• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Fiona M skrev 2023-07-19 17:21:47 följande:
    Skojar du när du jämför en brottslig handling med att registrera dina sexpartners?
    Jag förstår bevisligen inte kopplingen så förklara gärna.
    Men det är ju staten som avgör om det ska vara brottsligt eller inte. Han menar väl att staten lägger sig i medborgarnas sexliv genom att göra det till en brottslig handling. Så tolkade iallafall jag kopplingen men jag kan ha missförstått 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:04:17 följande:
    En algoritm kan bestämma att de män som får flest matchningar visas mindre och mindre. Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.

Fast de som är populära på apparna är ju populära IRL också. Finns färre attraktiva på apparna så söker kvinnor iIRL istället. 

Redan idag ratar många kvinnor apparna eftersom de mest drar till diverse knepiga män.

• Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:01:15 följande:
    Du överdramatiserar vad jag har sagt. Ingens frihet begränsas, 
    . Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.

Ha ha ha! Du är jätterolig!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:08:01 följande:
    Den här attityden att det finns få bra män har jag väldigt svårt för. Vad är det som säger att du som kvinna är så bra att du bara förtjänar de bästa männen?

Precis av den här anledningen behöver urvalet av män begränsas så att kvinnor tas ner på jorden och slutar se ner på helt vanliga män.

Man kan alltid söka det, betyder inte att man tycker man förtjänar det. Det är nog mer att om de ska ha något, så ska de ha x y z eller ingenting alls. Sen kan ju kvinnan börja prata med någon som inte hade vad man satte som krav, kanske det visar sig funka ändå och det var en tillräckligt bra man för henne, eller kanske inte. Men det är nog inte så svartvitt.

Och bra män handlar ju om vad man tycker är bra för en själv. Många andra kvinnor är inte alltid så intresserade av just de männen jag brukar fastna för till exempel. Och de som andra tycker är bra kanske inte är något för mig direkt. Sen finns det såklart de som större andel personer tycker är bra. Men vad som är bra är fortfarande upp till var och en. Och vad som är bra man för någon är ofta bara en viss procent av alla männen.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 17:35:49 följande:
    . Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.

Ha ha ha! Du är jätterolig!
    Jag kan hålla mig för skratt. Börjar någon prata om att staten ska komma in och reglera partnerskap så undrar man var världen är på väg.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-19 17:57:12 följande:
    Jag kan hålla mig för skratt. Börjar någon prata om att staten ska komma in och reglera partnerskap så undrar man var världen är på väg.
    I kina begränsade man ju barn. Så varför inte detta. Var är världen på väg frågar du dig. Men är inte världen redan där? Många länder reglerar sex och begränsar människors sexualitet. Den modell samhälleuppbyggnad som vi har i Sverige med fri sexualitet är väl inte direkt självklar här i världen. Jag tycker vi inte ska ta den för given. Naivt att skratta bort och stoppa huvet i sanden när det kanske finns krafter som vill förändra detta.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:27:39 följande:
    Jag tycker snarare att det är flera här som är allmänt negativt inställda till män och tror att många män inte skulle klara av att behandla en kvinna väl. Att de flesta män inte duger och att du hellre hade varit ensam om du aldrig hade träffat din man.
    Om du upplever att kvinnor är negativt inställda till män så kanske det kan ha en orsak.
    T ex att set startas inceltrådar här i forumet där det klagas över kvinnor och att det är deras fel att männen aldrig lyckas få sex.
    Till slut så tröttnar man och känner kanske att sådant inte ska stå oemotsagt.
    Eller så har de kanske blivi illa behandlade av en man?
    Har du tänkt på det?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:27:39 följande:
    Jag tycker snarare att det är flera här som är allmänt negativt inställda till män och tror att många män inte skulle klara av att behandla en kvinna väl. Att de flesta män inte duger och att du hellre hade varit ensam om du aldrig hade träffat din man.
    Glömde svara på det sista stycket. Jag var kanske inte helt tydlig.
    Jag skrev att jag hellre skulle vara ensam om jag inte hade träffat min man,ja.
    Det betyder inte att män inte duger för mig.
    Utan att jag helt enkelt blivit sårad och illa behandlad av flera män och inte vill ta risken att råka ut för det igen,om jag skulle bli singel igen.
    Men jag väljer att inte lägga skulden på alla män som grupp för det då jag vet att det finns bra män.
    Och en av dem har jag lyckats hitta.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 18:09:10 följande:
    I kina begränsade man ju barn. Så varför inte detta. Var är världen på väg frågar du dig. Men är inte världen redan där? Många länder reglerar sex och begränsar människors sexualitet. Den modell samhälleuppbyggnad som vi har i Sverige med fri sexualitet är väl inte direkt självklar här i världen. Jag tycker vi inte ska ta den för given. Naivt att skratta bort och stoppa huvet i sanden när det kanske finns krafter som vill förändra detta.
    Jag har så svårt att förstå vad du menar, dina argument går tvärtemot varandra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:54:30 följande:
    Alltså om du är en 30-årig man borde du inte kallas kräsen för att du inte vill ha en 60-årig kvinna. Där tycker jag det går en gräns. De kan aldrig bli lyckliga och få barn tillsammans.
    Gräns? Sluta hyckla och låt staten lägga sej i så tant får lite lamkött
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?