• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:46:16 följande:
    Rent allmänt att det ses som ett problem om kvinnor halkar efter i till exempel löner, men inte om män halkar efter i skolresultat eller ofrivillig ensamhet. Det görs inget åt mäns problem.
    Även att det du säger stämmer i stort så är det inget som kommer att hjälpa dig. Som jag tidigare skrev till dig. Det bästa du kan göra är att inte acceptera den roll de här människorna vill trycka in dig i. Se till att bli bäst helt enkelt och använd dessa personers ord som en drivkraft att ta dig uppåt. Du kan bli större än dem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 18:46:51 följande:
    Ser flera orsaker till varför det finns fler incels idag

1) Kvinnor överlever utan en man idag och är mindre beroende av män överlag.
    2) Män är mindre trogna vilket gör att de mindre attraktiva männen får större konkurrens. Många fler män idag vandrar runt mellan kvinnorna.
    3) Det finns ett stort mansöverskott i Sverige.
    4) Det är enklare för  singelmän att träffa varandra pga internet och där bygga upp en egen kultur.
    Ja, punkt 2 är den som jag har försökt hitta lösningar på.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-20 18:48:02 följande:
    Det enda det skule leda till är att folk skulle ge sig ut på stan och leta.
    Och då skulle ändå de mindre attraktiva kanske inte få någon då de inte vågar gå fram till någon på stan.

Det kanske kan bero på att incels har börjat synas mer på senare år.
    När jag var ute i dejtingsvängen så var det inte lika vanligt.
    De syntes och hördes i alla fall inte lika mycket. 
    Det vet du inte. Jag tror att de mindre attraktiva skulle ha större chans på riktigt.

Tror du att de var lika vanliga på din tid men inte syntes eller att de har blivit fler?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:54:34 följande:
    Ja, punkt 2 är den som jag har försökt hitta lösningar på.
    Mer traditionella och familjeorienterade normer i samhället över lag skulle "mildra" den punkten. Skilsmässor är alldeles för normaliserat och accepterat i samhället. Det tycker jag främst för att många barn far illa på grund av det.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:57:24 följande:
    Det vet du inte. Jag tror att de mindre attraktiva skulle ha större chans på riktigt.

Tror du att de var lika vanliga på din tid men inte syntes eller att de har blivit fler?
    Och om de är blyga och inte vgar gå fram till någon?
    Hur tänker du att de ska lyckas träffa någon då?

Jag tror inte de var lika vanliga då.
    Åtminstone syntes och hördes de inte lika ofta.
    Eller så är det jag som inte har några incels i min bekantskapskrets,.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:33:59 följande:
    Många skulle fuska, men tror att det skulle ändra folks beteenden.
    Men hur skulle det kontrolleras?
    Vad skulle jag ha för incitament att anmäla antal så det minskar hur många jag får ligga med resgen av året?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 14:30:34 följande:

Du svarar inte på var du fick ifrån det du skrev att jag nu inte är ansvarig. Det var den här texten du skrev det:

Men du sa att du var ansvarig för att någon blev mätt om du gav dem mat, men du är nu inte ansvarig för att någon förblir hungrig (kåt) om du nekar dem sex? Men du är ändå inne på att du kan förhindra våldtäkter "rädda väninnor" om du knullar den som vill.

Hur ska du ha det? Är du eller är du inte ansvarig för allt du gör och konsekvenserna av det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 14:32:46 följande:
    Vem anser du var ansvarig för att han fick äta den gången som jag hjälpte honom? För mig verkar det självklart att jag var det, men jag kanske har fel?
    Ingen är ansvarig. Du blandar ihop orsak och ansvar.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 14:36:26 följande:
    Ja den som tvingar någon till sex har väl ansvar för det.
    Javisst!
    Staten  blir ansvarig för vem du knullar. Var det inte det du var intresserad av?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:32:38 följande:
    Du är som Stefan Löfven när han skällde på Jimmie Åkesson i 7+ år och kallade honom för massor av fula ord och invektiv. För att Löfven var en gubbe som inte att kunde ta in att samhället inte såg likadant ut som när han var ung på 70-talet. Han trodde att Åkesson bara var den som förstörde genom att svartmåla och skulle "skärpa sig" så blir allt bra.

Vem var det som fick avgå med svansen mellan benen? Vem var det som vann till slut och fick allmän upprättelse av de andra? Fundera på det.
    Röstar du på sd? Många incels verkar göra det i tron att de ska bli tilldelade en fru XD
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?