärkligt men jag måste erkänna att jag gillar våra lekar eftersom jag känner min makt på ett sexigt sätt. Jag ser hur mycket han tänder på det och det inspirerar mig ännu mer att göra sådana här saker med honom. Han blir min slav liksom och jag blir en sexig gudinna som sky dyrkas, haha. Jättelustigt, eller hur, men att förspelsleka och knulla i klackar, lack och läder gör mig faktiskt både sugen och jättevåt och han blir ju hur kåt och hård som helst och kan ibland ladda om och komma en gång till, vilket inte hände tidigare. Ja nu har jag avslöjat alldeles för mycket om våra privata lekar hemma i sovrummet haha, men jag tror faktiskt inte att du och min man är dom ända killarna som tänder på detta. Jag går ju ganska ofta i högklackade skor och jag både ser och upplever hur detta uppmärksammas av män och grabbar men kanske inte alla vågar ta upp det med frun eller flickvännen men det är ju synd för båda kan ha kul med detta tillsammans.
    Tack för ett utförligt svar.

    Ja, det verkar som vi är ganska lika i detta.
    Gratulerar till att du och mannen är på samma våglängd pch uppskattar samma saker. 
    Jag förstår att han ser dig som hans sex gudinna. Du verkar ha hittat en bra combo av klädattributen, inställningen och lite kreativitet. Det gör susen både i och utanför sänghalmen.

    Nu är vi kanske lite ?off topic? men ändå?Är det bara du som klär upp dig för din man eller gör han något motsvarande för dig och vad i så fall triggar dig?
    Nu vet jag inte hur länge ni lekt dessa lekar men har ni också efterhand tagit steg i BDSM riktning där du/ni utövar makten i vardagen eller t ex bondage mm?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tant Sunshine) skrev 2023-08-03 17:38:24 följande:
    Hej igen. Nej det är bara jag som spökar ut mig till en sträng horig liten bitch. Jag själv tänder faktiskt också på att bära de här outfiten eftersom jag blir både kvinnlig, åtrådd och slampig och får en härlig makt över honom eftersommaren jag vet hur han tänder på det. Han vill jag ska vara som en normal man, naken eller möjligen ha ett koppel med brett halsband som jag kan styra honom med. Det är en favorit. När det gäller klackarna så älskar vi dom båda två. Vi följer ju inga regler och gör inte detta med andra utan detta är helt vår egen lilla värld som vi har tillsammans. Våra sex och maktlekar kör vi bara bakom stängda dörrar, annars är vi väldigt normala i vår relation.
    Låter som godis?
    Skulle du vilja att han hade några speciella kläder? Men å andra sidan hade han ju haft det eftersom DU bestämmer.
    Binder du honom? (Om inte kan jag rekommendera det).
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Snyggt egentligen) skrev 2023-08-03 18:20:34 följande:

    En fråga rent allmänt: Om en kvinna klär sig i nån slags latex/läder outfit och förför en man kommer han då förvänta sig att det blir nån slags bdsm och känna sig lurad när sexet bara blir väldigt lätt "dominans" att hon styr (utan förnedring/våld) men sexet är vanilj/vanilj+  ?

    Jag tror jag hade sett riktigt het ut i en sån outfit och det hade vart kul att överraska med, men inte om han förväntar sig bdsm.


    Jag är övertygad om att du hade sett riktigt het ut.
    Jag kan ju bara svara för mig själv men jag kan inte se att det skulle finnas en förväntan på BDSM sex bara för att du klär dig i latex eller skinn. Dock kanske (skriver kanske) det framhäver en utstrålning av att man är intresserad av sex men det är ju något helt annat.
  • Anonym (Nyfiken)

    Någon mer kvinna som klär sig i lack o läder i sängen eller vardagslivet?
    Finns det kvinnor som har detta som en kink (kanske tom fetish) så som vissa män har?

  • Anonym (Nyfiken)

    Någon mer som gillar lack och läder. Specificera görna vad och varför du tycker om det.

  • Anonym (Nyfiken)

    Puffar tråden lite. Det var ett tag sedan det var någon aktivitet.
    Finns det fler som uppskattar och har erfarenhet/ skulle vilja testa lack och läder i sängen eller i vardagen?
    Dela gärna med er😊

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nyfiken och intresserad) skrev 2024-03-31 12:52:26 följande:
    Det finns det absolut!
    Är detta något din respektive också uppskattar?
  • Anonym (Nyfiken)
    Sussi79 skrev 2024-04-04 22:29:06 följande:

    Lårhöga stövlar och underkläder i lack och skinn tar jag gärna på mig när jag och min man ska älska. Både tycker det är läckert och upphetsande. Ser gärna att min man också har på sig något i lack eller skinplagg på sig. Däremot har jag inte lårhöga stövlar synligt på stab, då har jag kjol eller vida byxor utanpå.


    Härligt att läsa att även du som kvinna uppskattar och går igång på att ha lack och läder och inte minst att du gör det om mannen också har det. Vad för typ av kläder i lack och läder är det du uppskattar att han har?
    Har du lack och läder även utanför sovrummet?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-03-31 23:04:53 följande:
    Lack och läder
    Troligen de flesta kvinnors och mäns åsikt. Det låter mer som att trådstartaren vill pådyvla andra människor sin egen fetisch.

    Tråkigt att män med fetischer ofta har denna fula tendens - att fläka ut många av sina egna perversioner och försöka få dessa att framstå som något "heeeeelt normalt"  // Drömmer
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-04-06 04:56:49 följande:
    Vem definierar vad som är normalt? Kanske normala människor. Majoriteten av folket som inte har en massa sexfixerade kinks de tvångsmässigt måste skriva om överallt. 
    Tycker lite synd om dig som inte har förmågan att se utanför den trångsynta lilla bubblan du befinner dig i. Det är min normala åsikt!

  • Anonym (Nyfiken)

    Älskar att se min fru i skinn eller allra helst lack. Byxor, klänning och gärna ett par lårhöga stövlar. Så snyggt och sexigt om msn gör det med stil😊

Svar på tråden Lack och läder