• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:43:08 följande:
    Båda kan bli missnöjda. 
    Okej, så du blir nöjd om du får bli ihop med en kvinna du inte är attraherad av alltså. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 16:43:29 följande:
    Fast vad är då dessa mäns urval, undrar jag? Är det enbart attraktiva kvinnor? 

Det är ju ett lika snävt urval på sitt sätt som att kvinnor väljer mer efter andra egenskaper. 

Om kvinnor ska bortse från andra egenskaper (personlighet, status etc) då borde väl män som verkligen vill träffa nån bortse från utseende? Annars verkar det ju som att bara kvinnor ska bortse från det som attraherar dem, inte män. 
    Man bortser redan mer än vad kvinnor gör. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:41:08 följande:
    Jag tycker att kvinnor ska få välja bort män de inte är attraherade av, men jag tycker att urvalet av män borde bli lägre. Idag har kvinnor ett enormt stort urval, medan män har nästan inget urval alls att välja. Den strukturella orättvisan borde överbyggas.
    Om kvinnor inte attraherades av männen på apparna skulle de inte dejta dem utan hitta andra män, utanför apparna.

Jag vet nästan inga vänner som träffat pojkvän/flickvän via en app.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:43:41 följande:
    Nej, det finns inga superfula kvinnor som väntar på att ha sex med vilken man som helst.
    Har du ens försökt med fula kvinnor, undrar jag? Eller raggar du på dem som attraherar dig?
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 16:42:44 följande:
    Anser du att man bara ska kunna skaffa barn i en relation eller hur fick du till det där?
    Vad borde då hända med män som inte tar sitt ansvar för barnen?
    Att kvinnor redan har en fördel för det. 
    Att kvinnor borde förstå om män klagar mer för kvinnor har fler valmöjligheter 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:44:24 följande:
    Att kvinnor har fler möjligheter redan. 
    Att de kan få barn utan att det finns en man som gillar kvinnan och en man som tar ansvar för barnet. 
    Vad borde då hända med alla deadbeat dads som finns idag? Böter? Spöstraff?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:46:06 följande:
    Vill incels ha barn?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:46:06 följande:
    Och vill incels ha barn utan sex eller relation?
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 16:44:54 följande:
    Okej, så du blir nöjd om du får bli ihop med en kvinna du inte är attraherad av alltså. 
    Jag menade att hypotetiskt kan båda personer bli missnöjda om andra människor bestämmer vilka som ska vara ihop. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:45:03 följande:
    Man bortser redan mer än vad kvinnor gör. 
    Som vad, vad har du bortsett från?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?