• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 14:21:14 följande:
    Det var inte det jag frågade. Jag frågade om det du skrev att jag nu inte är ansvarig? Var fick du det ifrån?

Var sa jag att det alltid ingår?
     "Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången."

Hur ska du ha det? Är du eller är du inte ansvarig för allt du gör och konsekvenserna av det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-19 13:06:58 följande:

När du skriver att du vill att staten ska minska kvinnors valfrihet att själv välja partner, då misskrediterar du dig själv. Inget vi andra behöver göra, det klarar du själv. 

Lägg sedan till att du anklagar kvinnor för att ljuga och använda härskartekniker när de berättar att de hellre lever ensamma än i ett dåligt förhållande. 

Det är nästan komiskt att ni ensamma män med knappt någon erfarenhet av kvinnor och sex tar er rätten att tala om för kvinnor vad de egentligen tycker och tänker. Vem vill ha en sådan man?

Ridå.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:58:11 följande:
    Tackar jag nej till dem bara för att jag inte åker till Thailand och importerar en fru? Det är inte så jag uppfattar det.

Det är ungefär som att säga till någon "Får du inget jobb? Åk till Malaysia/ Indonesien/ Bangladesh och sök jobb där istället". Härskartekniker med andra ord.
    Man kunde programmera dejtingapparna så att ju fler svenska kvinnor du klickar på desto fler utländska kvinnor ser du och de svenska blir osynliga.

Istället för som du föreslog att kvinnor inte kan se de män de är intresserade av utan de som de inte klickar på bumpas upp.

Blir det bra så?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:41:00 följande:
    "Genom att begränsa kvinnors möjligheter ska de välja nån de inte egentligen vill ha." 

Och genom laglig spermadonator till ensamstående kvinnor så kan de välja bort män och ändå få barn. 

Den möjligheten finns inte för män
    Ska staten göra det möjligt för män att bli gravida så det blir mer rättvist?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:04:17 följande:
    En algoritm kan bestämma att de män som får flest matchningar visas mindre och mindre. Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.
    En algoritm kan bestämma att de män som inte får några matchningar alls kastas ut. Ungefär så som sker irl.

Blir det bra så?

Och där kom den sunkiga kvinnosynen återigen fram. Kvinnor är inte "resurser" som ska utnyttjas. Kvinnor är människor med egna behov andra än att tillfredsställa dina.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 18:09:10 följande:
    I kina begränsade man ju barn. Så varför inte detta. Var är världen på väg frågar du dig. Men är inte världen redan där? Många länder reglerar sex och begränsar människors sexualitet. Den modell samhälleuppbyggnad som vi har i Sverige med fri sexualitet är väl inte direkt självklar här i världen. Jag tycker vi inte ska ta den för given. Naivt att skratta bort och stoppa huvet i sanden när det kanske finns krafter som vill förändra detta.
    Toppen! Då slipper du ta ansvar för att du avvisar någon sexuellt när staten tvingar dig att knulla honom.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-20 10:50:34 följande:
     "Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången."

Hur ska du ha det? Är du eller är du inte ansvarig för allt du gör och konsekvenserna av det?

Du svarar inte på var du fick ifrån det du skrev att jag nu inte är ansvarig. Det var den här texten du skrev det:

Men du sa att du var ansvarig för att någon blev mätt om du gav dem mat, men du är nu inte ansvarig för att någon förblir hungrig (kåt) om du nekar dem sex? Men du är ändå inne på att du kan förhindra våldtäkter "rädda väninnor" om du knullar den som vill.

• Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-20 10:50:34 följande:

Vem anser du var ansvarig för att han fick äta den gången som jag hjälpte honom? För mig verkar det självklart att jag var det, men jag kanske har fel?
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-20 11:36:25 följande:
    Toppen! Då slipper du ta ansvar för att du avvisar någon sexuellt när staten tvingar dig att knulla honom.
    Ja den som tvingar någon till sex har väl ansvar för det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 17:12:02 följande:
    Kvinnor har rätt rimliga krav skulle jag säga. En snäll man som sköter sitt jobb och sin familj, är någorlunda smart, omtänksam och trogen. En man som man kan prata med och som lyssnar, en man som man känner attraktion till. En man som man kan lita på och som kan föra sig socialt. 

Inte helt lätt att hitta.
    Varför skulle så få män kunna uppfylla det och hur vet du det på förhand innan du lär känna dem?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?