• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:43:43 följande:
    Haha, tack! Det är inte så att hela livet suger utan sex, men det gör att man känner sig misslyckad ibland. Sen blir det inte bättre av att incels målas upp som de sämsta människorna på jorden av gubbar och tanter.
    Incels förtjänar andras förakt då de sysslar med kvinnoförakt. Det man skickar ut i världen får man tillbaka.

De är inte vanliga singlar. Du är inte en vanlig singel.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-20 17:17:22 följande:
    Jag har åtminstone tre väninnor som lever ensamma, får väldigt få matchningar och heller inte lyckats träffa nån irl. Åtminstone två av dem har en stark önskan om att leva i relation och har bra presentationer, den tredje är inte lika aktiv i sitt sökande. Härliga, roliga, varma kvinnor. Det de själva konstaterat är att utseendet ligger dem i fatet och eftersom män oftast är väldigt utseendefixerade får de få matchningar. 

I jämställdhetens namn bör väl isf algoritmen ändras så att även de kvinnor som får få matchningar också är de som visas för män. 

De kvinnorna du beskriver är kvinnliga incels.

De har stora drömmar men gör ingenting för att uppnå det. Om man inte är snygg som kvinna så ser man till att bli snygg. Finns ingen bra man som accepterar en kvinna som går ner sig.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 17:37:28 följande:
    De kvinnorna du beskriver är kvinnliga incels.

De har stora drömmar men gör ingenting för att uppnå det. Om man inte är snygg som kvinna så ser man till att bli snygg. Finns ingen bra man som accepterar en kvinna som går ner sig.
    Ingen av dem har "gått ner sig". De är måna om sitt yttre, har stort klädintresse och sminkar sig. Det är själva ansiktsdragen primärt som är problemet. En av dem har kanske några kg för mycket, inte de andra två. Det finns ärligt inget mer de skulle kunna göra, de är fräscha. Och smarta. Och roliga, härliga, varma. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-20 17:50:25 följande:
    Ingen av dem har "gått ner sig". De är måna om sitt yttre, har stort klädintresse och sminkar sig. Det är själva ansiktsdragen primärt som är problemet. En av dem har kanske några kg för mycket, inte de andra två. Det finns ärligt inget mer de skulle kunna göra, de är fräscha. Och smarta. Och roliga, härliga, varma. 
    Alla kan göra mer så när du skriver så blir jag misstänksam. Jag har svårt att tro dig faktiskt men om så är fallet så beror det på att de är för passiva och väntar. För egen del har jag aldrig träffat en härlig kvinna som är 30+ och ofrivillig singel.

Sedan har jag noterat just med kvinnor som inte har de bästa generna att de accepterar rollen som den fula tjejen i hänget istället för att göra sig attraktiv. De må bry sig om kläder men det blir så en tantig stil som inga män gillar. Män gillar den söta och feminina tjejen looken.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-20 17:17:22 följande:
    Jag har åtminstone tre väninnor som lever ensamma, får väldigt få matchningar och heller inte lyckats träffa nån irl. Åtminstone två av dem har en stark önskan om att leva i relation och har bra presentationer, den tredje är inte lika aktiv i sitt sökande. Härliga, roliga, varma kvinnor. Det de själva konstaterat är att utseendet ligger dem i fatet och eftersom män oftast är väldigt utseendefixerade får de få matchningar. 

I jämställdhetens namn bör väl isf algoritmen ändras så att även de kvinnor som får få matchningar också är de som visas för män. 

Ok, det låter mer som att de är ofrivillig singlar än lever i ofrivillig celibat.

Absolut, jag säger inte emot det.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:39:07 följande:
    Attraktion är relativt. Det är inte så att de inte attraheras, men det finns andra män som framstår som mer attraktiva.
    Vad vet du om vad kvinnor attraheras av?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:44:38 följande:
    Att ha för många sexpartners blir också en brottslig handling precis som sexköp blev brottsligt bara för 20 år sen.
    Hur?
    Eftersom sexköp är olagligt och prostituerade ifta utsatta så har polisen ofta bevakning, men hur skulle det gå till för svensson?
    Vem ska veta hur många jag knullatmed (hur många får jag dra över på ett år?) och vad händer om det blir för många? 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:58:35 följande:
    För att du är för gammal för att förstå att incels finns på riktigt och att könsrollerna från din ungdom inte existerar längre.
    Jag är 32. Är jag också för gammal om jag inte känner igen könsrollerna som du beskriver?
    Hur gammal är du?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-20 17:23:21 följande:
    Du vet ingenting om mig. Varför sysslar du med personangrepp? Har argumenten tagit slut?

Du har en felaktig uppfattning om incel. Krävs ett mått av kvinnoförakt för att vara en sån. Du tillhör inte en stor massa män tack och lov. De flesta män som är singlar sysslar inte med det du gör. Handlar säkert om att du är misogyn från början.
    Du är som Stefan Löfven när han skällde på Jimmie Åkesson i 7+ år och kallade honom för massor av fula ord och invektiv. För att Löfven var en gubbe som inte att kunde ta in att samhället inte såg likadant ut som när han var ung på 70-talet. Han trodde att Åkesson bara var den som förstörde genom att svartmåla och skulle "skärpa sig" så blir allt bra.

Vem var det som fick avgå med svansen mellan benen? Vem var det som vann till slut och fick allmän upprättelse av de andra? Fundera på det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-20 18:30:01 följande:
    Hur?
    Eftersom sexköp är olagligt och prostituerade ifta utsatta så har polisen ofta bevakning, men hur skulle det gå till för svensson?
    Vem ska veta hur många jag knullatmed (hur många får jag dra över på ett år?) och vad händer om det blir för många? 
    Många skulle fuska, men tror att det skulle ändra folks beteenden.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?